• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Eterna - Samlingstråd

Plockade hem denna i helgen. Rätt novis på Eterna och Google hittar ingen liknande.
36.5 mm. Cal. 852?🤔
90F96D91-A209-43EE-8F83-B64871AA09B1.jpeg

E91BBB97-9212-470F-95CC-4414A704FED3.jpeg
Men satan så bra! Saknar en med den tavlan i samlingen för att den ska bli komplett:
:D
12D50356-1D08-4E2D-975F-65A620C1F680.jpeg
206E5EAC-C9C4-4DFC-94ED-64B59B5B722A.jpeg

Tror dina siffror är mer rättvisa, men jag har köpt för och sett listat för 4ish så det går om man är trägen :D sen är ju inte det toppskick. Men är långt ifrån expert @MacRulez4ever och @Aurum kanske kan flika in med sina tankar? :)

Det stämmer hyfsat bra. Man kan hitta dåliga ex för runt 3-4k. Hittar du fina ex får man slanta upp vanligtvis runt 7-12k ish , har den svart tavla ovanpå de är det runt 12k och —-> oftast
Men som sagt allting hänger på skick / tavelkonfiguration / visare och storlek.
Är dom 38mm och mer , då är det helt andra pengar oftast.

Ful-lysmassa men annars rätt skönt skick. Inte hittat en enda likadan tavla trots letande. Hittat orange tavla men ingen gråsvart med denna typ av index. Ref 131FTP.

Den har dykts med yrkesmässigt i Sverige under många år - innan jag köpte den 2014.

26605855008_6599d53095_c.jpg

38666145800_0e4110cbe5_b.jpg

Senast ändrad:
Hej, kan inget om Eterna och hade egentligen tänkt mig en svart Certina DS men så svårt att hitta, vad tror om denna som ligger ute på Chrono, svensk säljare:
Rätt övertygad om att visarna är utbytta, de är åtminstone omlumade!
Har jag fel tror jag säkerligen någon annan tillrättavisar. :)

Hej, kan inget om Eterna och hade egentligen tänkt mig en svart Certina DS men så svårt att hitta, vad tror om denna som ligger ute på Chrono, svensk säljare:
Är den inte väldigt dyr, eller gör den extra mm att den är värd 10 000 mer än liknande modeller?

För någon månad sedan postade jag detta i ett annat forum här på KS. Provar här istället:'
Jag undrar om någon känner till denna Eterna-matic? Vad är det för en konstig boett? Är det ett franken-ur eller något annat?
Eterna-matic1.jpg
Eterna-matic2.jpg

Tillbaka
Topp