• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

116500LN hade jag valt:
image.jpeg

Jag skulle auktionera ut väskan och ge allt till BCF. Win win lixom :)

image.jpeg
116610LV är enligt mig den snyggaste rollen där ute, dock ligger den lite över min prisklass men man kan väl alltid ha önskemål...:)

Motivation för att vinna: Med denna fantastiska portfölj i handen hade jag både haft coolast klocka och portfölj på gymnasiet. Jag hade även äntligen kunnat byta ut min gamla Samsonite väska mot en fet grön Rolex portfölj.
Jag rekommenderar Adam! Han är en trevlig kille men tyvärr har han redan en portfölj som är identisk till denna.

118238-73208-champagneindex.jpg

Hej Nymans Ur!

Den klocka jag väljer är ingen mindre än en Rolex Day-Date 118238. Efter att ha sett Ronnie Petersons Day-Date på kaplans auktioner (mina allra största idol, trots min unga ålder) växte intresset ytterligare för varumärket Rolex och den fantastiska klockan i sig!

Portmonnän skulle vara en perfekt julklapp till min mamma. Hon har sedan länge haft tycke för Rolex, för mig skulle det vara den perfekta gåvan till henne! Dock skulle jag med all säkerhet låna den ibland ;)

Skulle gärna ha en 116718LN då GMT med guld är en mycket trevlig kombination. Väskan vore såklart supernice att ha i kombo med Rolexklockan både hemma och på resa.

Mitt inköp under 2017 blir en 116719. Minskar mitt innehav av stålrolexar till fördel för denna gigant :greedy::rolex:

Det mesta i livet de senaste 15 åren har kommit på andra plats efter min kärlek till detta klockmärke. Jag menar vem behöver solsemstrar när man kan utöka samlingen;)

Skulle bli oerhört glad om väskan flyttade in till min Rolexgrotta. Men om inte så blir fallet har jag ju fortfarande privilegiet att äga några av världens vackraste klockor.

116719 i ett litet grönt paket skulle inte vara fel - drömma kan man alltid göra
Skulle jag vinna har jag i alla fall en fantastiskt snygg portfölj - kanske kan få till klockan en dag...
GMT.jpg

Härligt med tävlingar framförallt när vinsten kan bli årets julklapp.

Klockan som står högt på önskelistan är en Explorer ll
Screenshot_20161206-200033.png

Och klockan om jag fick välja fritt...
Screenshot_20161206-200435.png

Och varför jag skulle vilja ha den fantastiska portföljen är för att den är grymt snygg :)

Portföljen/datorväskan som jag springer runt med idag är den som tilldelats från jobbet, vilket alla på myndigheten har. Om jag skulle vinna så skulle jag äga myndighetens snyggaste portfölj :)

Åååh en smurf (116619LB)!:cool::cool::cool:
En riktig drömklocka, älskar blått helt enkelt och vem gillar inte vitguld? Skulle matcha vigselringen perfekt:)

IMG_0770.JPG

Jag behöver väskan för att lägga blöjor i och andra babyprylar i till pappaledigheten! Sen när jag en vacker dag har en smurf så ska den få sova i den.

Jag hade valt en Explorer 214270. Grym klocka som vittnar om äventyr, är enkel, sportig och dressad i samma kropp.
Väskan behöver jag verkligen. Jag jobbar bland tusentals tjänstemän där samtliga, inklusive jag själv, går runt med samma själlösa svarta tråkiga Dell väskor med våra laptops i, suckandes i korridorerna med tomhet i blicken.
Denna gröna väska skulle göra vardagen klart mer färgglad:)
image.jpeg

-JL-

Senast ändrad:
Hmm... Svårt val. Står väl mellan 116610LV "Hulken" (passar ju med portföljen) eller en GMT Master II "Root beer". Får väl bli GMT:n då om man så vackert måste välja. Jag skulle vilja vinna portföljen så att jag kan bära mina skolböcker med lite mer klass, kör just nu en AGA-ryggsäck!

Ha de så bra nu i juletider!

