Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av de "Dirty dozen"?
Såg den live i Gbg och frågade lite om den.
Det är väl 35mm med liten sekund som är Omegas "dirty dozen watch"?En av de "Dirty dozen"?
Du har säkert rätt...Det är väl 35mm med liten sekund som är Omegas "dirty dozen watch"?
Japp, det är "den andra" som är min. Ommålad den också (i stort sett alla RAF-53 är ommålade) men något snajsigare gjort. Min saknar dock dokumentationen som den första har och har fått sitt issue-number (på baklocket) ändrat. Därför blev den lägre värderad. I rent skick betraktat tror jag dock min är bättre.Skeppade inte @Patrik J iväg en RAF till Kaplans auktion? Tänkte om det kanske var den det tipsats om i tråden.
Ja vad säger man? Skulle själv satsat på en modell där man har råd med en originaltavla.http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-S...t-from-the-Archives-NO-RESERVE-/121803926063?
Vad tror ni? 13ZN har ju haft ett rejält uppsving det senaste. Stå i annonsen att den är "Refinished a long time ago, over 3o years." men det ser ju rätt bra ut.
Inte spekulant själv i detta fallet. Mer intresserad av verket i detta fallet.Ja vad säger man? Skulle själv satsat på en modell där man har råd med en originaltavla.
Inget klipp prismässigt enligt mig, tycker liknande brukar gå för 5-700:- sedan tror jag tavlan kan vara ommålad också...http://www.tradera.com/item/190122/244569251/tissot-seastar-35-mm-boett-orepad-i-glas-samlarskick
är detta ett klipp? Är den äkta?
varför kan den vara omålad hur ser man det? Gillar gamla tissot och sen är det hyfsad prisklass för nybörjare också. Kan det vara radium i dessa? Är nybörjare på vintage och läste någonstans om radium. Kan det vara farligt?Inget klipp prismässigt enligt mig, tycker liknande brukar gå för 5-700:- sedan tror jag tavlan kan vara ommålad också...
Håll tyst om var ett litet tag till så jag hinner vinna den andraNågon här som klippte en Flightmaster nyss?
Jag gillar också gamla tissot, men det där är inget fynd och du kan hitta bättre för runt 6-700:- om du sitter still i båten.varför kan den vara omålad hur ser man det? Gillar gamla tissot och sen är det hyfsad prisklass för nybörjare också. Kan det vara radium i dessa? Är nybörjare på vintage och läste någonstans om radium. Kan det vara farligt?
Mm Tissot är himla fint, fortsätt prata om Tissot i ungefär 58 minuter till så kan vi prata om andra saker efter det...Jag gillar också gamla tissot,.men det där är inget fynd och du kan hitta bättre för runt 6-700:- om du sitter still i båten. Inte 100 på att tavlan är ommålad, men jag har aldrig sett någon likadan tidigare + att jag tycker den ser skum ut...
Det är inte orimligt. De har dragit försiktigt uppåt ett tag nu.Tissot är fina, men jag har alltid varit svag för Omega.
Skämt åsido - jag har ingen koll på Flightmasters, men är 18' + provision bra/rimligt?
Drar mig till minnes att det gick någon sådan hos Crafoord för nån månad sedan - den gick för 10' och var i (visuellt) bättre skick.
Vinner du (11) ?Håll tyst om var ett litet tag till så jag hinner vinna den andra
Fan ta dig om du är den andraVinner du ?
Jag har haft span på den väldigt länge men jag måste spara lite småslantar så jag är inte medFan ta dig om du är den andra
Nu small det till...Fan ta dig om du är den andra
Det gjorde det helt klart, inte helt oväntat iofsNu small det till...
Vad tror du på för årtal?Det gjorde det helt klart, inte helt oväntat iofs
Borde vara 66 om det är CB-case.Vad tror du på för årtal?