• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage digi, digi-ana 70-, 80-, 90-tal

Denna borde kvala in här :) Omega Equinox. En reverso med digital tidvisning på ena sidan och analog visning på andra sidan.
70C87EA7-6956-412B-A215-7264B71BBCE8.jpeg
49B23AF7-5B23-4AAE-9179-051676D8AD20.jpeg

Nu har även denna fått nytt liv.
Nytt batteri och ett nytt armband. Det gamla gummit var stelt som bakelit och riktigt obekvämt. Nu fick den ett mjukt skönt läder.
Klockan är nog från sent 80-tal. Möjligen tidigt 90-tal. Jag minns inte riktigt, men jag har haft den i alla år.
Lite kul att börja använda då och då igen.
20201217_091255.jpg

Vet iof inte när min är uttagen då jag inte har något cert, var säljaren som sa 90-talet. Går det att kolla upp? :)

Borde ju gå och kolla via gamla försäljningsbroschyrer när den verka dyka upp första gången.
Annars finns säkert nån på forumet som vet ungefär när dem släpptes.
Annars är det väl via nr. (om det finns?) på urverket som kan ge en fingervisning.

Är nog inte så vanlig klocka, din är den 3:dje (med min) jag sett här på forumet.

Borde ju gå och kolla via gamla försäljningsbroschyrer när den verka dyka upp första gången.
Annars finns säkert nån på forumet som vet ungefär när dem släpptes.
Annars är det väl via nr. (om det finns?) på urverket som kan ge en fingervisning.

Är nog inte så vanlig klocka, din är den 3:dje (med min) jag sett här på forumet.
Det finns ju ett serienummer baksidan på ett bandhorn, kanske går att spåra tillverkningsår där!

Tycker det är en riktig fullträff, speciellt på gummi då jag inte riktigt grejar original länken (inte någon Smp länk faktiskt). Helt klart den snyggaste ana-digi modellen då den faktiskt ser ut som en ”vanlig” klocka med displayen stängd :)

Edit: mitt serienummer börjar på 55’ och ska då enligt lista jag hittade på nätet vara från -95

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp