• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Eterna - Samlingstråd

ANALOGUE

Pandion
2-Faktor
Jag har börjat få upp ögonen för Eterna och tänkte surfa KS för att hitta olika modeller etc, men hittar ingen samlingstråd. Jag tycker Eterna förtjänar en sådan, så vänligen bombardera med bilder på era Eternas! :)

Tyvärr äger jag ingen Eterna än, men känner jag mig själv rätt kommer denna tabbe snart åtgärdas :)

Tack KS för ett magiskt forum!
ANALOGUE

Senast ändrad:
20170317_095738.jpg
Den här fortsätter jag cross-posta där jag kan...

Denna tråden har jag väntat på, har kollat länge på Eterna och varit nära köp flera gånger! En tråd att följa! :)

Inte Eterna rakt igenom, men åtminstone ett Eterna-verk. Från 1930-talet någon gång.

Eterna är överlag kul med bra verk. Nedsidan är att boetterna är ganska så tråkiga.
Känns ändå ganska så undervärderade. Går ju att få schyssta 50-60-talare för omkring tusenlappen.

20171030_170524-jpg.657442
20171030_170529-jpg.657443
20171012_173753-jpg.644222

Tänker inte svara @MacRulez4ever på detta en gång till. Han fick svar med bild på verket till och med. Nån jävla måtta får det va!
För helvete jag kan inte hjälpa att ni byter klockor varanna dag här inom KS. Hur ska jag veta att en 852s som satt på en handled igår är samma mögel som en annan medlem bär nästa dag ? Ni får klockorna att bli som små luder, klänger mellan handled till handled.
#metoo på denna
:wideyed:

För helvete jag kan inte hjälpa att ni byter klockor varanna dag här inom KS. Hur ska jag veta att en 852s som satt på en handled igår är samma mögel som en annan medlem bär nästa dag ? Ni får klockorna att bli som små luder, klänger mellan handled till handled.
#metoo på denna
:wideyed:
Haha,
Der är samma verk i alla ”Majetek” med centrumsekund. Finns tidiga med subsekund som har nåt annat men det fattar du väl själv. Så sluta förhelvete fråga alla som har en likadan vad de har för verk.
Min har jag haft i ett par år efter ett långt liv i synd. Hos mig får de stackars klockor som vandrat runt ett tryggt hem.

Haha,
Der är samma verk i alla ”Majetek” med centrumsekund. Finns tidiga med subsekund som har nåt annat men det fattar du väl själv. Så sluta förhelvete fråga alla som har en likadan vad de har för verk.
Min har jag haft i ett par år efter ett långt liv i synd. Hos mig får de stackars klockor som vandrat runt ett tryggt hem.
Jag tror dom ligger oroliga om natten av rädsla för att hamna hos vesslan.

Tillbaka
Topp