• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ConElPueblo

Panerai
Nja vad får dig att tro det?
Min gamla Ebel med lemania verk ser rätt lika ut i boett och tavla (förutom pushers) och den var 38mm.

A5B1E5A4-3DC9-45F5-A246-FC0EB0B34B4B.jpeg

Det er to forskellige boetter. Lemaniaen er omkring 35mm, skulle jeg mene.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Nja vad får dig att tro det?
Min gamla Ebel med lemania verk ser rätt lika ut i boett och tavla (förutom pushers) och den var 38mm.

A5B1E5A4-3DC9-45F5-A246-FC0EB0B34B4B.jpeg
Har kollat en del på gamla kronografer och den boetten är mindre än 36mm precis som @ConElPueblo skriver. Att det är 18mm band är en ledtråd till att diametern är ca 36mm.
Missförstå mig inte, det är en trevlig boett, men man blir kanske besviken om man tror den är 38mm.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nja vad får dig att tro det?
Min gamla Ebel med lemania verk ser rätt lika ut i boett och tavla (förutom pushers) och den var 38mm.

A5B1E5A4-3DC9-45F5-A246-FC0EB0B34B4B.jpeg
Min bucherermärkta lemania 105 (saknar dock glasring) är Runt 35,5-36
Det är.möjligt att tre registers versionen är större eller att det finns en jumbovariant. Tycker dock inte boetten är så jättelik din?

d8kaPPP.jpg
WQ4Tgtk.jpg
5LUbnP7.jpg
 

Crampman

Breitling
Så 25k alltså, för en 69a...
Är Speedytrenden död, var det ett kasst ex, eller bara jävligt bra köp?
4523C2DF-8E62-4175-85D5-CB1299FCE97C.png

Bra köp hoppas jag! Fin jämn patina, funkar utan problem (hittills) och verkar ganska orörd, iaf efter vad jag kan bedömma. Tack för tips @virrooo :)Nu in på service så får vi se.
 

Bilagor

  • 947C1D7F-DF4F-44DD-AC83-F40AE51A2D83.jpeg
    947C1D7F-DF4F-44DD-AC83-F40AE51A2D83.jpeg
    145.5 KB · Visningar: 86

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
30' för en 145.022 -69 med step dial? Det skulle jag säga är lågt, gick en här på forumet för 45 med 1171. Så dåligt skick tycker jag den inte var i, men skitig var den :)
30k = 37k ink avgifter, och jag hade absolut inte betalt mer än 40 för för en som inte har DON, korrekt länk eller i är bättre skick. Den verkar ju även behöva service enligt köparen. Så att den skulle kosta mer än 40 efter avgifter tror jag ej.

Missförstå mig inte. Det är ett riktigt bra köp, men den är inte heller (i min värld) värd några 50-60k...
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
30k = 37k ink avgifter, och jag hade absolut inte betalt mer än 40 för för en som inte har DON, korrekt länk eller i är bättre skick. Den verkar ju även behöva service enligt köparen. Så att den skulle kosta mer än 40 efter avgifter tror jag ej.

Missförstå mig inte. Det är ett riktigt bra köp, men den är inte heller (i min värld) värd några 50-60k...
Med avgifter är det en annan femma, men om du gett 30 ink avgifter för en klocka som är värd mer närmare 40 än 30 så tycker iaf jag att det är ett bra köp. 50-60k är den inte värd nej, det håller jag med om. Med DON är det flera tusen mer än 40 skulle jag säga. Den har imo korrekt länk för tidperioden (1116). :)

Den gick ju för 30k inkl avgifter. Borde vara värd ca 40k iaf? Precis som du säger :D
Är enig med dig. :)

@Patrik J vad tycker du som är experten?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Med avgifter är det en annan femma, men om du gett 30 ink avgifter för en klocka som är värd mer närmare 40 än 30 så tycker iaf jag att det är ett bra köp. 50-60k är den inte värd nej, det håller jag med om. Med DON är det flera tusen mer än 40 skulle jag säga. Den har imo korrekt länk för tidperioden (1116). :)


Är enig med dig. :)

@Patrik J vad tycker du som är experten?

1116/575 är ok för speedy 67-74 i min värld. Ovanlig också

Absolut grymt köp! Menade som sagt inget annat :) jag menade bara att den inte borde gått så långt över utrop på 30 + provis. Men vi alla verkar ju skrämmande överens :)

Där ser man, då lärde jag mig ngt nytt :)
 
Senast ändrad:

Patrik J

Rolex
Med avgifter är det en annan femma, men om du gett 30 ink avgifter för en klocka som är värd mer närmare 40 än 30 så tycker iaf jag att det är ett bra köp. 50-60k är den inte värd nej, det håller jag med om. Med DON är det flera tusen mer än 40 skulle jag säga. Den har imo korrekt länk för tidperioden (1116). :)


Är enig med dig. :)

@Patrik J vad tycker du som är experten?
Ser fin ut under all skit och repor, förutom kronosekunden som verkar ha doppats i gulfärg. Så visst är det ett bra pris. Jag hade gärna betalat det. :D
Bara en lös DON går väl för 20 000 nuförtiden?
 
Topp