• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Eterna - Samlingstråd

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ny hidden crown in från @Vess1an
Älskar dessa men hade de varit 36mm hade de varit helt vilda!
IMG_20190521_131102.jpg
IMG_20190521_141748.jpg

IMG_20190521_144621.jpg
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Den breda glasringen, rejäla index och cremefärgade tavlan är riktigt läckert.
Ja jag gillar verkligen också de detaljerna! Boetten framkommer väl bättre med läder än länk, men den passade så bra och blev i viss mån ännu mer "stålig" vilket jag tycker passar med just de attribut du nämnde. Hade varit ännu bättre med 1-2mm större case men verkligen toppen ändå!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Brottades själv lite med det där när jag började använda NOS.
Men visst kändes det bra? Att "unboxa" en 50-80 år ny klocka måste vara en grym känsla! Jag hade själv inte haft problem med att använda försiktigt. Hade den varit väldigt värdefull hade det varit svårt men hade å andra sidan inte haft råd att köpa en dyr klocka som NOS så lär inte hamna i det problemet :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men visst kändes det bra? Att "unboxa" en 50-80 år ny klocka måste vara en grym känsla! Jag hade själv inte haft problem med att använda försiktigt. Hade den varit väldigt värdefull hade det varit svårt men hade å andra sidan inte haft råd att köpa en dyr klocka som NOS så lär inte hamna i det problemet :)
Liite ångestfyllt, men tror jag är en av dem som hade uppskattat det mest. Något jag försöker övertala mig själv om iaf. Kommer förbli en fantastiskt fin klocka och några större bruksmärken kommer den nog inte få under mitt ägande iaf. Lite overkligt att dra av klistermärke från 60+ år gammal klocka.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Grymt schysst länk det där! En av Eternas styrkor, väldigt ofta bra länkar.
Ja, det är ju länken som är 90-tal :).
Schysst! Tkr det enda som skvallrar 90-tal skulle vara låset annars ser den ut som 60-tal tkr jag!
Ja jag är nöjd :)
Klockan är en Eterna 1000, min första automatiska klocka som jag köpte här på KS för flera år sen. Haft den lite bortglömd i lådan tills jag började sätta den på länkar, nu använder jag den massor. Har dock tankar på att uppgradera den till en Eterna 3000, har span på en auktion nu....
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Eterna har lockat ända sedan jag hörde dess historia och hur i framkant av utvecklingen de legat. Hittade denna NOS på KoS, och kunde inte motstå.
Har alltid varit svag för vita linnetavlor!
IMG_20190822_161247.jpg

IMG_20190822_160812.jpg

IMG_20190822_160734.jpg

Den skulle behöva lite ny olja, så om ni har tips på någon som skruvar så tas det varmt emot. Helst i GBG.
 
Topp