Hmm... Svårt val. Står väl mellan 116610LV "Hulken" (passar ju med portföljen) eller en GMT Master II "Root beer". Får väl bli GMT:n då om man så vackert måste välja. Jag skulle vilja vinna portföljen så att jag kan bära mina skolböcker med lite mer klass, kör just nu en AGA-ryggsäck!

Ha de så bra nu i juletider!
Rolex producerar ingen "Root beer" ju.

Jag är Lady OP 176200.
Okomplicerad, pålitlig, liten, inte tråkig men diskret. Inte särskilt exklusiv men heller inte tarvlig. Väskan blir bra att matcha till mina vackra ögon.
176200-70130-blue.jpg

IMG_8748.JPG
Hej Tomten,

Jag önskar mig mycket, särskilt inom klockor. Men högst upp på listan så önskar mig en fin grön portfölj i något mysigt material.
Jag skulle även önska mig en Rolex 116500LN för det är min favorit, men den skulle jag kunna tänka mig att önska mig nästa år istället om jag nu skulle få en portfölj.

Fru har jag, så jag tänkte att hon skulle få kolla på mig när jag tår runt i huset med min nya portfölj full med klockor. Hon kommer självklart att få låna den ibland men bara ibland då jag passar grymt i grönt.
IMG_8747.JPG

IMG_8749.JPG

Jag önskar mig även:
•100 natoband
•1 klockbaksida till @yonsson ny klocka
•2 hästar
•1 Doxa 300t Professional (US Diver tavla)
•Fred på jorden
•Armbandverktyg
•Strumpor
•Autograf från medlemmarna i Dolly Style (till min dotter.. öh)
•Ta en 214270 när vi ändå är på gång.

Tack så länge (jag uppdaterar kanske listan under dagen)

Med vänlig hälsning, Maro

IMG_8748.JPG
Hej Tomten,

Jag önskar mig mycket, särskilt inom klockor. Men högst upp på listan så önskar mig en fin grön portfölj i något mysigt material.
Jag skulle även önska mig en Rolex 116500LN för det är min favorit, men den skulle jag kunna tänka mig att önska mig nästa år istället om jag nu skulle få en portfölj.

Fru har jag, så jag tänkte att hon skulle få kolla på mig när jag tår runt i huset med min nya portfölj full med klockor. Hon kommer självklart att få låna den ibland men bara ibland då jag passar grymt i grönt.
IMG_8747.JPG

IMG_8749.JPG

Jag önskar mig även:
•100 natoband
•1 klockbaksida till @yonsson ny klocka
•2 hästar
•1 Doxa 300t Professional (US Diver tavla)
•Fred på jorden
•Armbandverktyg
•Strumpor
•Autograf från medlemmarna i Dolly Style (till min dotter.. öh)
•Ta en 214270 när vi ändå är på gång.

Tack så länge (jag uppdaterar kanske listan under dagen)

Med vänlig hälsning, Maro
Du har bara 30 minuter på dig att editera!

Trevligt initiativ av @Nymans Ur 1851 !

Jag skulle känna mig tämligen nöjd med en 116610lv. Grönt är skönt.

116610lv-97200-green.jpg

Jag bör vinna portföljen eftersom jag bor i Norrland. I Norrland finns inga Rolex AD´s och således finns det ingen som gör PR för märket vilket vi måste ändra på.

Dessutom skulle portföljen reta mina kollegor något oerhört :cigar:

image.jpeg
Kul med en Tävling:)
Min drömklocka kommer alltid att vara 116610LN eftersom den har ett så tidlöst utseende och passar till alla sorts kläder och tillfällen:)
Varför jag då?;)
Går snart ut gymnasiet och ska därefter plugga vidare på högskola och då behöver jag en ordentlig portfölj till allt skolmaterial.
Sen gör det ju inget att klasskompisarna kommer drägla över den under lektionerna;)

image.jpeg
Kul med en Tävling:)
Min drömklocka kommer alltid att vara 116610LN eftersom den har ett så tidlöst utseende och passar till alla sorts kläder och tillfällen:)
Varför jag då?;)
Går snart ut gymnasiet och ska därefter plugga vidare på högskola och då behöver jag en ordentlig portfölj till allt skolmaterial.
Sen gör det ju inget att klasskompisarna kommer drägla över den under lektionerna;)
14060M på bilden.

