• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage digi, digi-ana 70-, 80-, 90-tal

Seiko A229-5060. En ny favorit. Det är något med enkelheten i dess funktioner som gör den charmig, samt den underbara konstruktionen med skruvat lock och ursprungligen 100m WR. Länken är grym den med och känns väldigt solid. Denna är från 1979. Man blir ju lätt hooked på dessa tidiga digitalare.
F3F012D7-3C01-4C17-916D-5150F0F4EC36.jpeg
2B52A162-F1C7-464E-9678-CBD0E6245EA7.jpeg

Seiko a159 4019, 1977. Nytt glas och allmän uppfräschning. Denna är också en Bondklocka på sitt sätt på grund av att Seiko använde den i reklamen tillsammans med Bondfilmen ”The spy who loved me” trots att denna klocka aldrig medverkade i filmen.
IMG_1472.jpeg

Min 0664 har dött😢, endast backlight fungerade. Lampan lyste dessutom hela tiden. Jag har plockat ner klockan i sina beståndsdelar. Jag har inte sett något batteriläckage eller ärg, däremot är kretskortet väldigt ”smutsigt”, tänker att jag gör en ordentlig rengöring och ser om det hjälper. Jag har även en NOS-modul på väg hem som jag kan använda ”if all else fails”. Vad tror ni? Går den att rädda?

IMG_1484.jpeg

Tillbaka
Topp