• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Altus och Hamilton är intressanta! Prisbild, årgång på Hamilton?

Altusen 400usd och Hamilton 1100usd .. Årgången får jag återkomma med.

Edit: fick svar nu..
I don't know production year for the Hamilton. Late 60s? More likely it was early 70s since it has the 684 movement.
image1.jpeg
image3.jpeg
image4.jpeg

Det är en väldigt ovanlig Altus GG-W-113 som är producerad under en mycket kort period 1986 under Glycine och är en issued militärklocka. Finns i staterna..

Donkii!

Candinomilitären är en trevlig klocka. Jag har haft en i min ägo. Kul att det är originalkrona. Det är lätt att packningen blir dålig dock - var tvungen att byta krona!

Donkii!

Candinomilitären är en trevlig klocka. Jag har haft en i min ägo. Kul att det är originalkrona. Det är lätt att packningen blir dålig dock - var tvungen att byta krona!

Den ser ut att vara i ett oförskämt gott skick. 35mm är i minsta laget så jag tvekar lite.. 500usd är priset, lite högt kanske men istället är den ju som synes i ett väldigt gott skick.
Fick du byta krona pga packningsbyte?

Den ser ut att vara i ett oförskämt gott skick. 35mm är i minsta laget så jag tvekar lite.. 500usd är priset, lite högt kanske men istället är den ju som synes i ett väldigt gott skick.

Många av dessa var NOS och legat i förråd och lager. Detta har självklart gjort att dom har "grott igen" eller torkat ut! Du får nästan räkna med en service om du köper den! Var noga med om det går att behålla kronan. Den gör hela klockan enligt mig. Den bär större än vad man kan tro då det är mycket stål i boetten!

Faktum är att jag aldrig har sett en i dåligt skick!

Många av dessa var NOS och legat i förråd och lager. Detta har självklart gjort att dom har "grott igen" eller torkat ut! Du får nästan räkna med en service om du köper den! Var noga med om det går att behålla kronan. Den gör hela klockan enligt mig. Den bär större än vad man kan tro då det är mycket stål i boetten!

Faktum är att jag aldrig har sett en i dåligt skick!

Service kan göras hos farfars får man anta? Hade en CWC G10 tidigare som är väldigt lik om inte exakt i sin boettform. Varför sålde du din? Du har nog rätt btw, jag har nog aldrig heller sett en i dåligt skick.

Service kan göras hos farfars får man anta? Hade en CWC G10 tidigare som är väldigt lik om inte exakt i sin boettform. Varför sålde du din? Du har nog rätt btw, jag har nog aldrig heller sett en i dåligt skick.

Det finns inte många av dem! Jag tycker du skall trycka på knappen! Det var kronan som spökade. Det blev en helt annan klocka.
Med service så har du en ovanlig och mycket snygg militärklocka!

500 dollar? För mycket. Köpte min för 1500kr (nu såld), skulle inte betala mer än 2500kr. Boetten är lite rolig iom att den är så jämnhög och kraftig men i slutändan är det en rätt beige klocka kan jag tycka. Håller med Fixoflex att jag aldrig sett en välsliten, de användes nog inte så mycket. Däremot har jag sett fulpolerade.

500 dollar? För mycket. Köpte min för 1500kr (nu såld), skulle inte betala mer än 2500kr. Boetten är lite rolig iom att den är så jämnhög och kraftig men i slutändan är det en rätt beige klocka kan jag tycka. Håller med Fixoflex att jag aldrig sett en välsliten, de användes nog inte så mycket. Däremot har jag sett fulpolerade.

Jo 500usd är i högsta laget, absolut. Var det längesedan du sålde din? Har sålts några som haft priser i krokarna kring 500usd senaste månaderna, men kikar jag ett år tillbaka så såldes dem för nånstans 275-350usd.. Allt vintage verkar dra iväg :(
I och med att jag haft CWCn och sålde den ganska snabbt så är väl risken att denna också lär få gå ganska snabbt, så jag lär nog avstå denna trots allt.

Jo 500usd är i högsta laget, absolut. Var det längesedan du sålde din? Har sålts några som haft priser i krokarna kring 500usd senaste månaderna, men kikar jag ett år tillbaka så såldes dem för nånstans 275-350usd.. Allt vintage verkar dra iväg :(
I och med att jag haft CWCn och sålde den ganska snabbt så är väl risken att denna också lär få gå ganska snabbt, så jag lär nog avstå denna trots allt.

Dessa får man plocka i Sverige, utomlands spretar prisbilden rejält och det finns inte så många ute på marknaden. Sålde min för ett bra tag sedan. Har inte vår egen militärursamlare, sjöösandström? dubletter?

För er som missat det så finns en fin Zenith El Primero på Tratten just nu
http://www.tradera.com/item/190125/223688258/zenith-el-primero-chronograph

Än så länge inte så högt pris.
Såg att en likadan sålts nyligen på Omegaforum för 4200 us dollar.

/Anders

Jag gillar den där. Speciellt efter alla fina bilder man sett på din.

Men vad skiljer den från t.ex. den här:

http://www.chrono24.se/zenith/zenit...--mod192-3.htm&models=192&manufacturerIds=265

Eller är detta en nyare 're-edition' typ?

Tycker mig ha sett en del exemplar mellan 15'-20' snarare 30'+ som indikeras av dollarpriset ovan. MEn jag missar säkert något som vanligt...

Tack

Jag vet inte alls. Det står 2006? Bör nog kolla vad det är för urverk i den, Om det är PHC3019 eller något annat.
Jag har ingen aning om de tillverkades så sent som på 2000-talet, men det har jag svårt att tro. Mejla säljaren!
säljaren är reko: PLUS WATCH - Trustpilotse.trustpilot.com › Alantino Sponta
Rankning: 9,8/10 - ‎130 recensioner

Runt 15-20 tycker jag är ok. Förstår inte hur Ulackfocus kunde begära 4200 us dollar, Ifs servad och en del reservdelar, men ingen originallänk.

Länk från Omegaforum
http://omegaforums.net/threads/1973-zenith-el-primero-just-serviced-with-lots-of-nos-parts.20170/

MVH

Anders

Tillbaka
Topp