Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som båda nedre bandhornen är svetsade? Hade det inte varit för det, om det nu är så, hade priset varit högst rimligt för en JLC i guld tycker jag.Tror inte den är pläterad utan troligtvis 14k.
Ser ut som att nedre vänstra bandhornet är skevt, eller? Tänkte först att det var bilden som lurades men det ser så ut även på bilden som visar bakboetten.
Ja, ser faktiskt så ut!Ser ut som båda nedre bandhornen är svetsade? Hade det inte varit för det, om det nu är så, hade priset varit högst rimligt för en JLC i guld tycker jag.
Jag la ett ganska slappt bud på den, men hamnade precis under dig tycker 5k var ett ganska bra pris för en jumbo?Hade koll på både JLC och denna Seamaster som jag precis ropade hem. Blev något dyrare än jag hoppats på så jag hoppas att ditt tips på JLCn inte gjorde att någon här bidade emot mig
https://byraneffecta.se/#/utrop/51142
Hehe, jag räknade nästan med att någon mer skulle få nys på den men du kanske hade koll redan innan?Jag la ett ganska slappt bud på den, men hamnade precis under dig tycker 5k var ett ganska bra pris för en jumbo?
Fick koll tack vare JLC men jag håller ju på att sälja av samlingen, så jag får egentligen inte Kul att den hamnade här, tyckte den såg riktigt fin ut!Hehe, jag räknade nästan med att någon mer skulle få nys på den men du kanske hade koll redan innan?
Håller med känns som ett ok/bra pris såvida den funkar.
Ska du slå till och köpa den där safirsuben som du tjatade om på GTG:t?Fick koll tack vare JLC men jag håller ju på att sälja av samlingen, så jag får egentligen inte Kul att den hamnade här, tyckte den såg riktigt fin ut!
Haha kommer inte ha råd att bo på Kungsholmen (det är där man måste ha safirsub). Kanske @Gummo kan råda i vad för slags klocka som är tillåtet om man bor i anslutning till vilken slutstation som helst på valfri tunnelbana?Ska du slå till och köpa den där safirsuben som du tjatade om på GTG:t?
Förstår inte vad ni ser på de bandhornen, ser ju finfina ut. En av de bättre exemplaren jag sett.Ser ut som båda nedre bandhornen är svetsade? Hade det inte varit för det, om det nu är så, hade priset varit högst rimligt för en JLC i guld tycker jag.
Ute i hooden blire Bretling broor!Haha kommer inte ha råd att bo på Kungsholmen (det är där man måste ha safirsub). Kanske @Gummo kan råda i vad för slags klocka som är tillåtet om man bor i anslutning till vilken slutstation som helst på valfri tunnelbana?
Misstänker att felstavningen var med flit?Ute i hooden blire Bretling broor!
Jag tyckte det såg ut som att nedre vänstra bandhornet var något skevt på annonsbilderna men det kan vara fotovinkeln som spökar. På bilden som @LongCon bifogade tycker jag det ser ut som en svetsfog mellan boetten och bandhornen dvs. inget på själva bandhornet. Kanske är ljuset som spökar men det ser ut som att det är en annan form och glans på boettlocket mot bandhornen till.Förstår inte vad ni ser på de bandhornen, ser ju finfina ut. En av de bättre exemplaren jag sett.
Syftar du på skåran?Jag tyckte det såg ut som att nedre vänstra bandhornet var något skevt på annonsbilderna men det kan vara fotovinkeln som spökar. På bilden som @LongCon bifogade tycker jag det ser ut som en svetsfog mellan boetten och bandhornen dvs. inget på själva bandhornet. Kanske är ljuset som spökar men det ser ut som att det är en annan form och glans på boettlocket mot bandhornen till.
Nej, enligt bilden nedan.Syftar du på skåran?
Lär vara spegling eller smuts, varför svetsa boettlocket? Har jag aldrig sett.Nej, enligt bilden nedan.
