• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Har jag en sån? Den här menar du?
image.jpg

Fint namn på klockan åxå. Köp rogart-63 å byt visare!

Njja får se vad den hamnar i pris . Tänkte mer om någon här var sugen . Nån som har en fru eller flickvän som heter Felicia kanske att ge den till .

Skönt sliten! Ser ut lite som flera andra i boetten. Tror Gummo har en sådan och är tämligen säker Ariste sitter på ett par som ser liknande ut... :)
Skulle tro att den borde sluta någonstans 2-4000 beroende på skick.

Edit: det ser ut som det sitter ett valjoux 7733 i den.
Kan tänkas att jag har en kronograf från samma boettillverkare, kommer inte åt dem nu tyvörr och kan kolla men skulle gissa på bredden 37mm...;)
Fult sliten bezel, annars cool...

lite yema känsla över den...funderar på att lägga bud, men vad säger ni...upp till 3000 eller? och behöver hjälp med visarna då

lite yema känsla över den...funderar på att lägga bud, men vad säger ni...upp till 3000 eller? och behöver hjälp med visarna då

Visarna är nog ok, men fråga säljaren om fler bilder ifall du är intresserad.
Det som du får betänka är att i beskrivningen står det att övre pusher är lite seg. Det kan sitta i själva pushern, men kan också innebära att det är dags för service. Räkna med att en service kan bli rätt dyr, runt 3000 och uppåt.

Beror på hur du tänker med service å hur pass mkt du gillar klockan. Felicia är inte superheta på beg marknaden;) visarna var mest att jag inte gillade utseendet å jag tycker de ev ser nyare ut än resten av klockan. Men tidigt 70 var det många som hade den kantiga formen. Jag skulle inte ge mer än 1500-2000. Finns många sköna med valjoux 7733 för mellan 2-5 att hitta.

Visarna är nog ok, men fråga säljaren om fler bilder ifall du är intresserad.
Det som du får betänka är att i beskrivningen står det att övre pusher är lite seg. Det kan sitta i själva pushern, men kan också innebära att det är dags för service. Räkna med att en service kan bli rätt dyr, runt 3000 och uppåt.
pusher? nu får du hjälpa mig :)

Men även lagt ett för högt bud och vunnit något som ångrats nästan direkt i samband med att auktionen avslutats... ;)
Nä det har aldrig hänt mig än. Däremot har jag haft ett sjukt högt maxbud inlagt som jag ångrade å ej kunde sänka pga mob/nätstrul. Som tur var så fanns det åtminstone en person på den här planeten som var ännu mer korkad å bjöd över:)

Jag har ingen vidare koll egentligen, men jga inbillade mig att tavlan såg bra ut men att glaset var kasst. Jag vet dock alldeles för lite för att våga buda på den där!

Är väl rätt dyrt med service på zenith också? Vet inte men i den där prisklassen känns det som att det är värt att lägga till ett par tusen och få ett bra ex med länk.

Är väl rätt dyrt med service på zenith också? Vet inte men i den där prisklassen känns det som att det är värt att lägga till ett par tusen och få ett bra ex med länk.

Tycker A386 fungerar helbra utan länken, skillnad om det är i någon av de lökigare boetterna, ex espada och defy. I det här fallet var det tavlan som var lite för pruttiprutti för att jag skulle dras med. Går man via ex nymans kan det kosta skjortan och femtio för service om det är ett större ingrepp/byte av delar, men skickar man den utomlands på service till rätt person kan det bli jäkligt mycket bättre kurs...

Tillbaka
Topp