ConElPueblo
Silver
Nja vad får dig att tro det?
Min gamla Ebel med lemania verk ser rätt lika ut i boett och tavla (förutom pushers) och den var 38mm.
Det er to forskellige boetter. Lemaniaen er omkring 35mm, skulle jeg mene.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja vad får dig att tro det?
Min gamla Ebel med lemania verk ser rätt lika ut i boett och tavla (förutom pushers) och den var 38mm.
Har kollat en del på gamla kronografer och den boetten är mindre än 36mm precis som @ConElPueblo skriver. Att det är 18mm band är en ledtråd till att diametern är ca 36mm.Nja vad får dig att tro det?
Min bucherermärkta lemania 105 (saknar dock glasring) är Runt 35,5-36Nja vad får dig att tro det?
Så 25k alltså, för en 69a...För er som letar speedmaster från 1969 @Wizzox
https://online.auktionsverket.se/1801/511106-omega-speedmaster-herrarmbandsur-i-stal-/
Har typ noll koll på Speedys men är det inte fel urverk för ett sånt tidigt ex?Så 25k alltså, för en 69a...
Är Speedytrenden död, var det ett kasst ex, eller bara jävligt bra köp?
Om jag minns rätt så kom 861 i december 68. Så det kan stämma.Har typ noll koll på Speedys men är det inte fel urverk för ett sånt tidigt ex?
Intressant, du har säkert rättOm jag minns rätt så kom 861 i december 68. Så det kan stämma.
Så om det är en tidig 69:a så kan det vara en premoon 861.
Så 25k alltså, för en 69a...
Tror verkligen det var ett bra köp!Bra köp hoppas jag! Fin jämn patina, funkar utan problem (hittills) och verkar ganska orörd, iaf efter vad jag kan bedömma. Tack för tips @virrooo Nu in på service så får vi se.
Kan bara instämma!Tror verkligen det var ett bra köp!
Riktigt bra köp, den där gick under radarn, bra många tusen under marknadsvärdet imoBra köp hoppas jag! Fin jämn patina, funkar utan problem (hittills) och verkar ganska orörd, iaf efter vad jag kan bedömma. Tack för tips @virrooo Nu in på service så får vi se.
Enig men inte sååå många. Inte DON och inte perfekt. Skulle säga att drygt 5 över kanske var rimligt?Riktigt bra köp, den där gick under radarn, bra många tusen under marknadsvärdet imo
Läste fel och trodde det var en 145.012 för 25k... Höll på sätta kaffet i halsen. Bra pris för en -69 145.022, svar JA!Så 25k alltså, för en 69a...
30' för en 145.022 -69 med step dial? Det skulle jag säga är lågt, gick en här på forumet för 45 med 1171. Så dåligt skick tycker jag den inte var i, men skitig var denEnig men inte sååå många. Inte DON och inte perfekt. Skulle säga att drygt 5 över kanske var rimligt?
30k = 37k ink avgifter, och jag hade absolut inte betalt mer än 40 för för en som inte har DON, korrekt länk eller i är bättre skick. Den verkar ju även behöva service enligt köparen. Så att den skulle kosta mer än 40 efter avgifter tror jag ej.30' för en 145.022 -69 med step dial? Det skulle jag säga är lågt, gick en här på forumet för 45 med 1171. Så dåligt skick tycker jag den inte var i, men skitig var den
Den gick ju för 30k inkl avgifter. Borde vara värd ca 40k iaf? Precis som du säger30k = 37k ink avgifter, och jag hade absolut inte betalt mer än 40 för för en som inte har DON, korrekt länk eller i är bättre skick.
Missförstå mig inte. Det är ett riktigt bra köp, men den är inte heller (i min värld) värd några 50-60k...
Trodde @Zacke syftade till att jag sade +5k, alltså 25 + 5. Men visst är det nog som du skriver...Den gick ju för 30k inkl avgifter. Borde vara värd ca 40k iaf? Precis som du säger
Speedyn? Nä den länken är väl för ny...?Länken e korrekt för den reffen 67-74. Och jag skulle säga att den blev för billig, hade gärna varit med på den
Med avgifter är det en annan femma, men om du gett 30 ink avgifter för en klocka som är värd mer närmare 40 än 30 så tycker iaf jag att det är ett bra köp. 50-60k är den inte värd nej, det håller jag med om. Med DON är det flera tusen mer än 40 skulle jag säga. Den har imo korrekt länk för tidperioden (1116).30k = 37k ink avgifter, och jag hade absolut inte betalt mer än 40 för för en som inte har DON, korrekt länk eller i är bättre skick. Den verkar ju även behöva service enligt köparen. Så att den skulle kosta mer än 40 efter avgifter tror jag ej.
Missförstå mig inte. Det är ett riktigt bra köp, men den är inte heller (i min värld) värd några 50-60k...
Är enig med dig.Den gick ju för 30k inkl avgifter. Borde vara värd ca 40k iaf? Precis som du säger
Med avgifter är det en annan femma, men om du gett 30 ink avgifter för en klocka som är värd mer närmare 40 än 30 så tycker iaf jag att det är ett bra köp. 50-60k är den inte värd nej, det håller jag med om. Med DON är det flera tusen mer än 40 skulle jag säga. Den har imo korrekt länk för tidperioden (1116).
Är enig med dig.
@Patrik J vad tycker du som är experten?
1116/575 är ok för speedy 67-74 i min värld. Ovanlig också
Vad anser du att ovan klocka skulle kosta med ett DON insert?1116/575 är ok för speedy 67-74 i min värld. Ovanlig också
Ser fin ut under all skit och repor, förutom kronosekunden som verkar ha doppats i gulfärg. Så visst är det ett bra pris. Jag hade gärna betalat det.Med avgifter är det en annan femma, men om du gett 30 ink avgifter för en klocka som är värd mer närmare 40 än 30 så tycker iaf jag att det är ett bra köp. 50-60k är den inte värd nej, det håller jag med om. Med DON är det flera tusen mer än 40 skulle jag säga. Den har imo korrekt länk för tidperioden (1116).
Är enig med dig.
@Patrik J vad tycker du som är experten?
Jag gissar som patrik j, 20 i det skicket.Vad anser du att ovan klocka skulle kosta med ett DON insert?
Hmm, den svarta omegan kanske vore någothttp://sa.auction2000.se/auk/w.Object?inC=SA&inA=20180130_2110&inO=1
http://vau.auction2000.se/auk/w.Object?inC=VAU&inA=20171217_2307&inO=40
https://auctionet.com/sv/764785-omega-armbandsur-manuell-caliber-266-boett-i-stal-1950-60-tal https://auctionet.com/sv/764785-omega-armbandsur-manuell-caliber-266-boett-i-stal-1950-60-tal
Ser Tropic utHmm, den svarta omegan kanske vore något
Tycker jag inte... absolut heeelt fel!Hmm, den svarta omegan kanske vore något