Tycker det verkar skumt att det är den nivå och nyansskillnad precis där boettlocket mötet bandhornet. Kan dock kanske vara guldet från bandhornen som på något vis speglar sig mot boettlocket?
Finns absolut ingen bra anledning till detLär vara spegling eller smuts, varför svetsa boettlocket? Har jag aldrig sett.
Frågan är varför man skulle svetsa i boettlocket bara för att det blir en spricka i boetten. I vilket fall lär vi inte komma fram till något här, men jag ser iaf inget som skulle avskräckt mig från köp.Finns absolut ingen bra anledning till det
Min tanke var att de eventuellt varit skeva och att någon därefter rätat upp dom vilket lett till en spricka närmast boetten. När jag tänker efter borde skåran (som ska vara där) inte varit synligninsådant fall...
Edit: Är jag skelögd eller ser nedre vänstra bandhornet ut att vara något skevt?
Givetvis menar jag inte att någon försökt svetsa i boettlocket utan i anslutningen mellan boett och bandhorn. Skulle någon (mot förmodan) svetsat den borde de givetvis tagit bort boettlocket innan svetsning.Frågan är varför man skulle svetsa i boettlocket bara för att det blir en spricka i boetten. I vilket fall lär vi inte komma fram till något här, men jag ser iaf inget som skulle avskräckt mig från köp.
Jag vet inte men tycker det ser ut som svetsfogar. Som du säger låter det väldigt dumt att svetsa i boettlocket. Det är väl inte ett monocoque-case? Om så vore fallet verkar det något rimligare med svetsfogar där.Förstår inte vad ni ser på de bandhornen, ser ju finfina ut. En av de bättre exemplaren jag sett.
Den har boettlock och ljuset faller in olika.Jag vet inte men tycker det ser ut som svetsfogar. Som du säger låter det väldigt dumt att svetsa i boettlocket. Det är väl inte ett monocoque-case? Om så vore fallet verkar det något rimligare med svetsfogar där.
Jämför man med övre bandhornen är det iallafall något med de nedre?
Min gissning - underkant på bandhornen ligger lägre än boettlocket, det är alltså bandhornen som reflekteras i boettlocket. De övre bandhornen reflekteras också men ser mer ut som mörka skuggor beroende på ljuset.Jag vet inte men tycker det ser ut som svetsfogar. Som du säger låter det väldigt dumt att svetsa i boettlocket. Det är väl inte ett monocoque-case? Om så vore fallet verkar det något rimligare med svetsfogar där.
Jämför man med övre bandhornen är det iallafall något med de nedre?
Vad tycker ni om denna Ranchero på tradera?
https://www.tradera.com/item/299855448
Förra veckan gick en "riktig" sådan Ranchero på eBay för 80k.
Tavlan tycker jag ser ommålad ut men säljaren nämner inget förutom massa "original" i texten. Patinan på indexen och visarna ser rätt ok ut men hela klockan känns lite skum. Någon som har super bra koll på dessa. Det är ju verkligen ett intressant objekt iaf.
Känns som Tradera inte riktigt är rätt forum att sälja denna. Kanske om man är bannad från ebay ifs .
https://www.tradera.com/item/299855448
Det är ett skämtNeee...
Den var väl dessutom uppe i fulurstråden(?).
Utan att vara särskilt haj på modellen så känns det som ett skämt att den där tavlan inte skulle vara fixad. Och då kan man ju lätt börja fundera om det står "Ranchero" på den av den enkla anledningen att priset stuckit betydligt mer på dessa än andra Omega.
Vad säger panelen om denna?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/996314-omega-de-ville-armbandsur-26-5-x-31-5-mm
Tyckte att den var riktigt fräsch!
Är det porslins- eller emaljtavla? Tycker det ser lite så ut på trycket.
Gillar du så kör!
För 2000 kr sedan.När ska man stanna?
För 2000 kr sedan.