Perfekt, tack för svar!Boetten är i 14k guld (slutar på 65). värdet ligger endast i guldet på dessa (motsvarande i guldpläterad skulle kosta 1-200 kr)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Perfekt, tack för svar!Boetten är i 14k guld (slutar på 65). värdet ligger endast i guldet på dessa (motsvarande i guldpläterad skulle kosta 1-200 kr)
Det er vel fjerde eller femte gang, den er sat til salg?
Fantasipris, IMO.
Juste klocka! Hade gärna köpt den idag!Cool semi-vintage Certina på Tradera. Måste vara lite ovanlig va?
Edit: Såg nu att klockan var med i trådens första inlägg@Aurum
![]()
Certina ph100m Quartz "Submariner" 37mm dykarur 750 3014 41
Pris: 6499 kr. Typ: Fast pris. Köp & sälj begagnade & oanvända Certina herrklockor på Tradera.www.tradera.com
![]()
![]()
Hej,
Her er min samling av Certina klockar
![]()
Trevlig Certina men ej massivt guld, 250 Microns ( 0,25 mm) är ett rejält tjockt lager, 10-20 är ju väldigt vanligt på många ur, slipper oftast fula genomnötningar med ett sånt tjockt lager.Någon som har koll på denna modell?
Utdelad som förtjänstur 1984, har guldig fram boett men stål baksida men är monobett.
Repig så jag lyckades inte tyda nr mer än att det slutar på 9949. Köpte den på samlarmarknad.![]()
![]()
Tillägg efter att jag öppnat!
Står Coiffe or 14c. 250 microns
Fond acier inoxydable
Tolkar det som ovandelen är 14k guld
Är det rätt? Köpte den som dressklocka att ha själv, men undrar om det är något guldvärde i den?
![]()
Tackar då vet jag lite mer, den har inga synliga genomnötnigar så är fin!Trevlig Certina men ej massivt guld, 250 Microns ( 0,25 mm) är ett rejält tjockt lager, 10-20 är ju väldigt vanligt på många ur, slipper oftast fula genomnötningar med ett sånt tjockt lager.