• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ovanliga 1530 i precis lagom risigt skick... ;) (länk 17000 är väl eg. till en OQ, men jag tror de är likadana som 96660)

http://www.ebay.co.uk/itm/131115237262

säljs av en pantbank vilket är ett plus, tyvär kort om tid att ta en diskussion om frakt till EU

Den där tavlan för mig att tänka på en rökskadad lägenhet på Reimersholme jag kikade på en gång i tiden. Klockan hade matchat tapeter, tak och lister i den lägenheten perfekt.

2 timmar kvar.
Kronograf som verkar gå för ett vettigt pris (just nu under 1000 lappen), lite kärlek och den skulle nog bli riktigt trevlig...

wOHb7TE.jpg

IeR1gp1.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-Mans-Watch-Waltham-Twin-Dial-Chronograph-Stopwatch-Wristwatch/400664505718?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid=222002&algo=SIC.FIT&ao=1&asc=286&meid=4974586616557385275&pid=100005&prg=1048&rk=3&rkt=5&sd=251452958720&

håller tiden 4-5 timmar efter uppdrag? menar han gångreserven eller tidshållningen? Oavsett, låter som du får räkna med en helservice...

(noll koll på Seiko och om den är kosher eller ej)

Service lär det bli, i så fall, jupp. Fast jag får för mig att det är bra pris. Ska nog inte ha den själv, men någon annan kanske vill handla och serva .

jo den ser väl ok ut, 50-tal, riktigt söt tavla, (kan inte säga 100% att den är orig, men troligen) fast jag förstår inte varför det står Bovet i baklocket?
skräpmetallboett och inköpt cam-lever-verk (sorry för engelskan) inte skitspännande, ladda på lite för en Universal Geneve med kolumnhjul inhouse och riktigt klassisk historia! (surprise...):D

Kul modell, men den såg ganska sliten ut. Datumet ser ut att inte vara riktigt centrerat, vet inte om det är en synvilla men kan ju vara bra att dra ett mail till säljaren och fråga först...

Jag har köpstopp:( men den såg riktigt cool it. Samma säljare har två likadana ute och har sålt en handfull senaste tre månaderna. Lite märkligt...

Tillbaka
Topp