• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

_jonte

Patek
En extremt snygg Longines som får det att klia om vristen! Om någon här köper den hoppas jag på bilder!
67fzV48.jpg

http://www.tradera.com/1958-longines-automatic-i-mycket-bra-skick--auktion_190117_185779966
Redial?
 

Tidlös

Omega
Vet inte men skulle nog inte tro det, vad får dig att tänka redial? Tavlan kanske kan få en lite misstänksam iofs...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
ser fin ut i tavla, visare o länk! ofta hårt blekt sekundvisare, ...det är svintunn guldplätering på glasringen, ser lite nött ut här o där, har inte plåtkoll men nog borde den gå för 5-6' ex provis?
men defekt... är ju lite oklart... tänk om det fattas delar? :)

Råder det inte inflation i begreppet defekt hos Kaplans för att reservera sig mot möjliga klagomål?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Råder det inte inflation i begreppet defekt hos Kaplans för att reservera sig mot möjliga klagomål?

njao, den stora humorn i det avseendet ligger i "skadad tavla" som de kallar allt som inte är "box fresh"/mint/NOS...

defekt betyder här:
i bästa fall: att klockan tickar på som den ska men nollställningen "klibbar" lite, vilket fixar sig vid en vanlig service,
i sämsta fall: att inget funkar?
vore värt att pilla på den live om man är verkligt intresserad... själv sitter jag på en av sveriges största öar (...nej, inte kungsholmen...) utan möjlighet...
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Han skriver att han inte vet men tror JLC relumade visarna och bytte bezel. Grymt snygg är den i alla fall.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
so? föll den mellan stolarna??? 5k känns rejält billigt??? tydligen finns fynd på ebay fortfarande???
Tycker det känns riktigt prisvärt. Tavlan var iofs lite för skadad men framförallt tror jag att icke-oysters har en ytterst smal målgrupp. Hade jag haft handleder till det hade den varit påväg hem till mig, helt klart.

Tycker den hör ihop med denna, lite:

rolex-reference-4113.png
 

Sond

Patek
Tycker det känns riktigt prisvärt. Tavlan var iofs lite för skadad men framförallt tror jag att icke-oysters har en ytterst smal målgrupp. Hade jag haft handleder till det hade den varit påväg hem till mig, helt klart.

Tycker den hör ihop med denna, lite:

rolex-reference-4113.png
Jag tror du missade bilden..?
 

Sond

Patek
Tycker det känns riktigt prisvärt. Tavlan var iofs lite för skadad men framförallt tror jag att icke-oysters har en ytterst smal målgrupp. Hade jag haft handleder till det hade den varit påväg hem till mig, helt klart.

Tycker den hör ihop med denna, lite:

rolex-reference-4113.png
Vansinnigt vacker. Saknar dessa typer från Rolex i modern tid.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Nick's picks:

En härlig original Lemania-kronograf med 27 Ch -verk, det som senare med 12h-register blev Omega 27 CHRO 12, senare benämnd Cal. 321.

27 CH har använts som bas av bla Patek Philippe.

27 står för diametern i mm, vilket är lite annorlunda, ofta angavs urverkets storlek i "linjer", 1 ligne = ungefär 2.256mm

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ligne

Good manly size på 32mm, tidstypiskt...


http://www.ebay.co.uk/itm/290957145769



300B6684-EC80-4972-8D36-C28205C17786-1062-0000010952861774_zps87228c78.jpg

807182E5-2CDA-40B7-973E-3C8D75DF6F46-1062-0000010ADA897C3E_zps81256725.jpg
 
Topp