• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Såpass tilltalande att jag trots vetskapen om att det är ett ihopplock nog skulle kunna tänka mig att ge en tusing för den:) Speciellt om man jämför med vad man får en tusing över disk på valfri klockaffär nere på stan.

Haha, det sitter ju iaf ett Zenithverk i den... ;) Boetten/boettlocket, kommer de från Zenith? (Jag ser att boettlocket är signerat på insidan, men är det kosher)?

Haha, det sitter ju iaf ett Zenithverk i den... ;) Boetten/boettlocket, kommer de från Zenith? (Jag ser att boettlocket är signerat på insidan, men är det kosher)?

Det har väl hänt värre saker på den här planeten än att en människa gått runt med fel boettlock på sin klocka :happyhappy: Kommer inte buda pga tillfälligt köpstopp men som sagt en rolig klocka. Ännu roligare vore den om den där kreativa och ganska begåvade Argentinaren var öppen med hur han gått tillväga när han satte ihop den.

Det har väl hänt värre saker på den här planeten än att en människa gått runt med fel boettlock på sin klocka :happyhappy: Kommer inte buda pga tillfälligt köpstopp men som sagt en rolig klocka. Ännu roligare vore den om den där kreativa och ganska begåvade Argentinaren var öppen med hur han gått tillväga när han satte ihop den.

Haha, iofs. Men nog borde väl en Zenithdykare från 60-tal ha skruvat boettlock?

Jo förmodligen. Den här är stilig:
f935398921891c5aef2d3148043b482eo.jpg

http://www.relojes-especiales.com/foros/divers-relojes-de-buceo/zenith-s-58-vintage-diver-275395/

Carrera Heuer projekt. Har inte sett denna tavla förut, hoppas den är ok.

http://www.tradera.com/item/1917/215630598/tag-heuer-carrera-leonidas-chrongraph

I beleive this to be a mis-match of Heuer parts. The dial & handset are intended to be in a gold plated case rather than the stainless steel one its currently housed it.
These Valjoux.72 handsets are difficult to fing in the correct Carrera size in stainless steel, dials come up for sale every now & then but their price is determined by their condition. A good dial could be quite pricey.
On the other end of the scale there would not be too mant potential buyers for the current gold indicy dial or the handset so i would rate this as a potntially expesive project.

- Darren

Tillbaka
Topp