• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage trippel

Miami

Rolex
2-Faktor
Väldigt nöjd med nya trippeln
Chrono
Dress
Dykare
image.jpeg
 

JesperO

Rolex
har aldrig fått anledning att tänka trippel, men jobbar hemma idag och får en chans att kika igenom lådorna när de är hemma.
en trippel i guldigt - och jag som inte ens gillar guld (japp, det är en styggelse!)
Men rätt mycket charm i dessa tre ändå: tripp, trapp, trull, en första gen GS, en hammarautomat (dunk dunk), två manuella (varav en cal 321), mögeltavla, graverad tavla..
Vad det är kul med gamla klockor.
EBCC2167-503C-4014-B77A-266693D1E504_zpsrfnpqkde.jpg
 

Psykel

Patek
har aldrig fått anledning att tänka trippel, men jobbar hemma idag och får en chans att kika igenom lådorna när de är hemma.
en trippel i guldigt - och jag som inte ens gillar guld (japp, det är en styggelse!)
Men rätt mycket charm i dessa tre ändå: tripp, trapp, trull, en första gen GS, en hammarautomat (dunk dunk), två manuella (varav en cal 321), mögeltavla, graverad tavla..
Vad det är kul med gamla klockor.
EBCC2167-503C-4014-B77A-266693D1E504_zpsrfnpqkde.jpg
GS:en är galen! Sjukt läcker!
 

Calle med C

Panerai
har aldrig fått anledning att tänka trippel, men jobbar hemma idag och får en chans att kika igenom lådorna när de är hemma.
en trippel i guldigt - och jag som inte ens gillar guld (japp, det är en styggelse!)
Men rätt mycket charm i dessa tre ändå: tripp, trapp, trull, en första gen GS, en hammarautomat (dunk dunk), två manuella (varav en cal 321), mögeltavla, graverad tavla..
Vad det är kul med gamla klockor.
EBCC2167-503C-4014-B77A-266693D1E504_zpsrfnpqkde.jpg
Sicken härlig trippel!
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Med senaste tillskottet, en härligt möglig Eterna, så kan återigen posta här:)
Lite roligt är att alla klockornas årtal slutar på nio. Ett mönster kan skönjas :cool:
Datejust från -79 (tillika årsklocka)
Tissot Seastar -69
Eterna Majetek -39
IMG_0947.JPG
 
Topp