• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage trippel

Icaras

Rolex
Plockar med klockorna och tyckte detta blev en bra trippel.
image.jpeg
Kul sekundvisare på Helvetian :cigar:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Rätt nöjd med denna vintagetrippel och känns som jag inte behöver djupdyka mer i dessa modeller. Jag har gått på min favoritreferens/version av varje modell och på exemplar som känns, om inte orörda, så i allafall mycket nära ursprunget i boetten med en del bruksspår samt med fina tavlor. Jag vill ha klockor som jag vågar bära dagligen och då känns skicket på dessa exakt rätt.

Submariner 1680 -71
GMT-Master 1675 -66
Speedmaster 105.003 -67
20160825_170314.jpg

20160825_170113.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Rätt nöjd med denna vintagetrippel och känns som jag inte behöver djupdyka mer i dessa modeller. Jag har gått på min favoritreferens/version av varje modell och på exemplar som känns, om inte orörda, så i allafall mycket nära ursprunget i boetten med en del bruksspår samt med fina tavlor. Jag vill ha klockor som jag vågar bära dagligen och då känns skicket på dessa exakt rätt.

Submariner 1680 -71
GMT-Master 1675 -66
Speedmaster 105.003 -67
20160825_170314.jpg

20160825_170113.jpg

Ursäkta franskan - men helvete!

Jag tänkte just säga: '...ap, ap...du kunde alltid uppgradera till en Röding...' när jag noterade att den redan satt där! När landade den! Grattis!

Annars, typ optimala vintage-sport-trippeln! Bra smak...

...men minute track på GMTn kanske... ;) :p
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ursäkta franskan - men helvete!

Jag tänkte just säga: '...ap, ap...du kunde alltid uppgradera till en Röding...' när jag noterade att den redan satt där! När landade den! Grattis!

Annars, typ optimala vintage-sport-trippeln! Bra smak...

...men minute track på GMTn kanske... ;) :p
Tack! :)
Rödingen landade idag. Det finns ju alltid flera grader i nördhelvetet, minute track, PCG, bakelit bezel osv,osv.. men känns som jag är hyfsat nöjd nu faktiskt med dessa modeller. Nånstans kommer en gräns både ekonomiskt och att man inte vågar bära dem i vardagen och då försvinner mycket av vitsen tycker jag.

Kunde vara roligt att istället komplettera med någon kul Explorer eller Autavia kanske :)
 

Selvedge

Rolex
Rätt nöjd med denna vintagetrippel och känns som jag inte behöver djupdyka mer i dessa modeller. Jag har gått på min favoritreferens/version av varje modell och på exemplar som känns, om inte orörda, så i allafall mycket nära ursprunget i boetten med en del bruksspår samt med fina tavlor. Jag vill ha klockor som jag vågar bära dagligen och då känns skicket på dessa exakt rätt.

Submariner 1680 -71
GMT-Master 1675 -66
Speedmaster 105.003 -67
20160825_170314.jpg

20160825_170113.jpg
Så jäkla bra....
 

B62

Panerai
Rätt nöjd med denna vintagetrippel och känns som jag inte behöver djupdyka mer i dessa modeller. Jag har gått på min favoritreferens/version av varje modell och på exemplar som känns, om inte orörda, så i allafall mycket nära ursprunget i boetten med en del bruksspår samt med fina tavlor. Jag vill ha klockor som jag vågar bära dagligen och då känns skicket på dessa exakt rätt.

Submariner 1680 -71
GMT-Master 1675 -66
Speedmaster 105.003 -67
20160825_170314.jpg

20160825_170113.jpg
Härlig vintagetrippel.....:)
 
Topp