• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Riktigt KMS!:)

Här mycket nöjd med denna kultpjäs! Min har en skruvad krona! Tycker dock kronan ovan inte ser ut att vara skruvad!
Mycket svårt att se och bekräfta med endast denna bild dock! Är du på jakt theargonaut!?

DSCF2161.JPG

Tuff, och jag är alltid på jakt :)

Inget tips då auktionen redan är över men ändå.
Hur många satt och följde denna auktion på tradera igår?

/j

Bilagor

• Heuer_Autavia_GMT_på_Tradera_com_-_Tag_Heuer_herrklockor___Tag_Heuer__.jpg
    Heuer_Autavia_GMT_på_Tradera_com_-_Tag_Heuer_herrklockor___Tag_Heuer__.jpg
    138.6 KB · Visningar: 158
Jag satt med fingret på avtryckarn och vet en till:) 23,7' borde vara ett ok pris? Ångra mig i lite morse att jag inte försökte men man vet ju aldrig vad köparen hade som maxbud.

Mmm, lätt att ångra sig efteråt. Det hade varit kul och plocka hem den, man såg på urverksbilden att den armen som nollställer kronografen låg fel, så det var nog ett enkelt åtgärdat fel.

Mmm, lätt att ångra sig efteråt. Det hade varit kul och plocka hem den, man såg på urverksbilden att den armen som nollställer kronografen låg fel, så det var nog ett enkelt åtgärdat fel.

Stämmer, men klockan var enligt uppgift inte servad på minst 17 år så en (dyr) service var nog ändå oundviklig. Jag fick heller inte säljarens uppgift om serienumret att stämma med vad det borde vara - antingen såg han fel på siffrorna eller så var klockan ett hopplock.

Mondia Automatic "Top Second"
Ser tyvärr sliten och välputsad ut, men kul med en udda komplikation.Tavlan har ett hål i sig som exponerar en liten propeller som sitter på "escape wheel", varje sida av propellern är sedan rödmålad.
Detta får till följd den udda komplikationen att en punkt på urtavlan blinkar rött en gång per sekund.
:D

verk röd punkt.jpg

Klockan ligger just nu på dryga 200:- så för den pengen kan den väl vara lite kul för den som gillar onödiga komplikationer.

http://www.tradera.com/item/342154/213209148/mondia-vintage-top-second-fran-1970

Information om Mondia "Top Second" hittad här...

http://forums.watchuseek.com/f11/hole-watch-flashlight-mondia-top-second-cal-1913-a-1048252.html

Tillbaka
Topp