• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Lustig värdering från Auctionet?!
Bägge förgyllda silver. Populära i Tyskland?

image.png
image.png

Och vad är så speciellt med denna Geneve?

image.png

Lustig värdering från Auctionet?!
Bägge förgyllda silver. Populära i Tyskland?

image.png
image.png

Och vad är så speciellt med denna Geneve?

image.png

Allmänt känt att tyskarna på Auctionet är galna. ;)
Jag förstår faktiskt inte affärstänket alls. Man kan ju inte artificiellt öka värdet på en viss produkt på detta sätt - då måste alla säljare vara överens om att göra det.
Har man en kinkig inlämnare som absolut vill ha detta som reservationspris, tja, då tackar man vänligt men bestämt nej. Eller?
Detta gynnar ingen.

Udda sak på auktion. Rolex Eaton 1/4 Century Club. Någon som kan lite mer om historian bakom?

http://www.bjornssons-auktioner.se/...cdf8979/list/_herrur/5788944f08cd6a434cdf9da3
Skärmklipp.PNG
57aadd2a08cd6a434cdf9f7f_big.jpg
57aadd2f08cd6a434cdf9f80_big.jpg
57aadd3608cd6a434cdf9f81_big.jpg
Det är en vanlig Rolex Prince som gavs bort till anställda på ett företag som heter Eaton i Canada för 25 års tjänst. Urverket är densamma som objektet jag la upp högre upp i tråden i Gruen klockan. Det är från börja Aegler som gjorde urverken åt Rolex och Gruen fick likadana urverk som de sålde i USA. Rolex slog senare ihop sig med Aegler medan Gruen började med egna urverk.
Grymt att länk finns på den klockan, den bör ju vara värd nästan lika mycket som klockan...
Finns en till version av Eaton klockan vilket är en 6022 oyster
31-201374145013_original.jpg

Tycker att den är historiskt märklig.
Gillar roséguld överlag, så den biten har jag egentligen inga bekymmer med. Men att man väljer att göra bandhornen TT förstår jag inte riktigt?
...eller att man inte riktigt orkar göra sig av med det ursprungliga gula lagret på dessa.

"...och ommålad", absolut. Glömde detta.
Nu är det ju inte så att den värderats skyhögt, men jag tyckte bara att den var så fantastiskt knasig. Den verkar dock hitta någon köpare som diggar stilen.

Ser dem typ aldrig och de jag minns låg över 20', sett billigare på sistone? Håller dock med om att det knappt är ett tips, tyckte det bara var kul att se den då jag inte sett en tidigare. Finns en del falska nu...
Jag har inte hållt utkik på ett tag, men det kan väl hända att jag totalt missat uppgången... Hade inte för mig att du fick betala så mycket för din KS som du inte haft så länge?

Kanske inget jättebra tips och ingen auktion... Men de är inte jättevanliga dessa Jumbos:

s-l1600.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/302038378422?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Fast väldigt dyr även om det är en jumbo? Speciellt med den tavlan.

"Urcoola" modeller! Jag vill tro att även 36 mm modellen kommer ligga runt 10.000 kr snart. Noterar måttet Lug till Lug, 53 mm! Den måste bära väldigt stort?

Den hade definitivt passat väl in hos dig!
Har nog aldrig sett en Miami Bech till salu tidigare så jag har dålig koll på prisbilden men generellt känns Helvetia väldigt prisvärda även om de till viss del hängt med den generella prisökningen på vintage.
Jo, tror iofs de har stigit lite senaste året men fortfarande borde det gå att få en för runt 5 och uppåt? (auktion/ebay med okänd servicehistorik) tycker jag och lite billigare för de lite mindre som min waterstar som inte har dykglaset och klickbezel.

Tillbaka
Topp