• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Spring för livet! Kvinnor och barn först!

Här är några exempel på riktiga rotorer bearbetade av Ulysse Nardin (tagna från nätet):

De är poppis att kopiera och kludda dit ankaret. Snor en bild från din tråd om Ulysse Naridin Warwian. Kände igen bilden från en säljare på eBay som är frankenmeister och hen använder alltid samma gula bakgrund.
un.JPG

De är poppis att kopiera och kludda dit ankaret. Snor en bild från din tråd om Ulysse Naridin Warwian. Kände igen bilden från en säljare på eBay som är frankenmeister och hen använder alltid samma gula bakgrund.
un.JPG

Udda Ulysse Nardin dykare:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=191475089789
image.jpg

Har aldrig sett modellen förr, legit?

Den är så ful att man blir tårögd! Har man dock tur går det att hitta äkta dykare från Ulysse Nardin.
Här är en från Matthew Bain som Hodinkee tagit bild på:
MatthewBainInc-33.jpg

Jag har sett exemplar av modellen ovan till salu tidigare, men de är ovanliga och hutlöst dyra. De exemplar jag sett har varit utrustade med kaliber N74 (titta i min tråd för exemplar av samma verk), vilket kanske är till hjälp för någon som letar efter en äkta.

Service kan göras hos farfars får man anta? Hade en CWC G10 tidigare som är väldigt lik om inte exakt i sin boettform. Varför sålde du din? Du har nog rätt btw, jag har nog aldrig heller sett en i dåligt skick.

Hejsan!
En liten fråga här, den där CWC G10, var det en kronmärkt klocka? Svensk alltså? Det påstås ju att det skall finnas Svenska sådana men jag har aldrig sett någon live, därav frågan.
Mvh
SjööSandström

Dessa får man plocka i Sverige, utomlands spretar prisbilden rejält och det finns inte så många ute på marknaden. Sålde min för ett bra tag sedan. Har inte vår egen militärursamlare, sjöösandström? dubletter?

Jodå, lite dubletter finns det om nån skulle vara likasinnad av svenska militärur, så lite byten hit eller dit är alltid intressant.

Mvh
SjööSandström

Jag tycker boetten ser liten ut eller så är siffrorna både på tavla och bezel gigantiska. Kan också va plåtad med knasig vidvinkel men iom att inga mått står så kan det va ett tecken på att nån försöker smuggla iväg en "juniordykare".

Hittade den på nätet, finns fortfarande som ny. 40mm i diameter så det är ju i alla fall ok. Mest underhållande i beskrivningen här är väl att den har "navy logo" samtidigt som det står army på tavlan. Hade varit klart snyggare utan Army.
http://shop.time-design.co.uk/army-diver-300m-10-p.asp

Tillbaka
Topp