• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vill du ladda upp din lume billigt och snabbt? :)

Tveksamt, och ett fullständigt absurt pris. Jag har den här, Tattu U1S:

Billigare, även från USA, och antagligen bättre. Finns en U2S med mer effekt också, om man vill ha det.
Jag köpte f.ö. min från amazon.de för några år sedan, men av någon anledning verkar den inte dyka upp där längre. Men nyligen köpte jag något annat från amazon.com i USA och det gick överraskande smidigt, fastnade inte i tull eller moms-hantering på vägen, det sköttes på något automagiskt sätt direkt vid köpet, så det kom snabbare än många beställningar inom EU. (Vet inte varför de ändrar sortimentet hela tiden, det jag nu beställde fanns i Europa tidigare, men inte längre, men gången innan var det tvärtom, något dök upp på amazon.se helt plötsligt.)

Senast ändrad:
Öh? Vad är det för trams. Samma som i princip alla mindre laddbara mojänger använder, mobiltelefoner och kameror t.ex. Det följer f.ö. med en B-till-micro-sladd om man inte redan har 5 stycken.
Trams är det inte. Ska erkänna att jag inte har koll på vad dagens kameror använder men micro-usb är väl ändå på väg ut och knappast det mobiltelefoner idag använder. Talar förstås för mig själv här men jag har inga micro-usb liggande och vill definitivt inte gå tillbaka till det heller. Sen förstår jag att man kanske får leva med det om man ska komma undan billigt :)
Jag köpte f.ö. min från amazon.de för några år sedan, men av någon anledning verkar den inte dyka upp där längre. Men nyligen köpte jag något annat från amazon.com i USA och det gick överraskande smidigt, fastnade inte i tull eller moms-hantering på vägen, det sköttes på något automagiskt sätt direkt vid köpet, så det kom snabbare än många beställningar inom EU. (Vet inte varför de ändrar sortimentet hela tiden, det jag nu beställde fanns i Europa tidigare, men inte längre..

Den här duger utmärkt för att ladda upp Lume snabbt och enkelt.

Sån köpte jag igår tillsammans med en ultraljudstvätt då Kjell hade 25% rabatt vid köp av två grejer. Lampan står på nattduksbordet, löjligt kul att ladda lumen innan man ska sova så det lyser som ett litet kärnkraftverk där den ligger🤓
IMG_8330.jpeg

Verkar vara rätt lik Tattus modell (som dock säljs med batteri, av samma typ tror jag) så den är säkert ok. 365nm med filter vill man ha. (De billiga är 395nm, som är på gränsen till UV.)

Men amazon.se är som vanligt AI när den är som bäst...
Material: Porslin
Typ av rum: Vardagsrum
Kontrollmetod: Fjärrstyrd
Öh?

Sån köpte jag igår tillsammans med en ultraljudstvätt då Kjell hade 25% rabatt vid köp av två grejer. Lampan står på nattduksbordet, löjligt kul att ladda lumen innan man ska sova så det lyser som ett litet kärnkraftverk där den ligger🤓
IMG_8330.jpeg
Najs. Bra pris också om du fick 25% rabatt. Känns som många tips här ovan är lite som att gå över ån efter vatten istället för att göra som du gjorde. Köpa den här billiga enkla lampan på Kjell och company som gör jobbet fullgott 👊🏻

Är det många som är intresserad av en vettig UV-lampa? Tänker om det kanske går att gå ihop ett gäng och beställa flera lampor för att få ner priset?

Någon som vet om detta är möjligt? 🤨😁

Tillbaka
Topp