• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Eterna - Samlingstråd

JesperO

Rolex
Grymt trevliga
Har två...
En dirty dozen och en centenaire 61 (den senare till salu ;) )
0810FDB1-CDDA-4DD1-A0C2-A91C6D357C8D.jpeg
70D4E297-7C7D-4E35-B440-FA946E0DCF4C.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha,
Der är samma verk i alla ”Majetek” med centrumsekund. Finns tidiga med subsekund som har nåt annat men det fattar du väl själv. Så sluta förhelvete fråga alla som har en likadan vad de har för verk.
Min har jag haft i ett par år efter ett långt liv i synd. Hos mig får de stackars klockor som vandrat runt ett tryggt hem.
Glöm inte att majeteken bara är dig till låns...
 

Kamelen

Cartier
Jäklar vad tuff! Vet du vad en sån här skulle kunna kosta idag?

Det som fick mig att sälja var prisbilden,inte helt gratis att bygga idag.Denna producerades 57-58 i väldigt liten upplaga och man kan nästan tänka sig att de var för ambulerande bruk med tanke på lådas utformning.Så dessa slussades antagligen runt till återförsäljare som fick låna de i begränsad tid.
Har ej kunskap om kostnad att bygga i dag.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den stannar helt och så får man dra ut kronan och in den igen så går den igång, det slår mig dock att batteriet kanske är dåligt så får testa med ett annat.
Förhoppningsvis så går den med ett nytt batteri, annars är ju det vanliga felet att ett relativt litet hjul med runt 300 kugg går sönder (vilka tydligen börjar kosta lite pengar).

Hoppas du börjar skruva dessa 9162 verk, jag skulle behöva hjälp med ett par. :) synd att det krävs electronmikroskop.
 
Topp