• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hehe, nu vet jag vem det är som köper alla dinkorna på tradera med, den där maskinmannen... Misstänkte att även JE skulle ge sig in i leken då kronografen var i galet fint skick, men även han fick ge vika.
 

_jonte

Patek
Hehe, nu vet jag vem det är som köper alla dinkorna på tradera med, den där maskinmannen... Misstänkte att även JE skulle ge sig in i leken då kronografen var i galet fint skick, men även han fick ge vika.
JE har ju gått och köpt Seiko istället.. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Tidlös

Omega
Man ska inte våga missta den där för en Kaspar antar jag? Joseph Kaspar är ju ett märke som man annars känner igen något..
Fräsig var den iaf! :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Man ska inte våga missta den där för en Kaspar antar jag? Joseph Kaspar är ju ett märke som man annars känner igen något..
Fräsig var den iaf! :D
Ingen fara, när den där 70-talskronografen tillkom höll Joseph Kaspar på med skolk och tysk p-film...:)

Märkningen på otaliga kronografer från 70-talet kan man ta med en nypa salt, det verkar ha varit lätt att "branda" sin egen klocka och någon som vet mer om det är China.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Batteridriven Seamaster i farligt vasst skick, opolerad nära NOS. Sköna plana ytor med fin struktur, man blir lite sugen. Kul batteriverk i dessa med, inte lika själlösa som idag.

167517613_3be83d12-9a21-4365-be2a-c4b174c627b3.jpg


http://www.tradera.com/omega-seamas...ter-officially-certi-auktion_190118_184618397
 
Topp