deddas
Silver
Ah okey. Ja, modeord är det verkligen! Trodde endast calatrava åsyftade själva tavlan. Tack för info!Är nog de raka boettsidorna, modeord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah okey. Ja, modeord är det verkligen! Trodde endast calatrava åsyftade själva tavlan. Tack för info!Är nog de raka boettsidorna, modeord.
Oj! Det är att hårddra.Är nog de raka boettsidorna, modeord.
Menade inte att det var korrekt eller vettigt, men tror det var därför hen lade till ordet.Oj! Det är att hårddra.
Men ja, kan säkert vara så. Buzzwords är viktiga på eBay.
Nänä, det förstod jag.Menade inte att det var korrekt eller vettigt, men tror det var därför hen lade till ordet.
Mja... Reklamklocka ju.Får lite True Detective vibbar (första säsongen). Något för en Yellow King wannabee;-)
Som du halvt är inne på så är tavlan mycket senare än klockan.Snubblade över denna Rolex jag tyckte var lite intressant, mest för att den verkar ha levt och inte bara legat i ett bankfack och väntat på värdeuppgången som alla Rolex verkar göra nu för tiden.
Kan väldigt lite om prisbilden på Rolex över lag så det vore intressant att veta ungefärligt värde. Som jag har förstått av urtavlan är det en Rolex 5513 Maxi MK1, på Chrone24 verkar dom iaf gå lite dyrare än vad den är uppe i nu, men sen är väl inte riktigt priserna på Chrono24 förankrade i verkligheten..
Dalarnas Auktionsbyrå AB - Herrarmbandsur, Rolex,
Herrarmbandsur, Rolex, Oyster Perpetual, Submariner, ca.1967da.auction2000.se
EDIT:
Såg att en användare frågade om urtavlan var ommålad i Submariner-tråden och någon annan trodde den möjligtvis var utbytt. Kan som sagt i stort sett ingenting om Rolex så den här kanske inte alls är ett fynd?
Cool men ganska dyr? Kul anledning som anges för att de inte öppnat den. Förmodar att den egentliga anledningen är att de saknar verktyget som anges på baklocket.Vet inte om denna passar här, ingen auktion. Men blir ju väldigt sugen på att köpa.
https://watchoutforsale.com/collect...er-longines-full-set-amazing-piece-of-history
1960's NOS Longines-Wittnauer"All Proof" full set.
900€ för en nos longines 60-talare i box, är det för dyrt? Tyckte det kändes helt ok.Cool men ganska dyr? Kul anledning som anges för att de inte öppnat den. Förmodar att den egentliga anledningen är att de saknar verktyget som anges på baklocket.
900€ för en nos longines 60-talare i box, är det för dyrt? Tyckte det kändes helt ok.
Har legat osåld på tradera flera månader så uppenbarligen ett för högt pris.900€ för en nos longines 60-talare i box, är det för dyrt? Tyckte det kändes helt ok.
Ser korrekt ut men förmodligen tvättad tavla (avlägsnat smuts och fläckar)Måste väl vara en redial? Saknar ju fläcken i pannan...
SLAVA, armbandsur, uppdragbar, Michail Gorbatjov, 1900-talets senare del.
Boettens diameter 37 mm Proveniens: sterbhuset efter Marita och Bengt Lindwallauctionet.com
Högst personlig uppfattning, men hade den legat head only utan grejer hade jag inte ens betalat 2k för den. Hade iofs inte gjort det om den var full set heller900€ för en nos longines 60-talare i box, är det för dyrt? Tyckte det kändes helt ok.
Tack för goda råd. Blev sugen på att slå till.Högst personlig uppfattning, men hade den legat head only utan grejer hade jag inte ens betalat 2k för den. Hade iofs inte gjort det om den var full set heller
Du kan ge bud strax innan 13, sen kan du bjuda på internet när klockan klubbas.Om auktionen startar 13.00, hur sent kan jag då buda online? När bör man kliva in?
Edit: Kaplans. Hamnade i fel tråd.
Vilket är att rekommendera?Du kan ge bud strax innan 13, sen kan du bjuda på internet när klockan klubbas.
Vilket är att rekommendera?
Följ auktionen live på nätet och bjud. Det ärVilket är att rekommendera?
Beror på hur högt budet är nu. Personligen kommer jag lägga ett bud strax innan och sedan vara beredd att buda igen under auktionen. Stor risk att det kommer högre bud under själva auktionen. Kvaliten brukar locka fram många köpstarka budgivare.
Tack för tipsen. Jag sitter bänkad idag.Följ auktionen live på nätet och bjud. Det är
roligare och smartare om du verkligen inte vill bli överbjuden.
Hur gick det då, blev det nåt?Tack för tipsen. Jag sitter bänkad idag.
Jag hade siktat in mig på två stycken 145.022 men båda gick högre än vad jag hade räknat med. Den med utbytt bezel gick visserligen ganska lågt men inte tillräckligt.Hur gick det då, blev det nåt?
Tittade också på den med bytt bezel men tyckte det var mer än bezeln som verkade bytt på den, även om tavlan såg fin ut.Jag hade siktat in mig på två stycken 145.022 men båda gick högre än vad jag hade räknat med. Den med utbytt bezel gick visserligen ganska lågt men inte tillräckligt.
182 gram!Inget man ser så ofta
Omega, Klockor - Varunummer 1 699 344
Herrur Omega Constellation Electroquartz f8192hz Ø 29x36mm 18K i boett och länk brv:182,7g ca 21cm behov av service/renoveringwww.kaplans.se