• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Femitolv

Cartier
Troligen en prototyp. Klämde på den tidigare ikväll.
IMG_0924.JPG
FullSizeRender.jpg
Ser trevlig ut borde dra iväg ;-)!
 

Femitolv

Cartier
Ja prototypen är min och var en provklockorna som gjorde att Lemania vann viggen ordern över bla Omega, Rolex.

Har andra klockor i sikte så nu provar jag lyckan med att försöka sälja den!
 

Gummo

Joker
2-Faktor

Femitolv

Cartier
Av ren tur kom jag över den i mellan Sverige för några år sedan. Jag var egentligen ute efter vintage omega. Då jag fick tips om denna! Vid köptillfället hade jag egentligen inte koll på vad jag köpte. Utan det var magkänslan som avgjorde att jag slog till och köpte den. Tur är intet att förneka utan en del av spelet. Otur med !
 
  • Like
Reactions: Per

Lilmar

Breitling
Tg195 på tradera. Verkar vara en reprisauktion då köparen inte pungade ut med det vinnande budet på 29000.
http://www.tradera.com/item/190115/281313732/lemania-
248018451_84f3b834-8686-48a3-985d-d3597d9a7e41.jpg
Det kan ju vara så också att säljaren backade ur då köparen ville komma och hämta klockan och betala kontant vid avhämtning.

Nu har säljaren uppdaterat annonsen med ny ort och att avhämtning ej tillåts.

Ska bli intressant att se om nästa köpare ställer upp på att göra en banköverföring, och få klockan skickad med post sedan.
 

Kamelen

Cartier
Det kan ju vara så också att säljaren backade ur då köparen ville komma och hämta klockan och betala kontant vid avhämtning.

Nu har säljaren uppdaterat annonsen med ny ort och att avhämtning ej tillåts.

Ska bli intressant att se om nästa köpare ställer upp på att göra en banköverföring, och få klockan skickad med post sedan.

Du är duktig på att göra reklam för din klocka!
Ny ort i beskrivning låter ej seriöst enligt mig och vad är hemskt med upphämtning?
 

Salesmayne

Panerai
Herregud vissa på forumet har så jävla gangsta attityd...patetiskt. Varför börja med personliga påhopp när man inte håller med om en åsikt? Skolgårdsfasoner från högstadiet för fanken!

Nu till sakfrågan: Vid avhämtning av dyrare varor så finns det alltid risk för rån/hustles och allmänt hitte-pu. Dessutom tar det tid ur säljarens dag så jag personligen kör med så lite avhämtning som möjligt. Men man bör ju försöka vara lite tillmötesgående som säljare ibland, kunder är trots allt kunder och ibland måste man frångå sitt egna regelverk.
 

Kamelen

Cartier
Herregud vissa på forumet har så jävla gangsta attityd...patetiskt. Varför börja med personliga påhopp när man inte håller med om en åsikt? Skolgårdsfasoner från högstadiet för fanken!

Nu till sakfrågan: Vid avhämtning av dyrare varor så finns det alltid risk för rån/hustles och allmänt hitte-pu. Dessutom tar det tid ur säljarens dag så jag personligen kör med så lite avhämtning som möjligt. Men man bör ju försöka vara lite tillmötesgående som säljare ibland, kunder är trots allt kunder och ibland måste man frångå sitt egna regelverk.

Tror rånrisken på en försäljning av Lemania är minimal jämfört med moderna ur speciellt om köparen hade tror 500 avslut på tradera.
Det jag reagerade på är att säljaren har ett antal dåliga omdömen den sista tiden och ändrade adress på nya annonsen och då ej acceptera avhämtning bör slå på priset.

Angående attityd så noterade jag att med de inläggen @Lilmar har historiskt så ingick ej uppfostran i hans gymnasieutbildningen.
 

Salesmayne

Panerai
Faran för vissa säljare är ju självklart att bli kapade varpå någon kan lusa ner ditt goda rykte och tjäna in lite snabba stålar innan länsman nystar upp det och klipper åsnan. Ett enkelt sätt att iaf ha lite koll är ju att kolla upp vem personen är på riktigt, antingen maila honom, eller söka på hans namn på google och sedan klicka på "vem säljer på tradera". Sedan tar du hans adress och nummer om det står o har det som säkerhet så att du kan köra dit om det vill sig illa. En snabbkoll på lexbase.se är ju även en god idé om man skulle vara orolig.
 

Kamelen

Cartier
Tror ej att kontot är kapat men säljaren känns konstig om jag kan säga så, titta på omdömena och du ser att enligt honom så är det hans konkurrenter som lämnar dåliga omdömen för att svartmåla honom? Samt att han bytte adress mellan annonserna, inget konstigare än så men känns som sagt lite udda.
 

Salesmayne

Panerai
Det jag kan konstatera efter att ha läst hans omdömen är att varken han eller hans "rivaler" kan ordentlig svenska samt att han inte verkar ta ansvar när något går snett. Förutom det verkar det ju inte vara någon större knas om man ska säga som så. 3 av hans negativa omdömen är dessutom satta för köp som han uppenbarligen inte betalat för så det är nog ingen super stor fara att handla av honom med tanke på att större delen av de som handlat verkar riktigt nöjda.
 

Kamelen

Cartier
Det jag kan konstatera efter att ha läst hans omdömen är att varken han eller hans "rivaler" kan ordentlig svenska samt att han inte verkar ta ansvar när något går snett. Förutom det verkar det ju inte vara någon större knas om man ska säga som så. 3 av hans negativa omdömen är dessutom satta för köp som han uppenbarligen inte betalat för så det är nog ingen super stor fara att handla av honom med tanke på att större delen av de som handlat verkar riktigt nöjda.

Har inga problem med hur folk skriver då jag ej har någon gymnasieutbildning men det jag finner oroande är att han ej verkar ta ansvar för sina affärer samt adressändring.
Förstår varför förra kunden ville hämta och syna personligen.
 
  • Like
Reactions: PJW

Salesmayne

Panerai
Får nog hålla med där, man hade inte betalat 20k+ till en säljare som inte kan handskas med problem. Man hade ju velat se klockan isåfall. Men folk får helt enkelt buda med detta i åtanke och sätta pristak därefter.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Topp