I den värld som jag ser, jagar jag älg i den djupa skogen runt ruinerna av ett finanscentrum.

Jag har på mig läder kläder som räcker hela livet och min Rolex Deepsea.

Jag klättrar på de tjocka klätterväxterna som slingrar sig uppför en skyskrapa.

Och när jag tittar ner, så ser jag små figurer som maler majs och som lägger ut strimlor av viltkött att torka på körbanan på någon övergiven motorväg. I handen har jag min gröna portfölj.

IMG_8317.JPG

Den Rolex klockan jag alltid drömt om är Explorer 2an. Tycker den är stilren och fräsch samt att den passar till många olika outfits.
216570-77210-white.jpg

Anledningen till att jag ska vinna portföljen är att jag behöver en bra portfölj till mitt jobb som lärare. Sen att den är otroligt snygg är en bra bonus! Den kommer utan tvekan vara ett jätte bra samtalsöppnare hos eleverna, och vem vet? Den kanske är den bidragande orsaken till att det formas nya unga klocktokiga människor :D

Är ju inte först med att drömma och välja ut denna klocka men den har ju allt. Arv, finess, stil, tyngd och som gjord för att hålla livet ut.
116719BLRO
ROLEX Oyster Perpetual GMT-Master II -4.jpg

Motivering till väskan.
Förrutom att den är sjukt snygg, härligt retro, praktisk och något jag skulle kunna behöva så finns det en anledning till.
Den skulle ju ta upp kampen mot fruns alla väskor. Där trängs Mulberrys, Juicy C, Marc J, Burberrys och en flock till i hallen.
En skön grön väska skulle ju bryta av dominansen i hallen/hemmet.
Tack för en snygg tävling @Nymans Ur 1851

Hej!
IMG_1426.JPG

I was not a member, but i became one, when i saw this bag! My boyfriend is a member on this forum, he is swedish and im still a beginner in swedish, so in order to be able to express myself i still need to use english. He showed me he had been participating in a competition to win this amazing bag!!
Omg I want it! - that was my imediate reaction, when i saw the photo, he started to laugh and said its actually unisex bag, which made even more sense for me to try to have it. So after waiting for few days to be approved as a new member i would like to say that i would wear this bag with my dream watch, Rolex date just 116234 and my new strap. Please let me have it! I already have a strap, so the bag and the rolex is missing. :D
IMG_1423.JPG

Har tidigare ägt en DD i helguld. Saknar helguld och rockar för tillfället 116613LB.

Den klocka jag är mest sugen på just nu, 116618LB.

Jag skulle vilja ha väskan för att vara den coolaste juriststudent på Stockholms Universitet.

Det ni gör för att vinna är:
  • Gilla det här inlägget.
  • Skriv ett inlägg i tråden och ange en Rolex model (från aktuellt sortiment) som står högt på din önskelista. Vilken Rolex skulle du önska dig om du fick välja fritt?
  • Skriv en kort (eller lång) motivering om varför du bör vinna portföljen. Obs! Den passar även kvinnor så fritt fram för minoriteten på klocksnack.se! :)
Du din sköna, DayDate elvaåttioettrettioått
Det är dig jag önska, varför jag ej fått
Jag ber och böna, men du är ett minne blott.
Ty från en drömma, och jag vakna utan nåt
På handen där finns inga, hur kan jag då blinga?
En trösta på den gröna, fina portföljen kanske går att vinna?

118138-strap-greenindex.jpg

Hulken! Submariner 116610LV, jag har alltid varit svag för grönt. Att sedan också ha en grön portfölj att sporta på jobbet och på mina resor skulle göra alla mina kollegor och medresenärer gröna av avund.

//O

Tillbaka
Topp