• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage digi, digi-ana 70-, 80-, 90-tal

Hittade denna Orient lång ner i en låda bortglömd sen typ 2007. I med batterier och be en bön (den gick för 15 år sedan) Stor pjäs
E60DBC77-E57A-4973-86A0-9E93F7E145F4.jpeg

Senast ändrad:
059ED800-5CA4-47CD-B751-44F0C1556B65.jpeg

496DF391-A8BE-4DB4-AFCA-B939C7BC3ABB.jpeg

DEC8CC35-84B4-4256-BE61-3FD03281CC1F.jpeg

1DA3BF35-C386-4BF0-8D07-DC3485EC1CF1.jpeg

Citizen P110. Enligt serienumret ifrån -81 eller -91, jag har inte fördjupat mig i hur länge dessa var i produktion. Någon som vet? Jag kom över den som NOS med tag runt armbandet och plast över glas och lås, riktigt trevlig digitalare 😎 Om någon är sugen så dra ett PM innan jag lägger ut den på sälj :)

Kul att det finns fler på forumet!
Behöver tips på hur man ställer tiden på dessa, har inte riktigt rett ut hur man gör…
4AD357FD-DCB2-4AB3-8305-43F791CB9938.jpeg
Wow, din är i nyskick, jättefin! Det tog mig också lite tid att klura ut hur man ställer tiden. Timmar: tryck in den nedre knappen med en penna e.d. och timmarna börja ticka framåt. Minuter: håll i den övre knappen så att tiden syns och tryck snabbt in den nedre knappen med pennan, så börjar minuter ticka framåt. Datum: klicka fram datumvisningen med den övre knappen och tryck sedan snabbt in den nedre knappen med pennan så börjar dagarna ticka fram. Sedan tror att jag att du även kan nollställa sekunderna genom att klicka fram sekundvisningen med den övre knappen och sedan trycka in den nedre med pennan.

Wow, din är i nyskick, jättefin! Det tog mig också lite tid att klura ut hur man ställer tiden. Timmar: tryck in den nedre knappen med en penna e.d. och timmarna börja ticka framåt. Minuter: håll i den övre knappen så att tiden syns och tryck snabbt in den nedre knappen med pennan, så börjar minuter ticka framåt. Datum: klicka fram datumvisningen med den övre knappen och tryck sedan snabbt in den nedre knappen med pennan så börjar dagarna ticka fram. Sedan tror att jag att du även kan nollställa sekunderna genom att klicka fram sekundvisningen med den övre knappen och sedan trycka in den nedre med pennan.
Stort tack! Ska testa detta!

Tillbaka
Topp