• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Patrik J

Rolex

PJW

Audemars
2-Faktor
Tipsar om min väns Deep Sea Alarm som kommer auktioneras ut under Bukowskis Important Timepieces nu i maj. Så jävla cool och galet ovanlig. Ja, det är fel visare.
IMG_5927.PNG
IMG_4051.JPG
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor

BCKSTRM

Rolex
Fascinerande usla bilder. Bra fokus på frottéhandduken dock. Jag ska inte uttala mig om själva klockan utifrån bilderna, men texten får säljaren att framstå som aningslöst okunnig så jag tror inte att du blir blåst med avsikt i alla fall. :D

@tdn-dk ?
Dock precis vad jag tänker.

Man låtsas ovetande och tar dåliga bilder för att lura folk att tro att de ska göra ett kap av en okunnig men i själva verket säljer man skräp... Men jag kanske överanalyserar ;)

Tack @MacRulez4ever !
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för det, min tyska är verkligen inte vad den borde vara!

Står även på engelska i annonsen :)

"You bid on a vintage automatic depthomatic diver. The Glas with the small channel has been changed with a normal glas. The bezel which was fixed to the channeled Glas is now loose. It can be glued on, but I did not do that.

The movement was hand wound and tested for 10 min and kept time. The automatic winding capability was not tested.

The watch has signs of wear like scratches on the glas, case and bezel.

The size is around 35mm not including the crown."
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Står även på engelska i annonsen :)

"You bid on a vintage automatic depthomatic diver. The Glas with the small channel has been changed with a normal glas. The bezel which was fixed to the channeled Glas is now loose. It can be glued on, but I did not do that.

The movement was hand wound and tested for 10 min and kept time. The automatic winding capability was not tested.

The watch has signs of wear like scratches on the glas, case and bezel.

The size is around 35mm not including the crown."
Skickligt av mig att missa det och istället försöka översätta från tyska med min dåliga högstadietyska.. Tur att ni har koll på mig! :)
 
Topp