• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

På Kaplans 14-nov
image.jpeg

http://www.kaplans.se/en/auktioner/2867/vara/1165033
Omega RAF CK2777
Stentuff!

Såg den live i Gbg och frågade lite om den.
"Professionellt ommålad p.g.a för höga radiumhalter."
Den fraktades tydligen till England på 50-talet och målades om och relumades där. Inte snyggt gjort i mina ögon, den andra militär-Omegan på Kaplans Omegaspecial verkade bättre. Inte sett den live dock men den skulle inte ha målats om enligt Kaplans ansvariga för auktionen.

Så om du är spekulant på den så råder jag dig att åka och kolla på den innan du bestämmer dig för att buda.

Skeppade inte @Patrik J iväg en RAF till Kaplans auktion? :) Tänkte om det kanske var den det tipsats om i tråden.
Japp, det är "den andra" som är min. Ommålad den också (i stort sett alla RAF-53 är ommålade) men något snajsigare gjort. :D Min saknar dock dokumentationen som den första har och har fått sitt issue-number (på baklocket) ändrat. Därför blev den lägre värderad. I rent skick betraktat tror jag dock min är bättre.

Inget klipp prismässigt enligt mig, tycker liknande brukar gå för 5-700:- sedan tror jag tavlan kan vara ommålad också...
varför kan den vara omålad hur ser man det? Gillar gamla tissot och sen är det hyfsad prisklass för nybörjare också. Kan det vara radium i dessa? Är nybörjare på vintage och läste någonstans om radium. Kan det vara farligt?

varför kan den vara omålad hur ser man det? Gillar gamla tissot och sen är det hyfsad prisklass för nybörjare också. Kan det vara radium i dessa? Är nybörjare på vintage och läste någonstans om radium. Kan det vara farligt?
Jag gillar också gamla tissot, men det där är inget fynd och du kan hitta bättre för runt 6-700:- om du sitter still i båten.

Inte 100 på att tavlan är ommålad, men jag har aldrig sett någon likadan tidigare + att jag tycker den ser skum ut...

Jag gillar också gamla tissot,.men det där är inget fynd och du kan hitta bättre för runt 6-700:- om du sitter still i båten. Inte 100 på att tavlan är ommålad, men jag har aldrig sett någon likadan tidigare + att jag tycker den ser skum ut...
Mm Tissot är himla fint, fortsätt prata om Tissot i ungefär 58 minuter till så kan vi prata om andra saker efter det...

Tissot är fina, men jag har alltid varit svag för Omega.
Skämt åsido - jag har ingen koll på Flightmasters, men är 18' + provision bra/rimligt?
Drar mig till minnes att det gick någon sådan hos Crafoord för nån månad sedan - den gick för 10' och var i (visuellt) bättre skick.

Tissot är fina, men jag har alltid varit svag för Omega.
Skämt åsido - jag har ingen koll på Flightmasters, men är 18' + provision bra/rimligt?
Drar mig till minnes att det gick någon sådan hos Crafoord för nån månad sedan - den gick för 10' och var i (visuellt) bättre skick.
Det är inte orimligt. De har dragit försiktigt uppåt ett tag nu.

Tillbaka
Topp