• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Gick någon för rätt lågt pris på auktionshus för inte så länge sedan?
40k på tradera, ingen bezel dock. Men bara ett bud. Heliman som dök upp här på forumet landade runt 50k om jag inte är missinformerad. Den igår var intressant för att göra ett tavelbyte. Om man orkar sådant, och inte för nästan 70k.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
https://auctionet.com/sv/1186995-fickur-reseur-silver-tavannes-1940-tal

hd_item_1186995_d4049e259a.jpg
hd_item_1186995_65e59ce650.jpg
hd_item_1186995_5b257860a1.jpg



https://auctionet.com/sv/1187068-herrarmbandsur-perfecta-nos
hd_item_1187068_c874a681ff.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tänker du att de inte är så nogräknade med vad de bjuder ut? Måste ju varit huvudkanalen för indien-orisar och annat skräp under senaste åren. De känns ju långt ifrån seriösa.

Just så.
Nu har de väl inte gjort just det på ett tag, men de ligger på min shit-list tack vare det.

Ett annat fenomen jag kan se med dem är annars att de har rejält höga värderingar på många klockor. Av någon anledning så bjuds dessa upp till vad som borde vara ganska nära acceptpris nästan så snart de kommer upp. Sen händer inte ett skvatt eftersom de ofta är högt värderade och därför har ett högt acceptpris.

Är man minsta konspiratorisk så verkar det nästan som om någon som har koll på acceptprisen faktiskt också bjuder upp till strax under dem för att visa på att detta faktiskt är ett intressant objekt.

Om man är minsta konspiratorisk, som sagt.
Sker lite för ofta för att jag inte ska vara åtminstone lite foliehatt.
 

dagnydigger

Cartier
Just så.
Nu har de väl inte gjort just det på ett tag, men de ligger på min shit-list tack vare det.

Ett annat fenomen jag kan se med dem är annars att de har rejält höga värderingar på många klockor. Av någon anledning så bjuds dessa upp till vad som borde vara ganska nära acceptpris nästan så snart de kommer upp. Sen händer inte ett skvatt eftersom de ofta är högt värderade och därför har ett högt acceptpris.

Är man minsta konspiratorisk så verkar det nästan som om någon som har koll på acceptprisen faktiskt också bjuder upp till strax under dem för att visa på att detta faktiskt är ett intressant objekt.

Om man är minsta konspiratorisk, som sagt.
Sker lite för ofta för att jag inte ska vara åtminstone lite foliehatt.
Jo, det beteendet tycker jag mig också kunnat skönja där, förvånansvärt få, ointressanta klockor, som blir "objudna" på där.....
 
Senast ändrad:
Grattis till nya ägaren av min Omega Seamaster automatic calendar guld på stål med svart honeycomb. :) Märks dock att priserna är på väg neråt. o_O
 
Nja va lite dåliga bilder. Kika på denna sajt så har du bättre bilder plus att det handlar om honeycomb och guld på stål. Men smaken är olika. Ja skönt med sälj. :)
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nja va lite dåliga bilder. Kika på denna sajt så har du bättre bilder plus att det handlar om honeycomb och guld på stål. Men smaken är olika. Ja skönt med sälj. :)

Tavlan var så klart ett plus, men sannolikt inte guld på stål.
Tycker inte att den landade alltför långtifrån vad jag trodde när jag först såg den. Hade planer på att bjuda, men drog iväg i en budgivning igår istället och avstod därför.

Får man fråga varför du inte sålde själv? Nu är det ju någon som betalar 6.5k för den och du själv får 5k minus ett gång procent (15?).
Känns som om den kunnat vara rimligt lättsåld här på KS.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tavlan var så klart ett plus, men sannolikt inte guld på stål.
Tycker inte att den landade alltför långtifrån vad jag trodde när jag först såg den. Hade planer på att bjuda, men drog iväg i en budgivning igår istället och avstod därför.

Får man fråga varför du inte sålde själv? Nu är det ju någon som betalar 6.5k för den och du själv får 5k minus ett gång procent (15?).
Känns som om den kunnat vara rimligt lättsåld här på KS.
Inte guld på stål?
 
Tavlan var så klart ett plus, men sannolikt inte guld på stål.
Tycker inte att den landade alltför långtifrån vad jag trodde när jag först såg den. Hade planer på att bjuda, men drog iväg i en budgivning igår istället och avstod därför.

Får man fråga varför du inte sålde själv? Nu är det ju någon som betalar 6.5k för den och du själv får 5k minus ett gång procent (15?).
Känns som om den kunnat vara rimligt lättsåld här på KS.
En anledning till att jag inte sålde den här är att jag inte har en aning om värdet och hur jag skulle göra, eller sätta ett rimligt pris då man inte tillåter texten högstbjudande här på Ks. Men Som jag skrev tidigare så har ju folk här inne hjälpt mig oerhört mycket med värdering och information bland annat Aurum. Då jag är helt nybörjare på detta så visste jag faktiskt inte heller att köparen var tvungen att betala så mycket i avgift till auktionshuset. Det fick jag reda på i pm när den redan låg ute på försäljning tyvärr.
Men jag hade ändå en hyffsat god förhoppning att folk skulle buda på den med tanke på alla som följde auktionen.
Men så blev det riktigt inte. Jag kan säga med facit i hand att jag gjort annorlunda om jag hade klockan kvar i min ägo. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En anledning till att jag inte sålde den här är att jag inte har en aning om värdet och hur jag skulle göra, eller sätta ett rimligt pris då man inte tillåter texten högstbjudande här på Ks. Men Som jag skrev tidigare så har ju folk här inne hjälpt mig oerhört mycket med värdering och information bland annat Aurum. Då jag är helt nybörjare på detta så visste jag faktiskt inte heller att köparen var tvungen att betala så mycket i avgift till auktionshuset. Det fick jag reda på i pm när den redan låg ute på försäljning tyvärr.
Men jag hade ändå en hyffsat god förhoppning att folk skulle buda på den med tanke på alla som följde auktionen.
Men så blev det riktigt inte. Jag kan säga med facit i hand att jag gjort annorlunda om jag hade klockan kvar i min ägo. :)
Ja, svårt att veta med auktioner. Kaplans hade en Omega auktion igår. Skulle kanske blivit bättre betalt där. Vad tar Auctionet för avgift?
 
Topp