Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pappa var inne hos en urmakare och förökte ta reda på vad som var fel och de sa att fixa "problemet" (fick aldrig reda på vad som faktiskt var fel) skulle kosta mer än klockan värde eller något i den stilen.Den är inte från 1984 utan antingen från 1980 eller 1990 och jag skulle nog säga 1990.
Pil med tolv på baksidan visar var man sätter boettkniven när man skall öppna locket och byta batteri.
Frågade pappa och han sa att urmakaren sa något i den stilen. Du råkar inte veta vad det hade kostat och kanske ett eventuellt värde på klockan (när den funkar). Sen sa pappa att han lutade mot 1980 (enligt hans minne då).Kostar ofta inte mycket att fixa och i värsta fall byter man bara urverket och så länge som det inte ett av de lite nyare urverken kostar det lite. Har man bara lite tid så hittar man delar lätt men urmakare vill helt enkelt inte ta i det då det just kostar tid.
Normal men jag jobbar mest med Certina och Tissot nu för tiden så jag har inte allt för Citizen inne (har dock massor av donator klockor). Jag har även en kö allt för lång.Så du bytar allt som är fel med orginal delar för runt 200kr?