Denna borde kvala in här
Omega Equinox. En reverso med digital tidvisning på ena sidan och analog visning på andra sidan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
90-tals Seamaster ana-digi
![]()
![]()
Vet iof inte när min är uttagen då jag inte har något cert, var säljaren som sa 90-talet. Går det att kolla upp?![]()
Ett bra val, min är ju lite för ny.
Uthämtad 1 mars 2001 på NK Stockholm enligt certet.
Vet iof inte när min är uttagen då jag inte har något cert, var säljaren som sa 90-talet. Går det att kolla upp?![]()
Det finns ju ett serienummer baksidan på ett bandhorn, kanske går att spåra tillverkningsår där!Borde ju gå och kolla via gamla försäljningsbroschyrer när den verka dyka upp första gången.
Annars finns säkert nån på forumet som vet ungefär när dem släpptes.
Annars är det väl via nr. (om det finns?) på urverket som kan ge en fingervisning.
Är nog inte så vanlig klocka, din är den 3:dje (med min) jag sett här på forumet.
Casio Marlins från sent 70-tal/tidigt 80-tal
![]()
w-550
![]()
w-150
![]()
w-21 Blue
![]()
w-21
![]()
Skulle definitivt gissa på sjuttiotalet. Mitten kanske.![]()
![]()
Casio från tidigt 80 tal är min gissning. Vad tror ni?
Mycket bra, grattis!Var tvungen att skaffa mig en Marlin efter att @theargonaut flexade upp sin samling.
Denna Casio H101 [106] är från 1980 och är i bra skick förutom lite blödande kristaller. Inget som stör dock.
![]()