• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Äh, ingen fara. Det är fortfarande en bra klocka och den var väl ny-servad (iaf tvättad och oljad)?
Det var mer i jämförelse vad Certina har tillverkat i andra modellserier som ger bättre "bang for the buck". :)

ÄNTLIGEN! Första könsordet i Vintage. :D

Uppdatering!
Nu har klockan kommit. Otroligt nöjd faktiskt. Tavlan och händerna är mint. Tappat 1-2 sekunder på 24 timmar;)(nyservad enligt säljaren, tror glaset också är bytt) Bandet är papperstunt och ska bytas asap. För 524 kr tror jag det var ett bra köp :D
mRllrCl.jpg

3yn4xh9.jpg

QWogyRJ.jpg

Uppdatering!
Nu har klockan kommit. Otroligt nöjd faktiskt. Tavlan och händerna är mint. Tappat 1-2 sekunder på 24 timmar;)(nyservad enligt säljaren, tror glaset också är bytt) Bandet är papperstunt och ska bytas asap. För 524 kr tror jag det var ett bra köp :D
mRllrCl.jpg

3yn4xh9.jpg

QWogyRJ.jpg
Grattis, kul att du är nöjd! :)
Synd bara att boetten inte är gjord i stål.

Hittade denna på Gripenbro.se och vart lite intresserad. Dock ligger den på 27 500kr vilket jag tyckte var lite väl mycket för en 1601? Tittade på lite gamla annonser på köp och sälj där de för ett år sen verkade gå för runt 15 medan det idag knappt går att hitta under 20... Hur mycket är box och cert osv egentligen värt?

Bilagor

• Skärmavbild 2015-08-16 kl. 16.44.37.png
    Skärmavbild 2015-08-16 kl. 16.44.37.png
    62.7 KB · Visningar: 91
Hittade denna på Gripenbro.se och vart lite intresserad. Dock ligger den på 27 500kr vilket jag tyckte var lite väl mycket för en 1601? Tittade på lite gamla annonser på köp och sälj där de för ett år sen verkade gå för runt 15 medan det idag knappt går att hitta under 20... Hur mycket är box och cert osv egentligen värt?
Amplitud på 200 betyder i princip akut servicebehov. Så tycker (imho) att den är några tusenlappar för dyr då. Gillar du den och är beredd att serva, så lägg ett bud. Ser fin ut.

Kom ihåg hur jag i förra året bytte bort en Reduced mot en Sumo + 5k så det kändes verkligen inte som något fynd :)
Nu såg jag att den hade gått för 13k danska. Med lite snabb huvudräkning ger det typ 15-16k SEK. Sen ska väl Lauritz ha provision också? Då är det definitivt inget bra pris, tvärtom. Jag gav 17 för min vanilla Speedy Pro. 16-17 för en reduced är ett skämt, grattis till säljaren.

Nu såg jag att den hade gått för 13k danska. Med lite snabb huvudräkning ger det typ 15-16k SEK. Sen ska väl Lauritz ha provision också? Då är det definitivt inget bra pris, tvärtom. Jag gav 17 för min vanilla Speedy Pro. 16-17 för en reduced är ett skämt, grattis till säljaren.

Jag sålde min lösa reduced för 12 tkr på Blocket, köpte den för drygt 9 tkr på C24. Det är jag väldigt nöjd med.

Jag sålde min lösa reduced för 12 tkr på Blocket, köpte den för drygt 9 tkr på C24. Det är jag väldigt nöjd med.
Jo, jag sålde själv en Reduced i Tratten för 12,5k, med en trevlig vinst på 3k. Så visst går det. Men jag, eller de flesta med hygglig klockkoll, hade inte köpt den för det. Och 16-17k är larvigt mycket.

Edit: 16400 + 20% provision = 19700. En stackars köpare har blivit _grundligt_ blåst. Men, men, är det auktion så är det. Om inte annat accentuerar det vikten av att vara påläst.

Senast ändrad:
Jo, jag sålde själv en Reduced i Tratten för 12,5k, med en trevlig vinst på 3k. Så visst går det. Men jag, eller de flesta med hygglig klockkoll, hade inte köpt den för det. Och 16-17k är larvigt mycket.
Dessutom från en säljare med ett rätt tråkigt rykte.. Men hur sitter en reduced jämfört med en vanlig storlek?

Jag är väldigt tveksam till storleken nu men har aldrig testat någon reduced..

Tillbaka
Topp