Där ser man Nästan likadan i alla fall. Tyckte den på eBay var snyggare och så hade den ju länkLigger ju en likadan på Tradera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där ser man Nästan likadan i alla fall. Tyckte den på eBay var snyggare och så hade den ju länkLigger ju en likadan på Tradera
ExaktDär ser man Nästan likadan i alla fall. Tyckte den på eBay var snyggare och så hade den ju länk
Tänk bara på att den säljs i USA, tillkommer tull/moms.
Man kan be säljaren skicka den som resverdelsur/renoveringsobjekt och skriva typ 300kr värde , så brukar inte tull å sådant va något problem. Har gjort så hur många gånger som helstTänk bara på att den säljs i USA, tillkommer tull/moms.
Men visst var den snyggare.
Någon här som knep den?
Än så länge är väl priset ok?Denna känns väl dyr i nuläget? Det som höjer intresset är väl att det är en LUC och runda tryckknappar. Annars ett rätt basic verk. När blev Chopard klockor att räkna med?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/813787-l-u-c-louis-ulysse-chopard-armbandsur-35-mm-kronograf
Tja, nästan 6500kr för en defekt Landeron 149 tycker jag låter mycket. Men nog måste klockan även vara äldre än 1965? Jag gissar tidigt 50-tal.Än så länge är väl priset ok?
Jo om man ser den enbart som en landeronklocka är den dyr, självklart får man även räkna in namnet på tavlan. Sedan om namnet är värt de pengarna måste ju var och en som är sugen själv värdera...Tja, nästan 6500kr för en defekt Landeron 149 tycker jag låter mycket. Men nog måste klockan även vara äldre än 1965? Jag gissar tidigt 50-tal.
Ok, nu då? 12250kr i nuläget. Är inte DET mycket för en Landeron chrono?Jo om man ser den enbart som en landeronklocka är den dyr, självklart får man även räkna in namnet på tavlan. Sedan om namnet är värt de pengarna måste ju var och en som är sugen själv värdera...
Jag hade inte betalt det priset. Har dock sett dressare med eta/fhf verk gå för 2-4k, så en kronograf borde ju gå dyrare. Min dressare är dock signerad på både verk och bakboett, jag hade gärna sett att den här hade haft det med.Ok, nu då? 12250kr i nuläget. Är inte DET mycket för en Landeron chrono?
Bukowskis promotor den. Rare.
Och slutade på 19000kr...Jag hade inte betalt det priset. Har dock sett dressare med eta/fhf verk gå för 2-4k, så en kronograf borde ju gå dyrare. Min dressare är dock signerad på både verk och bakboett, jag hade gärna sett att den här hade haft det med.
Ont, äldre rolex/tudor med enkla fhf/eta-verk säljs ju inte direkt till ebauche-priser. Varför skulle då en chopard göra det? Varumärke har ju självklart inverkan på priset.
Galet. Namnet på tavlan som gör det. Märkligt lågt reservationspris dock?Och slutade på 19000kr...
Jag tyckte snarare reservationspriset var riktigt, slutpriset märkligt...Galet. Namnet på tavlan som gör det. Märkligt lågt reservationspris dock?
Så sant, men i förhållande till vad den till slut gick för tänkte jagJag tyckte snarare reservationspriset var riktigt slutpriset märkligt...
Där ser man Nästan likadan i alla fall. Tyckte den på eBay var snyggare och så hade den ju länk
Nope, hoppade den.Köpte du Eternan ?
Tyckte den gick för ett helt ok pris. Med tanke på vad han vill ha för den på Tradera utan länk
Haha okNope, hoppade den.
@mrMyagiKomplettera din favoritdykare med rätt utrustning:
https://auctionet.com/sv/468704-dykarhjalm-massing-koppar-monterad-pa-trasockel-samtida
Njae, skulle skippat den. Finns bra mycket roligare klockor från den här tiden (då oris var ett budgetmärke). Ofta sitter det småtrista verk i och klockan i auktionen har ju en rätt sliten boett i fulmetall.Riktigt cool och udda Oris dykare dessutom i fint bruksskick som sig bör på en 50+ år gammal dykare
http://auction.catawiki.com/kavels/7163379-oris-duikhorloge-vintage-heren-horloge-bouwjaar-1965-1966
Är medveten om att det inte är något superverk i, syftade mest på designen på klockan. Jag tyckte den var udda och cool, men, to each his own.Njae, skulle skippat den. Finns bra mycket roligare klockor från den här tiden (då oris var ett budgetmärke). Ofta sitter det småtrista verk i och klockan i auktionen har ju en rätt sliten boett i fulmetall.
https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för.26910/Om jag har två ww2 klockor om jag är sugen på att sälja (till någon på detta forum) men vet ej vad jag borde ta för dom. Är det bara att jag startar en tråd och frågar eller finns det någon relevant tråd som jag kan ställa frågorna i? Tack på förhand.