Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av mina favorittillverkare. Hög kvalité rakt igenom.
Glöm inte att majeteken bara är dig till låns...Haha,
Der är samma verk i alla ”Majetek” med centrumsekund. Finns tidiga med subsekund som har nåt annat men det fattar du väl själv. Så sluta förhelvete fråga alla som har en likadan vad de har för verk.
Min har jag haft i ett par år efter ett långt liv i synd. Hos mig får de stackars klockor som vandrat runt ett tryggt hem.
Skriver en notis i testamentet att du är intresserad av att köpa den av dödsboet till marknadspris.Glöm inte att majeteken bara är dig till låns...
Haha kul skämtSkriver en notis i testamentet att du är intresserad av att köpa den av dödsboet till marknadspris.
Zontavlan är grym med det skicket, färgerna och luggarna!Farfars gamla Eterna med zon tavla och en annan med annorlunda luggar, trevliga klockor!
Riktigt kul! He stor är denna?Har desværre kun én enkelt, årgang 1940 med Valjoux 22.
Fan, då fanns det en tråd som jag inte lyckades hitta...Har tyvärr ingen Eterna just nu, men haft en del sköningar som jag postat i denna tråd... https://klocksnack.se/threads/visa-era-eterna.20390/#post-1513621
Den tråden ligger dock i Diskussion. Och vem tusan vågar sig dit när det inte är fredagstråd på gång?Fan, då fanns det en tråd som jag inte lyckades hitta...
Verkligen bra poäng! Jag vågar mig bara till fredagstråden typ var tredje fredag...Den tråden ligger dock i Diskussion. Och vem tusan vågar sig dit när det inte är fredagstråd på gång?
Ibland ändras saker snabbtHar tyvärr ingen Eterna just nu, men haft en del sköningar som jag postat i denna tråd... https://klocksnack.se/threads/visa-era-eterna.20390/#post-1513621
Jäklar vad tuff! Vet du vad en sån här skulle kunna kosta idag?Städade undan en del gammla foton och såg dessa som jag tog på min största Eterna dessvärre såld.
Jäklar vad tuff! Vet du vad en sån här skulle kunna kosta idag?
Sekundvisaren stannar till ibland?Hittade den här Sonic i min elektriska låda och har roat mig att testa den.
Den går men inte så bra och tyvärr har jag inte gett mig in på att laga dessa ännu så den får nog gå ner i lådan igen.
Den stannar helt och så får man dra ut kronan och in den igen så går den igång, det slår mig dock att batteriet kanske är dåligt så får testa med ett annat.Sekundvisaren stannar till ibland?
Förhoppningsvis så går den med ett nytt batteri, annars är ju det vanliga felet att ett relativt litet hjul med runt 300 kugg går sönder (vilka tydligen börjar kosta lite pengar).Den stannar helt och så får man dra ut kronan och in den igen så går den igång, det slår mig dock att batteriet kanske är dåligt så får testa med ett annat.