• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

udda fågel på kaplans nästa klockauktion
upload_2016-7-28_19-16-25.png

Tja, nästan 6500kr för en defekt Landeron 149 tycker jag låter mycket. Men nog måste klockan även vara äldre än 1965? Jag gissar tidigt 50-tal.
Jo om man ser den enbart som en landeronklocka är den dyr, självklart får man även räkna in namnet på tavlan. Sedan om namnet är värt de pengarna måste ju var och en som är sugen själv värdera...

Ok, nu då? 12250kr i nuläget. Är inte DET mycket för en Landeron chrono?
image.png

Bukowskis promotor den. Rare.
image.png
Jag hade inte betalt det priset. Har dock sett dressare med eta/fhf verk gå för 2-4k, så en kronograf borde ju gå dyrare. Min dressare är dock signerad på både verk och bakboett, jag hade gärna sett att den här hade haft det med.

Ont, äldre rolex/tudor med enkla fhf/eta-verk säljs ju inte direkt till ebauche-priser. Varför skulle då en chopard göra det? Varumärke har ju självklart inverkan på priset.

Jag hade inte betalt det priset. Har dock sett dressare med eta/fhf verk gå för 2-4k, så en kronograf borde ju gå dyrare. Min dressare är dock signerad på både verk och bakboett, jag hade gärna sett att den här hade haft det med.

Ont, äldre rolex/tudor med enkla fhf/eta-verk säljs ju inte direkt till ebauche-priser. Varför skulle då en chopard göra det? Varumärke har ju självklart inverkan på priset.
Och slutade på 19000kr...
image.png

Njae, skulle skippat den. Finns bra mycket roligare klockor från den här tiden (då oris var ett budgetmärke). Ofta sitter det småtrista verk i och klockan i auktionen har ju en rätt sliten boett i fulmetall.
Är medveten om att det inte är något superverk i, syftade mest på designen på klockan. Jag tyckte den var udda och cool, men, to each his own.

Om jag har två ww2 klockor om jag är sugen på att sälja (till någon på detta forum) men vet ej vad jag borde ta för dom. Är det bara att jag startar en tråd och frågar eller finns det någon relevant tråd som jag kan ställa frågorna i? Tack på förhand.

Tillbaka
Topp