• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Seiko samlingstråd

Kanadicken

Panerai
Fyller på med en Seahorse.
Är dock osäker på årtal -67 eller -77...
image.jpeg
runt 1970 var det slut for "Proof"
 

dnill

Cartier
2-Faktor
I've read that at least with the 6139s you should leave the chronograph running for less where on the movement, would work as a minute hand too. Don't know if that's a recommendation for the flyback movements though
Det är säkert inte fel att ha den igång också. Jag brukar ha den igång då och då för att motionera mekanismen lite.

Här är mitt nästa bidrag, en 6139-6002 från -72
DSC00146.jpg

/David
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Det är säkert inte fel att ha den igång också. Jag brukar ha den igång då och då för att motionera mekanismen lite.

Här är mitt nästa bidrag, en 6139-6002 från -72
DSC00146.jpg

/David
Samma årskull som min men din ser ut att vara i riktigt bra skick:)

Då hör min pappas Seiko Sportsmatic 7625-7000S från 1968 hemma i denna tråd. Jag lämnade in den på spa efter pappas bortgång förra året och jag tycker den är otroligt vacker.

Det var den klockan som startade mitt intresse en gång i tiden...

image.jpeg
Riktigt "clean" och j*vligt snygg på det armbandet :)
 

Kanadicken

Panerai

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Hej håller på med en vårrensning i lådorna och hittade denna Seiko, finner ett brett spec på priser och tänker höra med Om någon kan hjälpa mig prissätta den.
Tack på förhand
image.jpeg
Trevligt, vi är fler som letar den där. Har du de 2 modulerna så lär du få 4-5k eller mer. Har du ytterligare moduler (map metern t ex) och annat så kan den bli ännu dyrare. Trevlig klocka!!

Min 2628-004a (kusin till din) från 81 säger hej.
20160412_091017.jpg
 

Kanadicken

Panerai
Farfars klocka som fick mig intresserat for klockar:
hotline text.JPG

Catalogue pic.JPG

Klockan var producerad feb 1972, men uttagen senare. Min farfar van den i en golfturnering i 1973
dagens2.jpg

den har en riktig bra sunburst som är tyvärr tuff att fånga i bild... och nu se jag mycket damm med.
Klockan håller tiden sådär bra- tapper 3 sekunder/dag.
Jag avslutar med en lume shot (från igår):
lume.jpg


inte dåligt efter 44 år!
edit: ref 7005-7089
 
Topp