• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Longines - tension ring för glas

brinktime

Cartier
2-Faktor
Har kommit över en i mitt tycke riktigt fin Longines, dock är glaset på den löst och det verkar som att det bör sitta en såkallad "tension ring" på den.

Ni som har rutinen med er, vart hittar jag en sådan för en billig peng?

Tackar allra ödmjukast i förväg.;)
IMG_6835.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Svårfunnet tror jag.
@McGyver har tillverkat en sådan tidigare, vet inte hur lång arbetsprocessen är men kan tänka mig att det tar en stund ändå.
 

Martin Lovasz

Audemars
En del glas har en tension ring innanför glaset och då är det bara att köpa ett nytt glas med en sådan men menar du en yttre ring för boetten får man göra en själv eller försöka hitta en ersättare.
 

_jonte

Patek
Som sagts ovan är det enklaste att köpa ett nytt glas med tension ring förmonterat. Alternativt köper du ett sån glas och snor tension ring till ditt glas, om du absolut vill ha kvar det gamla.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Som sagts ovan är det enklaste att köpa ett nytt glas med tension ring förmonterat. Alternativt köper du ett sån glas och snor tension ring till ditt glas, om du absolut vill ha kvar det gamla.
Jag tror inte det är inre tension ring som saknas, utan att boetten är tre delad och att yttre glasringen försvunnit?
 
Topp