• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

TorNet

Panerai
2-Faktor
Dags att vakna nu? När jag försökte sälja två Lemania Bullheads på forumet för ett par år sedan var ingen intresserad, nu när de säljs dyrt(?) på Kaplans vill alla ha en...?

Här är min tredje (egentligen den första):

b3b438d7-ccb6-497c-a6e3-8f04be11f877_zps34c8518d.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Dags att vakna nu? När jag försökte sälja två Lemania Bullheads på forumet för ett par år sedan var ingen intresserad, nu när de säljs dyrt(?) på Kaplans vill alla ha en...?

Här är min tredje (egentligen den första):

b3b438d7-ccb6-497c-a6e3-8f04be11f877_zps34c8518d.jpg
Kommer ihåg att jag var sugen då, skulle nog köpt... Vad tycker du att de är värda idag?
 

Johan1981

Omega
Kaplans utgångspriser är sällan samma pris som klockan senare säljs för, men håller med den var rätt ball! :)

Det är vi helt överrens om :) Tycker dock att om den är i skicket som bilden antyder så är det helt rimligt även en bra bit upp i budgivningen, Kaplans slutpriser varierar ju ofta väldigt mycket. Ibland är det en dykare som ska kosta 15k som hoppar upp till 50, andra gånger blir det tvärtom. Verkar finnas en hög stureplansfaktor och det här med att det står Helima på tavlan kanske avskräcker rätt mycket finansfolk, börsen går ju ganska knackigt också. Låt oss hoppas på fyndklimat :D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det är vi helt överrens om :) Tycker dock att om den är i skicket som bilden antyder så är det helt rimligt även en bra bit upp i budgivningen, Kaplans slutpriser varierar ju ofta väldigt mycket. Ibland är det en dykare som ska kosta 15k som hoppar upp till 50, andra gånger blir det tvärtom. Verkar finnas en rätt hög stureplansfaktor och det här med att det står Helima på tavlan kanske avskräcker rätt mycket finansfolk, börsen går ju rätt knackigt också. Låt oss hoppas på fyndklimat :D
Låt oss hoppas, men svenska auktioner/nätauktioners priser börjar ju närma sig internationella priser mer och mer med fler och fler utländska köpare.
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Det har du kanske rätt i.
Jag hade personligen inte vågat, men snubben har best offer på sina auktioner. Enligt kommenterarna så har man ordnat upp det då affärerna strulat. Är det mindre viktigt om det är en franken eller inte så kan man alltid lägga ett bud. Bara man I sådana fall är ärlig om man säljer vidare klockan...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag hade personligen inte vågat, men snubben har best offer på sina auktioner. Enligt kommenterarna så har man ordnat upp det då affärerna strulat. Är det mindre viktigt om det är en franken eller inte så kan man alltid lägga ett bud. Bara man I sådana fall är ärlig om man säljer vidare klockan...
Hm, tja om man enbart bryr sig om det står omega på tavlan. Annars är det väl trevligare att lägga till en tusenlapp och få en kosher klocka?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Grymt fin! Är inte heller påläst på modellen, så priset känns lite högt i nuläget men man kan ju alltid lägga ett skambud. Det är något visst med dykarkronografer! Tack för tipset!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
finns ju flera som ser lite intressanta ut.
XYTQS9s.jpg


Den med liten sekund och liten tim/minutvisare ser ju udda ut, sedan ser ut som det ligger en chronograph suisse i guld/plätterat och en certina t+c (eller liknande kvalitetsur) i guld/plätterat, någon dykare och kronograf som kan vara roliga beroende på vad det är för något...
 

Bilagor

  • 215983667_e484ea3d-84cb-467f-9c30-a095824ce910.jpg
    215983667_e484ea3d-84cb-467f-9c30-a095824ce910.jpg
    121.6 KB · Visningar: 60
Senast ändrad:

orre

Cartier
finns ju flera som ser lite intressanta ut.
XYTQS9s.jpg


Den med liten sekund och liten tim/minutvisare ser ju udda ut, sedan ser ut som det ligger en chronograph suisse i guld/plätterat och en certina t+c (eller liknande kvalitetsur) i guld/plätterat, någon dykare och kronograf som kan vara roliga beroende på vad det är för något...
Den längst till vänster av de inringade, med vit tavla, kan det vara en omega geneve dynamic? Kronografen ser väldigt kul ut! Och den med länk nere till höger som du ringat in ser också intressant ut. Den inringade uppe till vänster kanske är en sub ghost.:cool:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den längst till vänster av de inringade, med vit tavla, kan det vara en omega geneve dynamic? Kronografen ser väldigt kul ut! Och den med länk nere till höger som du ringat in ser också intressant ut. Den inringade uppe till vänster kanske är en sub ghost.:cool:
Funderade också på dynamic eller certina revelation.
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Känns lurigt, många av omega modellerna känner jag inte igen. Finns två stycken fyrkantiga omega de ville som jag inte kunnat hitta via google.
Är det en stor scam eller årets klipp? Sussie är väl rätt dyr vad jag förstått det som.
 
Topp