• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Silverwave i Ok skick. Inte kanonskick. Loggan på baksidan synlig, vilket är positivt. Tavlan och vridringen har väl mer att önska men inte alltför ovanligt på just 30metarna.
Om nån är sugen på riktigt, så kan jag bistå med den hjälp jag kan ge, typ. Skicka ett Pm bara.

http://www.ebay.co.uk/itm/191230429055?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
$_57.JPG

• Like
Reactions: ace

Riktigt trevlig, men den har legat ute i olika omgångar rätt länge till det priset, tom högre har jag för mig. Svårsåld...gemene man köper ju hellre ex Heuer...

Jag tror att vi som är potentiell målgrupp lätt slantar runt 10-15 för motsvarande i riktigt bra skick men inte så gärna närmare 20 som det riskerar att landa på med moms... Men cool är den.

Vidare så är det ju inte en Airman utan en ganska basic chrono med gmt-visning (ja, faktiskt). Dessutom tror jag inte kronorna är original och lite annat...

Usch, ogillar dem skarpt.

Ha, förstår det. Känns inte som din typ av klocka.

Det här är kanske också de tristaste som Bulova göra. De har ju några egna roliga vintage modeller som Aktutron och Marine Master. Mellan denna och deras DD så känns dock märket som en finare version av Alpha eller Parnis.

Ha, förstår det. Känns inte som din typ av klocka.

Det här är kanske också de tristaste som Bulova göra. De har ju några egna roliga vintage modeller som Aktutron och Marine Master. Mellan denna och deras DD så känns dock märket som en finare version av Alpha eller Parnis.

Bulova har gjort en hel del roliga modeller men detta är som sagt inte en av dem.

Jag ska inte förhasta mig med att säga att det inte är en RAN. Men jag är skeptisk. Ser man på det släpande benet i fyrorna och de runda sexorna samt det utdragna S:et så ser det inte rätt ut. Även om det finns variationer så ser gravyren i allmänhet också rätt dålig ut om man jmf med dessa ref bilder. Det är dock rätt modell.

Här är en inzoomning på Ebay klockan.

Screen Shot 2014-07-08 at 10.43.49.png

Länk till ref-bilder.

http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?27810-Certina-DS-3-PH1000m-RAN-issue-engravings

• Like
Reactions: Ako
Jag ska inte förhasta mig med att säga att det inte är en RAN. Men jag är skeptisk. Ser man på det släpande benet i fyrorna och de runda sexorna samt det utdragna S:et så ser det inte rätt ut. Även om det finns variationer så ser gravyren i allmänhet också rätt dålig ut om man jmf med dessa ref bilder. Det är dock rätt modell.

Här är en inzoomning på Ebay klockan.

Screen Shot 2014-07-08 at 10.43.49.png

Länk till ref-bilder.

http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?27810-Certina-DS-3-PH1000m-RAN-issue-engravings

Svårt rent allmänt ...
Det jag gillade var att den är från Australien , det känns som rätt typ av klocka.
Gravyren är dock osäker.....
Det är som det står i länken , det var säkert massor med olika gravörer som utförde gravyren , svårt att bara köpa ...

Gäller väl i vanlig ordning att köpa säljaren...

Om man hade varit seriös spekulant så skulle man nog rådfråga en auktoritet för köp på certinan ...

Omega Constellation hos Kaplans som slutar klockan 13:00 idag

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2729/vara/1052506

image.jpg

Jag köpte den där. Hoppas det inte var någon här som jag satt och budade emot. Gick för 5400, kanske inte ett fynd precis, men jag har jagat en Constellation i bra skick (med rätt krona) så jag är ok med det. Plexit är för övrigt inte i närheten så repigt som bilden visar, måste ha varit någon mycket udda belysning från sidan när fotot togs.

Tillbaka
Topp