• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Eterna - Samlingstråd

Martin Lovasz

Audemars
Förhoppningsvis så går den med ett nytt batteri, annars är ju det vanliga felet att ett relativt litet hjul med runt 300 kugg går sönder (vilka tydligen börjar kosta lite pengar).

Hoppas du börjar skruva dessa 9162 verk, jag skulle behöva hjälp med ett par. :) synd att det krävs electronmikroskop.
Exakt varför jag inte gett mig in på dem ännu och planerar ett bättre mikroskop först. De där två armarna måste komma helt rätt för att det ska fungera.
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Jaga ohemult dyr GF länk eller nått för klockan tidsenligt gummi? Jag får se.
IMG_3866.jpg
 

Gasglad

Breitling
Hittade farsans gamla klocka. Han dog 1982 så klockan har legat i en låda sen dess. Tog upp den och den startade genast att gå. Är rätt snygg med sin grafitgråa bakgrund även om den är lite sliten. Det enda som inte verkar vara orginal är armbandet och glaset, jag tror det ska vara 5 märken i det om det är orginal. Tror jag ska byta armband
A50D2337-F80D-492B-9D31-F4901F05C4F4.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Hittade farsans gamla klocka. Han dog 1982 så klockan har legat i en låda sen dess. Tog upp den och den startade genast att gå. Är rätt snygg med sin grafitgråa bakgrund även om den är lite sliten. Det enda som inte verkar vara orginal är armbandet och glaset, jag tror det ska vara 5 märken i det om det är orginal. Tror jag ska byta armband
A50D2337-F80D-492B-9D31-F4901F05C4F4.jpeg
Fin klocka! Skulle nog göra sig bra med ett passande läderband. Har haft en likadan modell fast med blå urtavla.
 

Psykel

Patek
Hittade farsans gamla klocka. Han dog 1982 så klockan har legat i en låda sen dess. Tog upp den och den startade genast att gå. Är rätt snygg med sin grafitgråa bakgrund även om den är lite sliten. Det enda som inte verkar vara orginal är armbandet och glaset, jag tror det ska vara 5 märken i det om det är orginal. Tror jag ska byta armband
A50D2337-F80D-492B-9D31-F4901F05C4F4.jpeg
Riktigt fin! Jag är dock ett flexlänksfan, så jag tycker att du ska behålla den på!
 
Topp