Men satan så bra! Saknar en med den tavlan i samlingen för att den ska bli komplett:Plockade hem denna i helgen. Rätt novis på Eterna och Google hittar ingen liknande.
36.5 mm. Cal. 852?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men satan så bra! Saknar en med den tavlan i samlingen för att den ska bli komplett:Plockade hem denna i helgen. Rätt novis på Eterna och Google hittar ingen liknande.
36.5 mm. Cal. 852?
Vad får man ge för en Eterna med 852? Ser bara ”köp nu”-priser på bukten och de ska ha, vad jag känner, är fantasipriser? Är mellan 8-15’ rimligt?Men satan så bra! Saknar en med den tavlan i samlingen för att den ska bli komplett:
Det beror nog lite på boett, tavla och visarkonfiguration samt såklart skick. Även marknadsplats och säljare spelar in. Tror du kan hitta för allt mellan 4-30 beroende påVad får man ge för en Eterna med 852? Ser bara ”köp nu”-priser på bukten och de ska ha, vad jag känner, är fantasipriser? Är mellan 8-15’ rimligt?
Självklart! Aha okey, då rör de sig i ett större "pris-spektrum" än jag trodde. Tack!Det beror nog lite på boett, tavla och visarkonfiguration samt såklart skick. Även marknadsplats och säljare spelar in. Tror du kan hitta för allt mellan 4-30 beroende på
Tror dina siffror är mer rättvisa, men jag har köpt för och sett listat för 4ish så det går om man är trägen sen är ju inte det toppskick. Men är långt ifrån expert @MacRulez4ever och @Aurum kanske kan flika in med sina tankar?Självklart! Aha okey, då rör de sig i ett större "pris-spektrum" än jag trodde. Tack!
Tror dina siffror är mer rättvisa, men jag har köpt för och sett listat för 4ish så det går om man är trägen sen är ju inte det toppskick. Men är långt ifrån expert @MacRulez4ever och @Aurum kanske kan flika in med sina tankar?
Men dina är väl fina?Tror dina siffror är mer rättvisa, men jag har köpt för och sett listat för 4ish så det går om man är trägen sen är ju inte det toppskick. Men är långt ifrån expert @MacRulez4ever och @Aurum kanske kan flika in med sina tankar?
Plockade hem denna i helgen. Rätt novis på Eterna och Google hittar ingen liknande.
36.5 mm. Cal. 852?
Ja det tycker jag min vita har åldrats otroligt fördelaktigt och den svarta är kanon. Men hade flyt med den förstnämnda som följde med i en möghög, behövde visserligen lite delar men lyckades praktisera tålamod och hitta rätt grejer.Men dina är väl fina?
Ja den där är fin, får ta en bild på den imorgonVisst är det frustrerande att se på gamla auktioner…
ARMBANDUHR, Eterna, Kal. 852U, Stahlgehäuse, zweite Hälfte des 20. Jahrhunderts.
Gehäuse markiert Eterna 3755637. Seriennummer 3892109. Zifferblattdurchmesser ca. 31 mm.auctionet.com
Ja den där är fin, får ta en bild på den imorgon
Ja den där är fin, får ta en bild på den imorgon
Kul att ”två” som Google inte hittar finns här på KSNu har du sett en
Dåligt plexi , dock är inte min lika fin som din !
Det mesta finns på KS! Och säkert en massa vi inte sett än som folk sitter å trycker på!Kul att ”två” som Google inte hittar finns här på KS
Juli 1937
Rätt övertygad om att visarna är utbytta, de är åtminstone omlumade!Hej, kan inget om Eterna och hade egentligen tänkt mig en svart Certina DS men så svårt att hitta, vad tror om denna som ligger ute på Chrono, svensk säljare:
Eterna Jumbo Oversize 36,5mm Cal. 852 U Military type säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 11 863 SEK
Eterna Annons: 11 863 SEK Eterna Jumbo Oversize 36,5mm Cal. 852 U Military type, Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 1950; Lokalisering: Sverige, Stockholmwww.chrono24.se
Ursäkta korspost från dagens, men tror inte jag förärat tråden med denna tidigare. Nyss hemkommen från @Kristoffintosh behandlingshem
Är den inte väldigt dyr, eller gör den extra mm att den är värd 10 000 mer än liknande modeller?Hej, kan inget om Eterna och hade egentligen tänkt mig en svart Certina DS men så svårt att hitta, vad tror om denna som ligger ute på Chrono, svensk säljare:
Eterna Jumbo Oversize 36,5mm Cal. 852 U Military type säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 11 863 SEK
Eterna Annons: 11 863 SEK Eterna Jumbo Oversize 36,5mm Cal. 852 U Military type, Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 1950; Lokalisering: Sverige, Stockholmwww.chrono24.se
Svårt att hitta kaliber 852 så billigt. Sedan gillar jag iofs inte tavla/visare här ovan.Är den inte väldigt dyr, eller gör den extra mm att den är värd 10 000 mer än liknande modeller?
Dåså! Har dålig koll på Eterna-verk.Svårt att hitta kaliber 852 så billigt. Sedan gillar jag iofs inte tavla/visare här ovan.