MattiasL74
Basic
Hej, någon idé om var man kan få tag på en DS med svart urtavla, index, och "silver" visare? Verkar vara långt ifrån det lättaste...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som någon lött på någon typ av guldlänk på klockan i efterhand? Ser mycket märkligt ut. Du för dock enkelt kunna fila ned dem så det blir en vanlig klocka igen.För någon månad sedan postade jag detta i ett annat forum här på KS. Provar här istället:'
Jag undrar om någon känner till denna Eterna-matic? Vad är det för en konstig boett? Är det ett franken-ur eller något annat?
Så kan det ju vara men det vore ju ett högst märkligt agerande, i så fall. Ja, det ser mycket märkligt ut. Aldrig sett något liknande på någon klocka.Ser ut som någon lött på någon typ av guldlänk på klockan i efterhand? Ser mycket märkligt ut. Du för dock enkelt kunna fila ned dem så det blir en vanlig klocka igen.
Ber om ursäkt, postade i fel tråd!Hej, någon idé om var man kan få tag på en DS med svart urtavla, index, och "silver" visare? Verkar vara långt ifrån det lättaste...
Löjligt fin, men 33mm…vad hände? (Om det vore en 37mm 852 fair enough men detta var klart mer än vad jag kunde föreställa mig). Har svarta rusat så här…?
Estetik. Ibland är det klockor som sticker ut utseendemässigt. Tror det är så enkelt. Ser det då och då att priserna drar iväg på den typen av utseendemässigt fina exemplar.Löjligt fin, men 33mm…vad hände? (Om det vore en 37mm 852 fair enough men detta var klart mer än vad jag kunde föreställa mig). Har svarta rusat så här…?
Värdet ligger nog på sin höjd på några hundralappar om det är en 28mm-modell. Det är en Kvartseterna från typ 80-talet.Det är tänkt som en gåva till min mor så värdet är egentligen inte av största vikt, men alltid kul med info om klockan,märket, modell? och värde.
Tack för svar, det är inte samma som den andra jag la upp?Värdet ligger nog på sin höjd på några hundralappar om det är en 28mm-modell. Det är en Kvartseterna från typ 80-talet.
Ser så ut, men priset är helskevt på den.Tack för svar, det är inte samma som den andra jag la upp?
Det är (oftast) boettens diameter utan kronanÄr det endast själva urtavlan man mäter när man pratar mått?
Vad är det mer du vill veta? Du har all info du bad om. Värderingen är väl något högre givet att det är herrstorlek, räkna runt tusenlappen på sin höjd, troligen snarare en femhundring, dock.Tack för det MOLOm någon annan har mer info så är jag tacksam.
Missade att du hade skrivit att den var från 80 talet, men då har jag nog det jag behöver. Stort tack för hjälpenVad är det mer du vill veta? Du har all info du bad om. Värderingen är väl något högre givet att det är herrstorlek, räkna runt tusenlappen på sin höjd, troligen snarare en femhundring, dock.
Sjukt bra!
Googla på Eterna cal. 852 så hittar du nog lite av varje.Fick tag i denna, ovetandes om vad det faktiskt var.
Någon som har en tanke om ungefärligt värde? Mäter 36mm ex. krona
Nu har du säkert sökt lite på 852 och förstått att det är ett eftertraktat urverk! Boetterna är alltid ganska stora för tiden eftersom urverket är stort; din är väl ca 36,5mm? Jag tycker den ljusa tavlan är riktigt fin, men de med svart tavla och arabiska sifferindex värderas ofta lite högre. Du skulle utan vidare få 5-7 tusen för din och kanske mer om det är några som slåss om den! En fin svart kostar ofta ett par tusenlappar till och ibland kan fina exemplar med rätt patina dra iväg rejält, uppåt 12-14 tusen. Den här levererades som av en händelse på lunchen idag!Fick tag i denna, ovetandes om vad det faktiskt var.
Någon som har en tanke om ungefärligt värde? Mäter 36mm ex. krona
Nu har du säkert sökt lite på 852 och förstått att det är ett eftertraktat urverk! Boetterna är alltid ganska stora för tiden eftersom urverket är stort; din är väl ca 36,5mm? Jag tycker den ljusa tavlan är riktigt fin, men de med svart tavla och arabiska sifferindex värderas ofta lite högre. Du skulle utan vidare få 5-7 tusen för din och kanske mer om det är några slåss om den! En fin svart kostar ofta ett par tusenlappar till och ibland kan fina exemplar med rätt patina dra iväg rejält, uppåt 12-14 tusen. Den här levererades som av en händelse på lunchen idag!