• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Grand Seiko-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, bara med spring drive eller kvarts.
Det är ju det som är min stora förhoppning på Basel 2016; en mekanisk kronograf och en mekanisk dykarklocka.

Edit: Däremot finns det en gammal dykarklocka med en mindre påkostad version av ett hi beat GS-urverk.
 

Sond

Patek
Då var min 43999 på väg till Norge för vidare transport till Japan..:(. Ett mycket märkligt fenomen som jag skrivit om på KS och bett folk på GTG att undersöka utan att jag fått någon förklaring eller hjälp. Det började med att när man skulle vrida upp den fanns ett initialt extra motstånd. När man övervunnit det så gick sedan resten av vridningen bra. Men när man tog ett nytt tag om kronan för att vrida upp mer kändes detta motstånd igen, men inte när man övervunnit det, som sagt. Det var inte ett klick utan mer lite mjukt. Men ändå tydligt. Vet att det är svårt att beskriva. Efter några månader/halvår blev motståndet tydligare. Till slut en dag så var det kärvt och hackigt att vrida upp den konstant. Så idag lämnades den in på service och jag valde AD då jag tycker klockan är så otroligt fin. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar och till vilken kostnad detta slutar. Rent allmänt, vad sulel ni vara beredd att betala i service för den om ni hade den i era ägor..? Någon som kanske vet vad en service i Japan kan gå på?
Fick idag prisförslag på att fixa min GS. Till att börja med har den hamnat i Nederländerna och inte i Japan då de numera servar GS där också. Prisförslaget var mellan 1900 och 2100. Som hittat... 2-4 veckor trodde de skulle det skulle ta innan jag har klockan hemma igen.
 

Femitolv

Cartier
Denna var jag tvungen att köpa tillsammans med den klocka jag ville ha.
Så vet inget om den men tycker den är snygg!
image.jpg
så troligtvis behåller jag den
 

JesperO

Rolex
Fick idag prisförslag på att fixa min GS. Till att börja med har den hamnat i Nederländerna och inte i Japan då de numera servar GS där också. Prisförslaget var mellan 1900 och 2100. Som hittat... 2-4 veckor trodde de skulle det skulle ta innan jag har klockan hemma igen.

det var ju som hittat... helt klart överkomligt och skönt att det görs lite närmare hem...
Bra att veta den dagen min behöver servas...
 

plattfot

Rolex
Fick idag prisförslag på att fixa min GS. Till att börja med har den hamnat i Nederländerna och inte i Japan då de numera servar GS där också. Prisförslaget var mellan 1900 och 2100. Som hittat... 2-4 veckor trodde de skulle det skulle ta innan jag har klockan hemma igen.

Samma problem vi talade om när vi sågs - uppdraget?
 
Fick idag prisförslag på att fixa min GS. Till att börja med har den hamnat i Nederländerna och inte i Japan då de numera servar GS där också. Prisförslaget var mellan 1900 och 2100. Som hittat... 2-4 veckor trodde de skulle det skulle ta innan jag har klockan hemma igen.
Vart hittade du den service pengen om man får fråga?
 

Sond

Patek
Fick idag prisförslag på att fixa min GS. Till att börja med har den hamnat i Nederländerna och inte i Japan då de numera servar GS där också. Prisförslaget var mellan 1900 och 2100. Som hittat... 2-4 veckor trodde de skulle det skulle ta innan jag har klockan hemma igen.
Då var klockan hemma. Det tog ca 4 veckor och kostade 1900 för en fullservice,vilket jag ser som ett rent fyndpris.
image.jpeg

Jag tycker den är magisk. Så fin i varje detalj, så ovanlig och så mycket under radarn man bara kan komma.
 

JesperO

Rolex
Då var klockan hemma. Det tog ca 4 veckor och kostade 1900 för en fullservice,vilket jag ser som ett rent fyndpris.
image.jpeg

Jag tycker den är magisk. Så fin i varje detalj, så ovanlig och så mycket under radarn man bara kan komma.

Helt klart fynd. Bytte de några delar - inga problem med delar trots så gammal klocka??
Yepp, magisk sa Bull!!
 

Sond

Patek
Helt klart fynd. Bytte de några delar - inga problem med delar trots så gammal klocka??
Yepp, magisk sa Bull!!
Klockan skickas till ett av de få serviceställena som finns i Europa, Amsterdam(som är nyöppnat). Vet inte vad som ingår i en fullservice. Utgår från att Seiko sköter sina kort väl vad gäller GS.
 
Topp