• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Eterna - Samlingstråd

Lite avis på frugans gammla tank som hon tyvärr inte gillar direkt, men nu får använda medans hennes dj servas.
Hade ju själv typ dödat för motsvarande herrtank men man är olika :)
IMG_20200521_111927.jpg
IMG_20200521_111855.jpg
IMG_20200521_112201.jpg

Denna var magisk!! Vad är det för storlek på den?

Denna var magisk!! Vad är det för storlek på den?
Visst är den. Hade verkligen älskat att ha en i herrstorlek. Denna 16*30. En sådan där klocka jag aldrig kommer sälja även att den nog aldrig kommer användas när hennes dj är åter från uris. Man får lixom ut mer värde av att titta på den ibland än man får vid fsg :)

Visst är den. Hade verkligen älskat att ha en i herrstorlek. Denna 16*30. En sådan där klocka jag aldrig kommer sälja även att den nog aldrig kommer användas när hennes dj är åter från uris. Man får lixom ut mer värde av att titta på den ibland än man får vid fsg :)
Förstår dig helt, kan inte sluta kolla på bilderna så kan tänka mig i verkligheten! Om du mot förmodan ångrar dig ang. fsg får du gärna hojta till, mina handleder hade älskat den storleken :)

Råkade på den här, länge velat ha en så jag slog till
IMG_20200713_224915.jpg

Citerar mig själv med en fråga: är visarna korrekta till den här och saknas det en sekdunvisare?
De flesta resultat på google visar klockor med dauphine-visare och sekundvisare. Ett fåtal har likadana visare som min och saknar också sekundvisare.
Har dock inte så bra koll, vore tacksam om någon sitter på mer kunskap!

Citerar mig själv med en fråga: är visarna korrekta till den här och saknas det en sekdunvisare?
De flesta resultat på google visar klockor med dauphine-visare och sekundvisare. Ett fåtal har likadana visare som min och saknar också sekundvisare.
Har dock inte så bra koll, vore tacksam om någon sitter på mer kunskap!
Du kan utgå ifrån att det inte ska vara sekundvisare. Finns ingen sekundaxel som du ser i centrum.
Jag skulle tippa på att visarna är original.

Vet du hur mycket den väger och vad det är för k?
Gärna vad det är för ref. nummer och årtal på den om du känner till också!
Kolla på baksidan, bör finnas guldstämpel där. Ser ut som en förtjänstklocka, har den gravyr på baksidan? Isåfall kan du ju ha ett datum där... Ser ut som 80-/90-tal, tycker jag. Även ref kan finnas på baksidan. Alltid bra att posta en bild på baksidan om man har frågor kring en klocka, för oftast finns en väldig massa info att hämta där.

Vill presentera min andra mekaniska Kontiki!
Dock behöver den ett nytt glas (och ett nytt armband/länk men det är en senare fråga.
Skulle gärna vilja ha hjälp med att identifiera glaset, är det någon som vet vilket part number det kan handla om?
Vet inte om mina googleskills är för dåliga men jag hittar ingenting när jag letar.
Boetten har modellnummer 130 tror jag?
Tacksam för hjälp!
IMG_20200728_083246.jpg

Tillbaka
Topp