• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Psykel

Patek
Får lite True Detective vibbar (första säsongen). Något för en Yellow King wannabee;-)
Mja... Reklamklocka ju. ;)
27460_400.png
 

Vinflaskan

Cartier
Snubblade över denna Rolex jag tyckte var lite intressant, mest för att den verkar ha levt och inte bara legat i ett bankfack och väntat på värdeuppgången som alla Rolex verkar göra nu för tiden.
Kan väldigt lite om prisbilden på Rolex över lag så det vore intressant att veta ungefärligt värde. Som jag har förstått av urtavlan är det en Rolex 5513 Maxi MK1, på Chrone24 verkar dom iaf gå lite dyrare än vad den är uppe i nu, men sen är väl inte riktigt priserna på Chrono24 förankrade i verkligheten..


EDIT:
Såg att en användare frågade om urtavlan var ommålad i Submariner-tråden och någon annan trodde den möjligtvis var utbytt. Kan som sagt i stort sett ingenting om Rolex så den här kanske inte alls är ett fynd?
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Snubblade över denna Rolex jag tyckte var lite intressant, mest för att den verkar ha levt och inte bara legat i ett bankfack och väntat på värdeuppgången som alla Rolex verkar göra nu för tiden.
Kan väldigt lite om prisbilden på Rolex över lag så det vore intressant att veta ungefärligt värde. Som jag har förstått av urtavlan är det en Rolex 5513 Maxi MK1, på Chrone24 verkar dom iaf gå lite dyrare än vad den är uppe i nu, men sen är väl inte riktigt priserna på Chrono24 förankrade i verkligheten..


EDIT:
Såg att en användare frågade om urtavlan var ommålad i Submariner-tråden och någon annan trodde den möjligtvis var utbytt. Kan som sagt i stort sett ingenting om Rolex så den här kanske inte alls är ett fynd?
Som du halvt är inne på så är tavlan mycket senare än klockan. :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor

Derix

Patek
2-Faktor
Om auktionen startar 13.00, hur sent kan jag då buda online? När bör man kliva in?

Edit: Kaplans. Hamnade i fel tråd.
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
900€ för en nos longines 60-talare i box, är det för dyrt? Tyckte det kändes helt ok. :)
Har legat osåld på tradera flera månader så uppenbarligen ett för högt pris.
IMO en väldigt tråkig modell och boettform, men såklart kul med fullset och NOS.

Vet inte om jag skulle kalla det en Longines heller även om de väl ha en connection och ska ha sålt Longines importerade klockor under namnet Wittnauer i USA.
De håller i min uppfattning inte lika hög kvalite som Longines från samma tid och betingar långt ifrån samma priser som vintage Longines gör.
 

Diogenes

Cartier
Hej hörni!

Det är jag som har Longines-Wittnauer klockan till salu på tradera, och det är som @hejsam säger; den har legat en tid osåld vilket förvånar mig lite - jag trodde att en NOS, fullset L-W skulle uppskattas. Men, som det alltid är - svårt att förutse intressen för ett visst objekt. Därtill är tycke och smak högst individuellt (förutom gällande Rolex uppenbarligen).

Anledningen till att klockan inte öppnats är egentligen ganska enkel - vi anlitar professionella urmakare för alla våra serviceuppdrag men i det här fallet har vi inte velat riskera att åsamka några onödiga risker i form av potentiella märken på en orörd klocka och således inte heller någon service.

Om @Göteborgare skulle vara intresserad så välkomnar vi alltid bud för att se om vi kan uppnå en överenskommelse, och skulle vi inte så är det alltid kul att bara få snacka med en likasinnad! Dra gärna ett PM om intresse finns.

Ha en fin kväll och var rädda om er i dagar som dessa!
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Beror på hur högt budet är nu. Personligen kommer jag lägga ett bud strax innan och sedan vara beredd att buda igen under auktionen. Stor risk att det kommer högre bud under själva auktionen. Kvaliten brukar locka fram många köpstarka budgivare.

Följ auktionen live på nätet och bjud. Det är
roligare och smartare om du verkligen inte vill bli överbjuden.
Tack för tipsen. Jag sitter bänkad idag.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Givet en cool modell, men sliten, urkassa bilder och redan 13,3k. Vad missar jag?

Edit: Såg att den diskuteras i DS-tråden nu. Jag pyser dit... :)

 
Senast ändrad:

deddas

Rolex

 
Topp