Jäkla samling du har Molle...Två andra vintage GS favoriter:
5722-9011 från 67, guldpläterad
5645-8000 i 18K från 1971
Hur många klockor har du, ungefär?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkla samling du har Molle...Två andra vintage GS favoriter:
5645-8000 i 18K från 1971
Runt 40 varav 24 GS.Jäkla samling du har Molle...
Hur många klockor har du, ungefär?
Holly MollyRunt 40 varav 24 GS.
Ser ut som guld på stål, inte pläterat. Guld på stål har ett tjockare guldlager jämfört med pläterat och slits inte bort lika lätt.Två andra vintage GS favoriter:
Det är guld på stål. Det var det jag menade men skrev fel. Tack.Ser ut som guld på stål, inte pläterat. Guld på stål har ett tjockare guldlager jämfört med pläterat och slits inte bort lika lätt.
Väldigt roliga klockor!
Under fullmåne den tredje fredagen i november...Har precis köpt en Seiko 5 Sportsmatic Delux Ref 7606-7960 ifrån -65.
Mellan vilket klockslag ska jag helst ställa in datumet?
Den va fin, har allt som ja gilla, mina initialer SS och 666... Neeehh de va 999...
Har missat att lägga denna här.
43999 från 1964, första GS-modellen med datum. Mysigt glas och bred boett för tidseran. Gillar verkligen formen på denna modell. Riktigt riktigt bra finish på tavla, index och visare. Har bara haft på mig den någon dag sedan jag köpte den för 2 månader sedan men fin är den.
Kan man ju tycka men allt japanskt vintage måste ju inte flytta dit. Lite kul med japanskt här också.Hör inte denna tråd hemma i Kobra Kai? @yonsson
Om ni gillar vintage GS (1960-1974) så bör ni ta en titt på watchdxb's (Gerald) sida.
Han har kommit fram till att det fanns 122 modeller och har nu (på typ 2 år) samlat på sig 60 av dem.
http://watchdxb.com/vintage-grand-seiko-gallery/
Jo, men mycket pengar för något som inte är 100% bekräftat som legit.Tack för att du dela!
Rätt hyfsat marscherat.
Du är inte sugen på 3180:an in stål som han säljer? Kliar rätt bra i fingrarna för mig...
Jo, men mycket pengar för något som inte är 100% bekräftat som legit.