Min lilla samling av klockor ligger egentligen på spretig blandning mellan högt och lågt.
Erkänner kan inget om klockor utan det jag gillar de gillar jag. Fördelen med att inte kunna något om klockor
är just att jag kan njuta av alla klockor som faller mig i smaken. Just nu innehåller min samling tre stycken digitala klockor.
Kan börja med denna min Casio Telememo...
Hittade denna på en loppis utanför Varberg i somras. Låg i en fyndlåda och det var den enda klockan som fann mitt intresse.
Visst batterilös och icke fungerande men just skicket är i nyskick ser inte ut att ens varit använd. Ska erkänna att jag lämnade loppisen utan köp
men vände tillbaks och köpte den jag menar även om den inte skulle fungerat är de ju en trevlig sak att använda som samtalsämne.
Så åkte tillbaks och hostade upp 20kr för mitt fynd..
Väl hemma detaljstuderades klockan än mer noga och vart bara än mer nöjd över "fyndet".
Utöver att klockan allmänt i mycket bra skick så vart de väl självlysande knappsats i klockan
Glädjande nog fanns de inga läckande batterier i klockan. Ja egentligen det satt inga batterier alls i klockan.
Så beställde hem batterier och den hoppade igång direkt.
Efter ett jäklans bekymmer med att få ställt den då den inte ställs som andra digitala klockor jag haft.
Så vart jag på riktigt nöjd över klockan...
Ja menar 2025 vem behöver inte en klocka med boett i ädlaste kromad plast en sladdrig stållänk och med
såväl miniräknare som möjlighet att spara hela 50st telefon och faxnummer.
Ett hel timme pip och ett pip pip pip... alarm dessutom...
Ja funktioner som bara är så ute 2025 att jag bara måste älska den...
Sen kan jag tillägga att visst mitt 20krs fynd må inte vara värd några pengar men de vägs upp i njutningen av en verklig
tidskapsel i från svunna tider. Sen kan jag säga att den ger nog mest uppmärksamhet av alla mina klockor när jag har på mig den.
Inte sällan man får frågor om klockan och leende kommentarer o en och en annan minnes berättelse från folk som sett den...