• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

IWC som ser fin ut. Just nu 2400:- 20 timmar kvar...

http://www.tradera.com/item/190113/202601357/herrklocka-iwc

uqRS7Zl.jpg

• Like
Reactions: Ako
Tråkigt, på bilden tycker jag ändå att den såg hyfsad ut menmen det är som sagt alltid bättre att se på varan i riktiga livet innan bud.

Hitta denna på Tradera, någon som vet något om dessa? Tycker den såg riktigt häftig ut!

http://www.tradera.com/item/341996/203291810/militarur-expert
183099739_34445c26-7d00-44e7-8b84-7c65b43b6bc1.jpg

Det där ser ut som en sån där låtsaskronograf, dvs bara start och stopp på sekundvisaren :) Jag är dock inte säker...

Edit: Ifall det är en sådan så brukar det vara väldigt enkla verk (tänk 1 juvel)

Det där ser ut som en sån där låtsaskronograf, dvs bara start och stopp på sekundvisaren :) Jag är dock inte säker...

Edit: Ifall det är en sådan så brukar det vara väldigt enkla verk (tänk 1 juvel)
Ja, det är något sånt han beskriver i annonsen. Gillar stuket på tavlan, men är klockan bara skit då eller?

Ja, det är något sånt han beskriver i annonsen. Gillar stuket på tavlan, men är klockan bara skit då eller?

Nja, det beror väl på vem du frågar :) Men om det är en sådan som jag tänker på så har jag för mig att de såldes som slit och släng klockor, dvs det skulle aldrig falla en urmakare in på den tiden att ge den en service. Idag så är det ju fortfarande en gammal klocka och i och med att kronografer har blivit/blir allt populärare så går det att få en slant för en sådant här ur som flörtar med designen av en kronograf.

Funderar du på att köpa den så gör det för att du gillar designen, var bara beredd på att klockan nog inte går sådär jätte-exakt och att den tickar en hel del ;) Jag skulle nog inte ge mer än någon hundring för den...

Jag måste säga att jag inte till 100% kan stå för det jag skrivit ovanför, utan det är mer från vad jag kan minnas från tidigare trådar någonstans tillbaka... :D

Edit: Hittade en länk som pratar lite om dessa...
http://forums.watchuseek.com/f11/zero-one-jewel-chronographs-question-59712.html

Jag har ingen koll på dessa, äger iofs ingen Heuer heller... Hur såg/ser du det?

De där armbanden ser ut som vanliga "no-name" beads of rice från 60-/70-talen som någon i efterhand graverat en Heuer-logga på. Säkert inget fel på banden i sig, men de kommer inte från Heuer.

De klassiska beads of rice tillverkades av firman Gay Freres åt Heuer - de har 7 rader riskorn i mitten och således 4 öppningar i ändlänkarna (inte 5 rader riskorn + 3 öppningar som i banden i annonsen). Heuer-loggan är på en annan ledd och "buktar ut", den är inte graverad. Insidan på spännet är märkt med GF:s logga + tillverkningsår och kvartal. Ändlänkarna är märkta med bokstavskoder beroende på vilken Heuer-modell de passar på - t.ex. HLC för Carrera, HLF för Autavia osv.

Så här ska det se ut:

GFfb_zps7452a013.jpg

De där armbanden ser ut som vanliga "no-name" beads of rice från 60-/70-talen som någon i efterhand graverat en Heuer-logga på. Säkert inget fel på banden i sig, men de kommer inte från Heuer.

De klassiska beads of rice tillverkades av firman Gay Freres åt Heuer - de har 7 rader riskorn i mitten och således 4 öppningar i ändlänkarna (inte 5 rader riskorn + 3 öppningar som i banden i annonsen). Heuer-loggan är på en annan ledd och "buktar ut", den är inte graverad. Insidan på spännet är märkt med GF:s logga + tillverkningsår och kvartal. Ändlänkarna är märkta med bokstavskoder beroende på vilken Heuer-modell de passar på - t.ex. HLC för Carrera, HLF för Autavia osv.

Så här ska det se ut:

Tack för den infon, som alltid, lärorikt! De kostar tyvärr huggorm de jag har sett. Äger/har du ägt någon?

Jäklar ja! efter jag tipsade om den så glömde jag av att följa den...
borde det inte varit minst 5k till på den prislappen. Någon som kan förklara varför den gick så billigt, Något fel/fel modell?
Ping Criss Cross easy rider krämbulle Donkii Ariste

Priset var bra, inget snack om det!
Ser egentligen inget fishy med den, bör erkännas att jag spanade in den men glömde bort den lite, dock har jag haft många av dessa barrel cases på klockor och det ser inte riktigt bra ut på mig. Prislappen internationellt ligger på nånstans mellan 13-17k, mycket beroende på skicket givetvis. Dock är dem rätt ovanliga och i gott skick med några år till så kommer dem bara att öka.

Referensen är 150.573F för den som undrar.

Jäklar ja! efter jag tipsade om den så glömde jag av att följa den...
borde det inte varit minst 5k till på den prislappen. Någon som kan förklara varför den gick så billigt, Något fel/fel modell?
Ping Criss Cross easy rider krämbulle Donkii Ariste

Tror inte 70-talarna är så populära. Har själv svårt för dom där extrema boetterna och sen tror jag inte den där tavlan med de speciella subdials är lika populära som de mer traditionella. 60-tals Heuer Carrera däremot kan ju kosta runt 30.000 kr.

Tillbaka
Topp