• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Jäklar, fick precis bilderna jag med. Den lär ju inte gå billigt den där loten!
Piaget, guld?kronografer, Omega Seamaster, Certina T+C i guld?... Mycket trevliga saker!
unnamed (1).jpg
unnamed (2).jpg
unnamed (3).jpg
unnamed (4).jpg
unnamed.jpg

Omega de ville var högst speciella .Dam klocka? Aldrig sett en sån fyrkantig modell innan . Inget som tilltalar mig . Men smaken är som b....

finns ju flera som ser lite intressanta ut.
XYTQS9s.jpg

Den med liten sekund och liten tim/minutvisare ser ju udda ut, sedan ser ut som det ligger en chronograph suisse i guld/plätterat och en certina t+c (eller liknande kvalitetsur) i guld/plätterat, någon dykare och kronograf som kan vara roliga beroende på vad det är för något...

Det är en påse med klockor som säljs i annonsen, uren till salu finns i påsen uppe till vänster i bild. :)

riktigt fult gjort om så är fallet!
Hade nästan varit lite skoj!
Skämt åsido, jag håller på och budar och la ett ganska högt maxbud. Paranoida tanken kom direkt när jag gjort detta, mailade säljaren och fick svart på vitt att samtliga klockor på bilden på Tradera är de som ingår. :)
Känner mig väldigt trygg med att säljaren är reko i sig, klockorna och kvaliten på dessa är jag dock mer osäker på! Väldigt konstig mix. Jaja, vi får se hur långt budgivningen sticker iväg.

Hade nästan varit lite skoj!
Skämt åsido, jag håller på och budar och la ett ganska högt maxbud. Paranoida tanken kom direkt när jag gjort detta, mailade säljaren och fick svart på vitt att samtliga klockor på bilden på Tradera är de som ingår. :)
Känner mig väldigt trygg med att säljaren är reko i sig, klockorna och kvaliten på dessa är jag dock mer osäker på! Väldigt konstig mix. Jaja, vi får se hur långt budgivningen sticker iväg.
Jag har svårt att se att den skulle gå billigare än 10-12. Har du frågat säljaren om material i kronograferna?

Angående påsen med klockor, hur säkert är det med postförskott? Du kan ju inte se paketets innehåll innan du betalat. Eller ska man be köparen skicka det i en genomskinlig förpackning? ;) Säljaren skulle ju kunna skicka en tegelsten, dra in pengarna på sitt konto och dra.. Visserligen har man ett kontonummer via posten, men det är alles.

Hade ju varit minst lika enkelt för säljaren att ta betalning via Paypal/Klarna, kanske hade blivit dyrare, men ändå.

Dessutom är jag väldigt tveksam till säljaren, han har inga omdömen som säljare och hans senaste omdöme kommer från 2008 då han agerade köpare. Har hört en hel del om kapade användare där det läggs upp annonser i deras namn..

Hoppas såklart på det bästa och kanske bara är nojig. Har mailat säljaren, får se om jag får något lugnande svar.

Jäklar, fick precis bilderna jag med. Den lär ju inte gå billigt den där loten!
Piaget, guld?kronografer, Omega Seamaster, Certina T+C i guld?... Mycket trevliga saker!
(BILDER)
Wow, många fin klockor! Hoppas säljaren är positivt överraskad.

Hade nästan hoppats på att Citizen-dykaren skulle vara något roligare, den såg mystisk och lockande ut på de små bilderna!

Fick du någon bild på den med två sub-dials och länk? Såg en gång en vintage Invicta som var lite lik, tror det var 2 urverk i den!

Wow, många fin klockor! Hoppas säljaren är positivt överraskad.

Hade nästan hoppats på att Citizen-dykaren skulle vara något roligare, den såg mystisk och lockande ut på de små bilderna!

Fick du någon bild på den med två sub-dials och länk? Såg en gång en vintage Invicta som var lite lik, tror det var 2 urverk i den!
Lade upp alla bilder jag fick. Vet inte något om klockan med två sub dials, har för mig att de brukar kallas doktorsklocka? Kan ju iofs lika gärna vara någon nyare quartzhistoria även om tavlan i kopparfärg och länken hintar om något äldre.

Ja, tänkte också att citizen (även om det inte heller är skräp) skulle kunnat varit något kul :)

Den blir dyr den påsen! Piaget damklockan är fake va? Det är väl inte vitguld?
Edit: Eller, gjorde Piaget klockor i stål förut??

Åhh sista minuten nu, tror inte heller jag vågar längre.
Förstår dig! Men hade varit roligt om den kom till forumet :)

Edit: 16 411:- är inte galet billigt sett till att man inte vet om man kommer få en tegelsten, ej fungerande klockor eller om man gjort ett fynd.

Hoppas att någon på forumet snipade i slutet så att vi får se fortsättningen på denna historien.

Förstår dig! Men hade varit roligt om den kom till forumet :)

Edit: 16 411:- är inte galet billigt sett till att man inte vet om man kommer få en tegelsten, ej fungerande klockor eller om man gjort ett fynd.

Hoppas att någon på forumet snipade i slutet så att vi får se fortsättningen på denna historien.
Jag återkommer när jag fått klockorna. Kunde inte låta bli det här.

Lägg upp en egen och utförlig tråd gärna!

Om jag får fråga; Vet du något om klockorna och materialen? Typ Certinan? :=
Vet att ena kronografen och Seamastern är i 18k. Certinan är jag osäker, men är den i guld är den dyr. Chansen är ju stor. Det hela är ju en stor gamble, men bara jag får klockorna känns det som att det är svårt att få till en förlust, även om många inte skulle fungera.
Ska försöka få till avhämtning av köparen så snart som möjligt.

Vet att ena kronografen och Seamastern är i 18k. Certinan är jag osäker, men är den i guld är den dyr. Chansen är ju stor. Det hela är ju en stor gamble, men bara jag får klockorna känns det som att det är svårt att få till en förlust, även om många inte skulle fungera.
Håller tummarna för att insidorna är fina och verkligen att även Certinan är i guld! Nalkas den fetaste och roligaste Paketöppningstråden på länge!

Jag återkommer när jag fått klockorna. Kunde inte låta bli det här.
Roligt! Båda kronograferna ska vara i 18k, fint att även Omegan är det, bådar för ett bra köp :)

Certinan ska tydligen inte vara i solitt guld, men fin ändå och garanterat värd minst en femhundring :)

Håller med @Tripeiro. Skapa en tråd om dem när du hämtat klockorna :)

Tillbaka
Topp