VintageOmegaLongines
Basic
Longines Conquest
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fel tråd och är den verkligen vintage?Longines Conquest
Longines Conquest
Det grodan försöker säga här är att du har en väldigt fin klocka som det är roligt att du postar, men att den kanske ska postas i en annan tråd då denna tråd är för auktionstips och även vintage.Fel tråd och är den verkligen vintage?
Ja, svårt att veta med auktioner. Kaplans hade en Omega auktion igår. Skulle kanske blivit bättre betalt där. Vad tar Auctionet för avgift?
Aha, det var tråkigt att höra.Hej dom tar 12% försäljningsavgift och 80kr slagavgift detta exl moms.
Vad gäller Kaplans så ger jag verkligen inte mycket för. Det kan ju ha varit tillfälligt i och för sig.
Va i kontakt med dem innan och fick svar att de va inga problem att sälja hos dom på auktion. Förklarade att hammarautomaten va borta. Inga problem skicka in den. Skicka den med rek till dom efter dessa svar. Direkt när paketet hämtades ut av dem så ringde dom och sa att dom inte kunde sälja klockan. Jag frågade varför och fick till svar att det berodde på att hammarautomaten var borta. Jag fick tillbaka klockan och kände att det här kändes inte så bra så jag kontaktade deras kundtjänst och bad om ett svar. Det har jag inte fått ännu.
Konstig tråd att spamma för att få tillgång till köp och sälj...Longines Conquest
Ser lite halvblank ut, hade inte gissat på att den var rörd.
Verkar ha hamnat i Japan nu.Rörd menar inte jag heller att den är, men "förstörd" - likt min gamla radium DS. På min klocka känns det som ett tydligt lager genomskinlig lack ovanpå det bruna - förutsätter att den varit svart en gång i tiden. Men jag har säkert fel för mig.
Vilket fantasiprisVerkar ha hamnat i Japan nu.
Verkligen, kul om den blir såld dock.Vilket fantasipris
Haha ja visst hade det varit kul. Sedan kommer en grodan Instagram story med "tropic Record 8k eur... Head only"Verkligen, kul om den blir såld dock.
Exakt så.Haha ja visst hade det varit kul. Sedan kommer en grodan Instagram story med "tropic Record 8k eur... Head only"
Om du får bud på 8k eur och inte säljer kommer jag 1: äta en hatt och 2: tro att du är knäpp.. Men hoppas du slipper höga bud för vår bådas skull dåExakt så.
Jokes aside: Inte intresserad av att sälja Recorden, faktiskt.
Suktande..Om du får bud på 8k eur och inte säljer kommer jag 1: äta en hatt och 2: tro att du är knäpp.. Men hoppas du slipper höga bud för vår bådas skull då
Blir spännande! Antar vi inte lär se så mkt av den förmodade lågkonjunkturen därhttps://www.phillips.com/article/44...-lost-rolex-gmt-master-worn-in-apocalypse-now
Brandos gmt på auktion i new york 10 nov.
Det är ju en auktion? Det är inte fastpris som syns, det kommer gå upp.God kvöll!
Kollar på kaplans kommande auktion och undrar om jag missar något med denna.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1581507
Är det för att:
1) det mesta verkar vara utbytt som betingar det ganska modesta utropspriset?
2) eller är det lockpris som kommer fortsätta trippla?
3) har 1675 betydligt svårare och dyrare servic behov?
Någon som har tankar? Finns ytterligare 2 GMT som är mer neo-vintage, och dyrare
God kvöll!
Kollar på kaplans kommande auktion och undrar om jag missar något med denna.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1581507
Är det för att:
1) det mesta verkar vara utbytt som betingar det ganska modesta utropspriset?
2) eller är det lockpris som kommer fortsätta trippla?
3) har 1675 betydligt svårare och dyrare servic behov?
Någon som har tankar? Finns ytterligare 2 GMT som är mer neo-vintage, och dyrare
Många intressanta pjäserNu har Bukowskis lagt upp sin kvalitetsauktion.
Roligare utbud än Kaplans i mitt tycke.
Många fina guldklockor från Omega, där den tickande guldklumpen är min personliga favorit.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/618/lots
+1 på roligare än Kaplans.Nu har Bukowskis lagt upp sin kvalitetsauktion.
Roligare utbud än Kaplans i mitt tycke.
Många fina guldklockor från Omega, där den tickande guldklumpen är min personliga favorit.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/618/lots
Skulle vara kul att veta vem som plockade ut den där 1972.
Tänker mig långt hår, väst, utsvängda byxor och solglasögon.Skulle vara kul att veta vem som plockade ut den där 1972.
Tunnhårig tjock gubbe.Tänker mig långt hår, väst, utsvängda byxor och solglasögon.
Tror jag mer på, dock inte lika romantiskt.Tunnhårig tjock gubbe.
Fel färg, men tycker de är lite koola. Håller ett öga öppet efter en välgjord Patek/AP/VC med integrerad länk i gulguld. Budat på några.Tror jag mer på, dock inte lika romantiskt.
Det känns som att den är en Aurum klocka?