• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

@deddas
Hue gick det med den där klockan du vann, jag har nog inte sett den än, har du fått den? Var den ok?
Det har gått bra! Den kom förra veckan. Den går jättebra. Tavlan är lite smutsigare än jag trodde i nerkant. Funderar på att få det bortplockat. Boetten är grym och visarna med! Så jag är nöjd. 😊
07EB35BE-EC45-4AE7-AFB3-8E0CA7FA3F85.png

Det har gått bra! Den kom förra veckan. Den går jättebra. Tavlan är lite smutsigare än jag trodde i nerkant. Funderar på att få det bortplockat. Boetten är grym och visarna med! Så jag är nöjd. 😊
07EB35BE-EC45-4AE7-AFB3-8E0CA7FA3F85.png
Vad roligt :) jag gillar det jag ser! Ja det I nederkant ser kanske inte så roligt ut men att få det bortplockat kan ju stöka till det lite mer än nödvändigt så jag hade nog låtit det vara. Kul att du är nöjd

@Andsan hade väl en polare som fick 60'+slag eller nått sånt för sin.. Två år sedan tror jag
@Donkii
Tack för informationen.
Då fanns det ytterligare en med brun urtavla i Sverige. Jag tror det fanns en grå urtavla också som nämns i några av mina tidigare inlägg. Det var en bilmekaniker som tappat bort någon del I den bil han reparerade.

Jag minns att många hade frågetecken och ifrågasatte äktheten mm när jag visade upp och sökte information om den för flera år sedan så det är kul att det dök upp en tiii som bekräftar att jag hade rätt för jag tvivlade aldrig på ägarens uppgifter hur han en gång fick den runt 1965.

@Donkii
Tack för informationen.
Då fanns det ytterligare en med brun urtavla i Sverige. Jag tror det fanns en grå urtavla också som nämns i några av mina tidigare inlägg. Det var en bilmekaniker som tappat bort någon del I den bil han reparerade.

Jag minns att många hade frågetecken och ifrågasatte äktheten mm när jag visade upp och sökte information om den för flera år sedan så det är kul att det dök upp en tiii som bekräftar att jag hade rätt för jag tvivlade aldrig på ägarens uppgifter hur han en gång fick den runt 1965.
Jag minns att man ifrågasatte storyn kring att det var en prototyp för någon som reste runt och sålde material till försvarsmakten. Men det kan nog också stämma att man pratade om franken just för att det inte synts till något liknande innan. Nu finns det åtminstone 4st så dess äkthet behöver nog inte ifrågasättas längre.

För polerad enligt mig men ovanligt att hitta originalen i dugligt skick på auktion. Lågt utrop möjliggör ju också ok köp

Tillbaka
Topp