• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Hehe nej, faktiskt inte. Är rätt ny i den här världen och har bara fastnat för Longines. Ville mest få någon input för jag tycker det är svårt att bedöma patina och skick på vintage. Tyckte genuint priset såg rätt schysst ut kontra vad den kan kosta annars, men jag har säkert fel 🙂
Ok, jag har kanske ställt in auktionsspammarradarn ett snäpp för känsligt. Det är inte jätteovanligt att det dyker upp användare med relitivt få inlägg och tipsar om något halvdant objekt de lämnat in själva. Helt fel ute är du iallafall inte. Longines från den där tiden upplever jag som ofta väldigt prisvärda. Jättefina verk för betydligt mindre pengar än till exempel liknande Omega. Men den där såg rätt trött ut. Hade unnat mig en flaska bubbel imorgon att fira försäljningen med om det varit jag som lämnat in den. Tycker det blev bra betalt relativt skicket. :)

Bukowski har lagt ut den snygga lollipop railmastern igen

Den är verkligen väldigt trevlig, det håller jag med om.
Men jag måste ändå fråga om det är du som lämnat in den? Dina tre inlägg här på KS innehåller trots allt alla referens till Railmastern ifråga.
Personligen har jag inga problem med att man tipsar om egna prylar om det är relevant (vilket jag tycker att det är i fallet med Railmastern), men lite transparens är så klart alltid fint i dessa fall.
Är mina spindelsinnen felkalibrerade så ber jag om ursäkt.

Tack för misstanken, men jag är oskyldig! 😊 Jag har inte lämnat in någon Railmaster och äger ingen heller – jag uppskattar bara dess design, vilket är anledningen till mina tre inlägg på KS. Transparens är viktigt, och jag försäkrar dig, jag har ingen egen klocka att promota. Min budget tillåter inte en Railmaster, även om jag sparar allt. Själv gillar jag hur Railmastern sticker ut med sin eleganta lollipop-sekundvisare och den vackra urtavlan med sin patina.

Något jag funderar på är var acceptpriset kan ligga på, den borde väl rimligtvis vara under utropspriset? Men säljs den för detta pris! kan man inte då säga att värdet på omega railmaster har sjunkit i värde? Kaplan sålde väl en railmaster för några år sedan för runt hundringen?

Tack för misstanken, men jag är oskyldig! 😊 Jag har inte lämnat in någon Railmaster och äger ingen heller – jag uppskattar bara dess design, vilket är anledningen till mina tre inlägg på KS. Transparens är viktigt, och jag försäkrar dig, jag har ingen egen klocka att promota. Min budget tillåter inte en Railmaster, även om jag sparar allt. Själv gillar jag hur Railmastern sticker ut med sin eleganta lollipop-sekundvisare och den vackra urtavlan med sin patina.

Gotcha!
I nån slags rimlig värld borde acceptpriset ligga på 60k med den värderingen.
Tror dock att det är högre än så, givet Bukowskis generella upplägg kring accept - 65k eller kanske t.o.m. 70k.
Och jo, Railmasters har tappat en del från den absoluta toppen. Denna är trots allt ganska bra.

Kool klocka på auktion i Stockholm. I platina, med Duoplan verk. Nästan i nivå med Drottning Elisabeths.

large_item_3879879_4c9f37dfd3.jpg

Läs mer om Duoplan;

Kool klocka på auktion i Stockholm. I platina, med Duoplan verk. Nästan i nivå med Drottning Elisabeths.

Läs mer om Duoplan;
Vadå nästan? Kan det bli finare än baguetter i platinafattning? Är sugen på denna för att det är det fetaste damuret någonsin. Lite mycket pengar för att bara ha i lådan dock...

Frågan om diamantpriset var lika högt då tidigt 1950-tal? Det är väl ett resultat av duktig marknadsföring från De Beers mf
Det är frågan ja. Tyckte iofs någon skrev att dessa kom på 1960-talet någon gång men ändå relevant. Tror den branschen varit hårt kontrollerad länge. Men 1935 som de skriver i auktionen verkar stämma dåligt iaf. Om det inte är en förlaga.

Vilka juvelerare ligger bakom arbetet med länken, vet man det? Det står inte i annonsen, men det skulle väl kunna vara Cartier eller Boucheron t ex. Lämnades stämplar på sådana samarbeten?

Läs mer om Duoplan;
Slank in på en eftermiddags promenad och kikade på denna men samt andra. Men denna är verkligen unik och charmig det kan jag hålla med om!

Tillbaka
Topp