Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2 st vad jag kunde se (nu är jag inte säker på att den hade cs-på tavlan men same same)
Ge dig nu, det är två CS. Vilken Omega pratade du om tidigare då?Nej bara en Chronographe Suisse, jag fick en hel del bilder och kan bara finna en. Har dubbelkollat nu. Priset på en i finare skick och helt fungerande låg på 8 på Chrono24. Jag räknade lågt och satte den på 6 kkr. Jag fick intrycket detta var en av dem som inte fungerade. I trasigt skick kan den vara värd betydligt mindre.
Ge dig nu, det är två CS. Vilken Omega pratade du om tidigare då?
Nej bara en Chronographe Suisse, jag fick en hel del bilder och kan bara finna en. Har dubbelkollat nu. Priset på en i finare skick och helt fungerande låg på 8 på Chrono24. Jag räknade lågt och satte den på 6 kkr. Jag fick intrycket detta var en av dem som inte fungerade. I trasigt skick kan den vara värd betydligt mindre.
Blev så nyfiken på sista klockan så att jag bad om nya bilder:
Känns som att säljaren har en minst sagt laid back attityd, när t.ex. varken guldstämplar eller Omega-loggor finns med på originalbilderna.
EDIT: Ber om ursäkt då jag inte var med på att auktionen redan var avslutad! Tar bort bilderna om nya ägaren vill det.
Visa mig dem två CS då om du säger det är två stycken!
Vad snackar du om egentligen? Private label??! Det finns EN CS och den är märkt CS, den andra är något annat märke!
Två Kronografer tillverkade av Chronographe Suisse. En CS märkt den andra under någon private label.
Två Kronografer tillverkade av Chronographe Suisse. En CS märkt den andra under någon private label.
Vad snackar du om egentligen? Private label??! Det finns EN CS och den är märkt CS, den andra är något annat märke!
Läs på innan du visar attityd. CS tillverkade alla dessa kronografer till andra (private label) och under eget varumärkemärke.Vad snackar du om egentligen? Private label??! Det finns EN CS och den är märkt CS, den andra är något annat märke!
CS är inget direkt premium. Många kronografer var tillverkade av CS åt andra företag.Vad snackar du om egentligen? Private label??! Det finns EN CS och den är märkt CS, den andra är något annat märke!
Läs på innan du visar attityd. CH tillverkade alla dessa kronografer till andra (private label) och under eget varumärkemärke.
Det var en omega ja, men ingen som fanns med i den aktuella påsen.
Kan knappast räknas som en CS om det inte står CS på urtavlan så enkelt är det.
Gäller det andra märken med?
Så länge det inte är en känd tillverkare så spelar det ingen roll om det står Mundus eller CS på tavlan. Det som räknas är om det är en kronograf, vilket material den är tillverkad, skick och storlek. Vanligtvis brukar man kalla dessa för CS oavsett om det står på tavlan eller ej.Kan knappast räknas som en CS om det inte står CS på urtavlan så enkelt är det.
Haha, helt omöjlig och utan koll. Hoppas du inser det själv. Anledningen till att man refererar till Chronographe Suisse är för att alla dessa private labels är okända och därför irrelevanta som varumärken. Värdemässigt är det ingen skillnad.Kan knappast räknas som en CS om det inte står CS på urtavlan så enkelt är det.
Tack för ett uppmuntrande inlägg!Oavsett hur mycket det blir i slutändan så hoppas jag att @aptorsken får igen pengarna med råge, och/eller hittar något riktigt fint att spara till samlingen efter den häftiga satsningen med budgivningen.
Haha, helt omöjlig och utan koll. Hoppas du inser det själv. Anledningen till att man refererar till Chronographe Suisse är för att alla dessa private labels är okända och därför irrelevanta som varumärken. Värdemässigt är det ingen skillnad.
Äh, lite frisk diskussion är väl helt ok så länge som det inte går till personangreppTack för ett uppmuntrande inlägg!
Som sagt, för mig handlar det inte om att tjäna pengar i förstahand gällande den här affären. Jag behåller gärna en del av klockorna om de visar sig fungera väl. En del kommer med stor sannolikhet hamna till försäljning här på forumet.
Det är tråkigt att det börjar spåra ur i ämnet här och bara handla om värdering. Ärligt talat är det tråkigt och jag får god lust att strunta i paketöppningstråd imorgon.
Konstigt du känner så, i huvudsak handlar denna utsvävning om att vissa inte förstår vad det är du köpt. Värderingen är en central fråga men i detta fall ett sidospår.Tack för ett uppmuntrande inlägg!
Som sagt, för mig handlar det inte om att tjäna pengar i förstahand gällande den här affären. Jag behåller gärna en del av klockorna om de visar sig fungera väl. En del kommer med stor sannolikhet hamna till försäljning här på forumet.
Det är tråkigt att det börjar spåra ur i ämnet här och bara handla om värdering. Ärligt talat är det tråkigt och jag får god lust att strunta i paketöppningstråd imorgon.
Tack för ett uppmuntrande inlägg!
Sorry, men det är ju inte en riktigt schysst jämförelse mellan en kvaddad och ett reservdelverk med tavla på ebay mot en listad fungerande av en handlare på c24.
Skulle nog säga att boetten är bland det viktigare på dem här klockorna, bandhornen är väl i stort sett ihåliga och hela boetten är väldigt skör.Fast den var ju troligen inte fungerande den som såldes på Tradera, i alla fall fick jag intrycket av det när jag frågade.
Då kanske du inte ska posta på ett diskussionforum, klart det kommer talas om värde o.s.v. Personligen hoppas jag du tjänar på det oavsett. Jag är inte bitter för att jag hoppade av på 11 kkr. Hur du gör med paketöppningen är helt upp till dig. Men jag lägger ner denna diskussion. Värdet för mig landade på det jag skrev ovan.
Det
Det handlar framförallt om att du inledde det hela med en ganska tråkig attityd. Du framstår bitter oavsett.