• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Jo, ser nästan för bra ut, men jag kan inget om modellen!
Modellen finns ju uppenbarligen men var inte tillräckligt intresserad själv för att gräva djupare.
cfb79eb98f15699fa8abfc93022ebb18.jpg

Vad säger Breitling experterna om den här! Är det en udda fågel i Breitlingvärlden. Tycker den verka intressant!
https://www.tradera.com/item/190110/291150939/breitling-bidynator

Väldigt osäker, tycker teckensnittet på Breitling känns lite off? @JensBP
Felsa-urverket är kul. Tavlan är jag också skeptisk emot tills jag är motbevisad om en rare bird, jag tycker hela tavlan ser lite skum ut. Säkert omålad, om det ens är originaltavlan? B:et ser mysko ut.

Knorren (och överlag ser det ut som någon på fyllan gjort b:et). Texten suger också.
gfhghfghfghfghf.jpg

Lumeplopp över texten...
256405429_d71da890-c84f-423d-bf09-b1a9e128f56e.jpg
256405429_0a83f5b9-af33-4325-ba7a-7ecb38bba34b.jpg

Samtida samma referens (visserligen utan romerska, och pläterad) som inte ser ut att vara gjord på fyllan. Den ser lite sne ut men här tror jag det snarare är bilden:
Breitling 20G Felsa 690 1.jpg

Knorren (och överlag ser det ut som någon på fyllan gjort b:et). Texten suger också.
gfhghfghfghfghf.jpg

Lumeplopp över texten...
256405429_d71da890-c84f-423d-bf09-b1a9e128f56e.jpg
256405429_0a83f5b9-af33-4325-ba7a-7ecb38bba34b.jpg

Samtida samma referens (visserligen utan romerska, och pläterad) som inte ser ut att vara gjord på fyllan. Den ser lite sne ut men här tror jag det snarare är bilden:
Breitling 20G Felsa 690 1.jpg
Tavlan lär vara rätt i grunden, knorren är nog bara något löst. Dock känns typsnittet fel, men hittade inte det trycket högupplöst och ingen med lysmassa. Verkar underligt att man använder fel typsnitt...

Tavlan lär vara rätt i grunden, knorren är nog bara något löst. Dock känns typsnittet fel, men hittade inte det trycket högupplöst och ingen med lysmassa. Verkar underligt att man använder fel typsnitt...
Inte bara knorren. Hela B:et ser fel och dåligt ut. Inte deras B. Modellen har väl inte ens lume vad jag vet. De lär vara ditsatta i efterhand på ett amatörvis över befintlig text. Tavlan lär kanske vara ok när den lämnade fabriken, men jag skulle inte rört den där idag så många som lär ha varit på och "renoverat" den genom åren. Urverket ser trevligt ut dock. :)

Inte bara knorren. Hela B:et ser fel och dåligt ut. Inte deras B. Modellen har väl inte ens lume vad jag vet. De lär vara ditsatta i efterhand på ett amatörvis över befintlig text. Tavlan lär kanske vara ok när den lämnade fabriken, men jag skulle inte rört den där idag så många som lär ha varit på och "renoverat" den genom åren. Urverket ser trevligt ut dock. :)
Iom att visarna har rätt form och har lysmassa fanns den säkert. Tycker iofs inte det spelar någon större roll då jag tror den är ommålad och därför är intresset noll.

Länken såg iofs jäkligt kool ut.

Iom att visarna har rätt form och har lysmassa fanns den säkert. Tycker iofs inte det spelar någon större roll då jag tror den är ommålad och därför är intresset noll.

Mmm kanske fanns med lysmassa. Men det där är 100% inte den lysmassan som lämnade fabriken. Breitling skulle aldrig lägga lysmassan rakt över swiss made. Det är en redial av någon amatör. Den har heller inte lämnat fabriken med det B:et och den texten, det vågar jag nästan äta surströmming på. :)

Mmm kanske fanns med lysmassa. Men det där är 100% inte den lysmassan som lämnade fabriken. Breitling skulle aldrig lägga lysmassan rakt över swiss made. Det är en redial av någon amatör. Den har heller inte lämnat fabriken med det B:et och den texten, det vågar jag nästan äta surströmming på. :)
Tackar för ert engagemang! Det är detta som är KS!

Ja, ska ju inte vara nåt mellanrum mellan inbuktningen i mitten. Skulle i så fall vara att B:et är knäckt och halva har har glidit isär och gett det en annan vinkel.

Ja, ska ju inte vara nåt mellanrum mellan inbuktningen i mitten. Skulle i så fall vara att B:et är knäckt och halva har har glidit isär och gett det en annan vinkel.
Är ju ingen superfinish på dem och din ser klistrad ut medan den andra är en del av tavelplattan. Finns ingen anledning till att B:et skulle vara falskt då index ser äkta ut. Och resten av uret för den delen.

Du har inte så bra koll på vintagekronografer?
Nej det tror jag att du och jag hanterat flera gånger redan!
Men nu skrev jag ju att jag tycker, finns flera andra kronografer som bland annat du äger som jag skulle lägga 12000kr på istället.

Edit: men jag förstår dock att flera andra tycker det eftersom budet är där det är med 4 dagar kvar

Nej det tror jag att du och jag hanterat flera gånger redan!
Men nu skrev jag ju att jag tycker, finns flera andra kronografer som bland annat du äger som jag skulle lägga 12000kr på istället.

Edit: men jag förstår dock att flera andra tycker det eftersom budet är där det är med 4 dagar kvar
Okey, men med alla eftertraktade attribut som uret har är 12' inte dyrt. Vattentät, vridring, panda... Hade bara kronograftavlorna varit större hade den varit riktigt läcker.

Tillbaka
Topp