• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Tycker någon Rolextok borde våga sticka ut hakan och utmana forumets Ploprof-ägare med denna otroligt udda "Red" Submariner...
Vad tusan, den är ju helt galen!?! Någon som vet historien bakom?

Köp nu på 105 loppor...

Perfekt till kostymen...

bra att de skippat dykringen, vad ska man med den till när man dyker... :confused::eek: (obs ironi...)

xGYjRlK.jpg

Detta är förvisso ingen auktion, men någon som vet något om den? Jag lyckas inte hitta någon mer info än det som står i annonsen, oavsett så tycker jag att den är grymt läcker.
http://www.chrono24.se/lemania/vint...ka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Snygg! men italienska priser på Chrono24 är oftast rätt uppblåsta... ...så även här tycker jag, tråla i e-bukten ett tag så hittar du ett ex under 10kSEK...

Tack för svar, under 10k låter ju grymt, då har man helt plötsligt en bra start på nästa inköp direkt:) Antar att det det bara är att söka vidare med ljus och lykta...

Vad tycker/tror ni om denna? Står allt rätt till? Gillar den verkligen, men känner på mig att den kommer bli DYR!
http://www.tradera.com/item/190125/196652545/zenith-kronograf-excelsior-park-vintage-stal-oversize

Aurum NiklasArvid _jonte ?

+1 på _jonte jag gissar dock att buden inte kommer nå hans reservationspris...

här en liknande fining fast lite högre kvalitet, "Goldberger"-styleee.... till vettigt pris?

http://www.ebay.co.uk/itm/251388071094

6564 från en pantbank i US, med box (bara pappkartongen?) o originalCert!

säljaren gör ett par tabbar som kan dra ner priset...
-skriver Diam:28,5mm (det är urverkets diam, klockan är 34mm)
-skriver "wind up movement". det är såklart en perpetual, cal 1030 arbetshäst...

dra iväg ett skambud vetja...
http://www.ebay.com/itm/MENS-VINTAGE-1956-ROLEX-OYSTER-PERPETUAL-BLACK-DIAL-WRIST-WATCH-W-BOX-CERT-/111226766545

edit: ser att det är ebays nya vansinniga global shipping program.... jag har inte så mycket emot att betala moms, men jag föredrar att göra det direkt till Svenska statskassan och inte till ett utländskt bolag, kanske går att diskutera?

[URL=http://s271.photobucket.com/user/niklas3025/media/6564cert_zpsfd7a8148.jpg.html] [/URL]

6564 från en pantbank i US, med box (bara pappkartongen?) o originalCert!

säljaren gör ett par tabbar som kan dra ner priset...
-skriver Diam:28,5mm (det är urverkets diam, klockan är 34mm)
-skriver "wind up movement". det är såklart en perpetual, cal 1030 arbetshäst...

dra iväg ett skambud vetja...
http://www.ebay.com/itm/MENS-VINTAGE-1956-ROLEX-OYSTER-PERPETUAL-BLACK-DIAL-WRIST-WATCH-W-BOX-CERT-/111226766545

edit: ser att det är ebays nya vansinniga global shipping program.... jag har inte så mycket emot att betala moms, men jag föredrar att göra det direkt till Svenska statskassan och inte till ett utländskt bolag, kanske går att diskutera?

Vad tycker du om tavlan? Jag hade sagt ommålad, men det verkar inte du tycka?

Vad tycker du om tavlan? Jag hade sagt ommålad, men det verkar inte du tycka?

det är ju aldrig enkelt... jag tror orig.

jag gillade direkt: typsnittet på "Swiss" som kändes A-OK, sen verkar ju OP svaja lite, men det kan vara synvillor och det var nog inte 100% från början, lumeplupparna ser också bra ut

lite efterforskning ger tex denna från VRF. samma lägre ögla på första P, "vingar" på andra T, flat A? (o samma Swiss, lågt brett) men typsnittet på den svarta ser kluddigare ut... vem vet säkert...

jag gillade direkt: typsnittet på "Swiss" som kändes A-OK, sen verkar ju OP svaja lite, men det kan vara synvillor och det var nog inte 100% från början, lumeplupparna ser också bra ut

lite efterforskning ger tex denna från VRF. samma lägre ögla på första P, "vingar" på andra T, flat A? (o samma Swiss, lågt brett) men typsnittet på den svarta ser kluddigare ut... vem vet säkert...

Vad vet jag, men den känns ommålad. Kolla på kronan vid kl 12 hur utsmetat det är,Oyster Perpetual är för utsmetat och känns inte alls rätt, guldet ser för guldigt ut alltså icke åldrat om man jämför med den bilden du publicerade ovan, tänker framförallt då på texten Rolex och indexeringarna.

Jag skulle avstå av den anledning. Ping Aurum?

De saker som jag inte gillade var avståndet mellan ROLEX och OP samt nu även höjdnivån (mot index) på de nedre raderna. Och även hur svarta färgen ligger mot vissa index, tex 2,3,4, inte helt jämt men kan vara en synvilla. Annars håller jag med! :)

Vad vet jag, men den känns ommålad. Kolla på kronan vid kl 12 hur utsmetat det är,Oyster Perpetual är för utsmetat och känns inte alls rätt, guldet ser för guldigt ut alltså icke åldrat om man jämför med den bilden du publicerade ovan, tänker framförallt då på texten Rolex och indexeringarna.

den vita har ju silverfärgade index?

men håller med om att det är en del lustiga reflektioner vid index och krona

tycker dock att texten OCC också ser rätt bra ut med smalt C och lite stigande "FIED" som på den vita

den vita har ju silverfärgade index?

men håller med om att det är en del lustiga reflektioner vid index och krona

tycker dock att texten OCC också ser rätt bra ut med smalt C och lite stigande "FIED" som på den vita

Jo men oavsett färg så bör dem slitas på ett liknande sätt och bör se i princip likadana ut. Den svarta ser inte ut att ha åldrats nämnvärt då gulddetaljerna ser nya ut. Tycker "FIED" inte ser riktigt ut som på den vita, E:et ser väldigt vågigt och ojämnt ut.

Kanske är jag för kritisk?

Tillbaka
Topp