• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Var och tittade på verket idag, för er med lite större handled kan jag tipsa om Sherpa GMTn, ringen är magisk i verkligheten och originallänken riktigt snygg.

https://online.auktionsverket.se/prgm/objektsbilder.asp?a=491855&s=1

För de som gillar Certina och/eller Excelsior Park så har vi också den här EP40 som än så länge ser skamligt billig ut.

https://online.auktionsverket.se/prgm/objektm.asp?a=482953&s=1&fr=

Äh, den där certinan är bara skit, kass verk, liten storlek osv osv. Säkert ommålad också.

;)
Som vanligt... :meh:

IMG_1521.PNG

https://m.ebay.com/itm/A-RARE-GENTL...3D332399959934&_trksid=p2056116.c100408.m2460

• Like
Reactions: Ako
Detta var bara ett exempel på samma modell som är ute nu..
Vad tycker du exemplaret på auktionen är värd?

Uh, jeg ved ikke så meget om dem... Den jeg ejer, er tydeligvis købt for dyrt! :p

Men hvis den ender under 10k, så er det et ret godt køb, synes jeg. Den mangler lænken, som er omkring 3K værd i god stand (de er oftest ret slappe...), vridningsindlægget er ikke for godt og boetten er IKKE særligt velbevaret - derfor byder jeg den ikke selv ret højt op.

Her er mit eget:

414723-b6a58a887ec6ad869bd76f4e4d19323f.jpg

Uh, jeg ved ikke så meget om dem... Den jeg ejer, er tydeligvis købt for dyrt! :p

Men hvis den ender under 10k, så er det et ret godt køb, synes jeg. Den mangler lænken, som er omkring 3K værd i god stand (de er oftest ret slappe...), vridningsindlægget er ikke for godt og boetten er IKKE særligt velbevaret - derfor byder jeg den ikke selv ret højt op.

Her er mit eget:

414723-b6a58a887ec6ad869bd76f4e4d19323f.jpg
Är klockan i auktionen polerad tror du eller är den bara spöad?

Jeg tror ikke at den er særligt poleret - den ligner et meget "ærligt" og velanvendt ur :)

Bemærk at bagboetten ikke er poleret, og indlægget er helt færdigt. Det tyder mere på slid end på for megen omsorg ;)

Är det en lika dan som den @Psykel har?
Nja, min är från 1980 och manuell. Samma storlek, dock. Min har blå "mystery dial" och originalspänne och cert. 4.400kr inklusive avgift var vad jag betalade hos Kaplans. Något mer sliten i guldpläteringen än den @Yrsnö länkar.
snapseed-jpg.647897

Edit: kan tillägga att den låg ute som damur (dock med måtten utskrivna, så jag visste vad jag budade på), vilket kan ha påverkat priset. Jag fick den till utropspris.

Nja, min är från 1980 och manuell. Samma storlek, dock. Min har blå "mystery dial" och originalspänne och cert. 4.400kr inklusive avgift var vad jag betalade hos Kaplans. Något mer sliten i guldpläteringen än den @Yrsnö länkar.
snapseed-jpg.647897

Tack för infon, med tanke på att denna inte går(står att det sannolikt är batteriet) så kanske en liknande prisbild bör gälla? Tyvärr är den redan uppe i det så får se om jag får chans att ta den.

Tillbaka
Topp