• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Longines Conquest
2395EA9B-D163-446E-8487-3DC007C53649.jpeg
 
Ja, svårt att veta med auktioner. Kaplans hade en Omega auktion igår. Skulle kanske blivit bättre betalt där. Vad tar Auctionet för avgift?

Hej dom tar 12% försäljningsavgift och 80kr slagavgift detta exl moms.
Vad gäller Kaplans så ger jag verkligen inte mycket för. Det kan ju ha varit tillfälligt i och för sig.
Va i kontakt med dem innan och fick svar att de va inga problem att sälja hos dom på auktion. Förklarade att hammarautomaten va borta. Inga problem skicka in den. Skicka den med rek till dom efter dessa svar. Direkt när paketet hämtades ut av dem så ringde dom och sa att dom inte kunde sälja klockan. Jag frågade varför och fick till svar att det berodde på att hammarautomaten var borta. Jag fick tillbaka klockan och kände att det här kändes inte så bra så jag kontaktade deras kundtjänst och bad om ett svar. Det har jag inte fått ännu.o_O
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej dom tar 12% försäljningsavgift och 80kr slagavgift detta exl moms.
Vad gäller Kaplans så ger jag verkligen inte mycket för. Det kan ju ha varit tillfälligt i och för sig.
Va i kontakt med dem innan och fick svar att de va inga problem att sälja hos dom på auktion. Förklarade att hammarautomaten va borta. Inga problem skicka in den. Skicka den med rek till dom efter dessa svar. Direkt när paketet hämtades ut av dem så ringde dom och sa att dom inte kunde sälja klockan. Jag frågade varför och fick till svar att det berodde på att hammarautomaten var borta. Jag fick tillbaka klockan och kände att det här kändes inte så bra så jag kontaktade deras kundtjänst och bad om ett svar. Det har jag inte fått ännu.o_O
Aha, det var tråkigt att höra.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor

Ersali

Breitling
God kvöll!

Kollar på kaplans kommande auktion och undrar om jag missar något med denna.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1581507

Är det för att:
1) det mesta verkar vara utbytt som betingar det ganska modesta utropspriset?
2) eller är det lockpris som kommer fortsätta trippla?
3) har 1675 betydligt svårare och dyrare servic behov?

Någon som har tankar? Finns ytterligare 2 GMT som är mer neo-vintage, och dyrare
 

Bilagor

  • 96152025-F3F9-425C-BC72-BD797DC14216.jpeg
    96152025-F3F9-425C-BC72-BD797DC14216.jpeg
    50.7 KB · Visningar: 2

Koppe

Cartier
God kvöll!

Kollar på kaplans kommande auktion och undrar om jag missar något med denna.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1581507

Är det för att:
1) det mesta verkar vara utbytt som betingar det ganska modesta utropspriset?
2) eller är det lockpris som kommer fortsätta trippla?
3) har 1675 betydligt svårare och dyrare servic behov?

Någon som har tankar? Finns ytterligare 2 GMT som är mer neo-vintage, och dyrare
Det är ju en auktion? Det är inte fastpris som syns, det kommer gå upp.
EDIT: Men ja, ingen rolig lot,
 
Senast ändrad:

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
God kvöll!

Kollar på kaplans kommande auktion och undrar om jag missar något med denna.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1581507

Är det för att:
1) det mesta verkar vara utbytt som betingar det ganska modesta utropspriset?
2) eller är det lockpris som kommer fortsätta trippla?
3) har 1675 betydligt svårare och dyrare servic behov?

Någon som har tankar? Finns ytterligare 2 GMT som är mer neo-vintage, och dyrare

Det mesta av värde är ju bytt på den.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kaplans har ju traditionellt sett väldigt modesta utrop på Kvalitén.
Men annars som ovan - kanske inte en jätteball klocka, referensnummer till trots.
 
Topp